Miksi kokoomus vain nostaa kannatustaan vaikka Suomessa ei kuulemma tykätä "köyhien kyykyttämisestä"?
Nyt en hyväksy sitä selitystä että "rikkaat" alkavat äänestämään kokoomusta. He tekivät sen jo aikaisemmin. Mistä kokoomus vetää itselleen kannatusta?
Kommentit (742)
joku köyhä on kateellinen omistus asujille eteenkin omakotitalo oon pitkää jo seurannu.
kyllä se varmaa kiukuttaa jos on niin tyhmä ettei mikään firma palkkaa ni ei ite mitään saa mitä haluais
tuki pennosiiki leikataan.
se kiukuttaa ymmärrän kyllä.
Vasemmiston ja liittojen käyttäytyminen tässä talous- ja maailmantilanteessa aiheuttaa luonnollisen vastareaktion. Vaikea kannustaa ajatusmaailmaa, joka kieltäytyy näkemästä mihin maailma ja Suomi on oikeasti menossa.
Siksi että äänestuloksen mukaan suomalaisista n. 40% on normaalia tyhmempiä. Tuohon 40% sisältyy myös PS äänestäjät joille kyykytetyksi tuleminen kuuluu narsistis-masokistiseen luonteeseen. Heitä yhdistää voimakas muiden syyttely kaikista ongelmista, itseaiheutetuistakin. Lisäksi lapsenomainen naivismi. Moni näistä äänestäjistä, varsinkin pienituloiset, työttömät, opiskelijat ja eläkeläiset katuu myöhemmin katkerasti valintaansa kun huomaavat toimeentulonsa kiristyneen konkurssin partaalle just ja just toimeentulon rajalta.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
No esim. sote-alalla moni hoitsu äänestää kokoomusta tai persuja. Mitä olen työkavereiden kanssa jutellut, niin tämän alan raskas vastuu ja pienet palkat herättävät närkästystä niitä kohtaan, jotka saavat saman elintason tekemättä mitään. Ja sitten vielä tullaan oikein sillä asenteella, että vaaditaan palvelua. Näitä valitettavasti täällä terveydenhuollon puolella näkee aika paljon. Laajenee äkkiä ymmärrys asioista, kun näkee ne kansan syvät rivit.
Ai stna sä olet hoitsu, mä oon ihmetellykkin mistä sun i dioottimaiset jutut tulee, naisvaltaiselta kot kot alalta, muista olla kateellinen kyllä siitä hyvä tulee!
En minä ole kateellinen, en tee perushoitsun työtä enää koska olen kouluttautunut eteenpäin. Mutta arvostan niitä, jotka s
Mitään keskiluokkaa nää ei ole. Tekoripset joka toisella sun muut wt:n tunnusmerkit.
Vierailija kirjoitti:
Rikkauksista haaveilevat tahtovat edes vaaleissa olla rikkaiden kanssa samassa veneessä. Kokoomus ajaa rikkaan omistavan luokan asiaa, niin on niin kiva samastua siihen.
Moni rikas taas ei äänestä Kokoomusta, vaan vasemmistoa, koska on huolissaan yhteiskuntarauhasta jne.
Ja vasemmiston politiikallako sitä yhteiskuntarauhaa turvataan??
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Etkö lue uutisia millaista porukkaa vasemmisto on täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
No esim. sote-alalla moni hoitsu äänestää kokoomusta tai persuja. Mitä olen työkavereiden kanssa jutellut, niin tämän alan raskas vastuu ja pienet palkat herättävät närkästystä niitä kohtaan, jotka saavat saman elintason tekemättä mitään. Ja sitten vielä tullaan oikein sillä asenteella, että vaaditaan palvelua. Näitä valitettavasti täällä terveydenhuollon puolella näkee aika paljon. Laajenee äkkiä ymmärrys asioista, kun näkee ne kansan syvät rivit.
Ai stna sä olet hoitsu, mä oon ihmetellykkin mistä sun i dioottimaiset jutut tulee, naisvaltaiselta kot kot alalta, muista olla kateellinen kyllä siitä hyvä tulee!
En minä ole kateellinen, en tee perushoitsun työtä enää koska olen kouluttautunut eteenpäin. Mutta arvostan niitä, jotka s
Ihmiset nostavat ansiosidonnaiset.
Ja sitten eroavat liitoista.
Liitot voi toimia vain tietyllä jäsenmäärällä.
Ek on halunnut poistaa vuorolisät jo pitkään ja kokoomus ajaa Ek: n asiaa.
Kun ei ole liittoja niin vuorolisät saa poistaa.
Hoitaja voi irtisanoutua, mutta kun ei ole liittoja, ei ole ansiosidonnaista.
On työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä.
Lainat ei ole asumismenoja toimeentulotuessa.
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen kannatus kuitenkin laskenut selvästi.
Näin taloustiedettä opiskelleena ihmettelen kokoomuksen suosiota koska hallituksen repivän talouspolitiikan takia olemme lamassa, ja se maksaa miljardeja.
Velkaa on otettu entiseen malliin mutta sillä ei ole saatu mitään, samalla velanhoitokyky heikentynyt, Henkilökohtaisella tasolla moni on todella pahassa saumassa, itseeni ei vielä ole osunut.
"Taloustieteilijä" varmaan on huomannut, miksi sitä velkaa on otettu?
Koska edellisen hallituksen hankinnat on maksettava. Mm. SOTE ja julkisen puolen sairaanhoitajien palkannosto kurittavat nyt valtiontaloutta.
Mutta tämänhän "taloustieteilijä" toki tiesikin?
Siitä, ettei kaikki ajattele kuin sinä ja ongelma on liian suuret ja passivoivat tuet.
Elät itse kuplassa jos tätä et tajua.
Vierailija kirjoitti:
Siitä, ettei kaikki ajattele kuin sinä ja ongelma on liian suuret ja passivoivat tuet.
Ihminen eroavat liitoista ja vuorolisät poistetaan niin sun kupla puhkeaa 😘
onneks tukia leikataan kokoomus saa ääneni tulevaisuudessakin.
vai mitä kela pelet
Yksi syy on, että moni luulee oikeasti, että työttömät ovat sohvalla makaavia halpakaljan kittaajia, kun he taas ovat korvaamattomia työntekijöitä, joita eivät säästöt koske eivätkä koskaan tule koskemaan.
Ei tietenkään pienituloiset maksa liiton jäsenmaksua, kun ei saa enää ansiosidonnaista.
Palkkatukityöstä ei kerry enää ansiosidonnaista eikä alle 12 kuukautta työsopimuksilla eikä osa-aikatöillä eikä pienillä palkoilla.
Veikkaan, että 2 vuotta ja vuorolisät lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus on nostanut kannatusta tuhannen ihmisen mielipiteiden sisällä ei koko suomessa. Tuhat ihmistä ei voi päättää yli 5 miljoonan mielipidettä vaikka se saattaa siltä näyttää.
Voi hyvä ihminen sun kommenttiasi. Ei tietenkään tuhat ihmistä tee muuta kuin ilmoittavat OMAN mielipiteensä mitä puoluetta hän kannattaa. Järki hoi!
On muuten huvittavaa kun eräs ystäväni joka kannattaa demareita, muistaa aina mainita jos kokoomus on johdossa että virhemarginaali on 2% suuntaansa. Silloin hän ei mainitse tätä jos demarit johtavat hitusen. Parasta on hyväksyä kulloinenkin galluptulos ilman mutinoita vaikka kuinka harmittaisi. -Hyvä galluptulos, ottaen huomioon vasemmiston hallitukseen kohdistaman haukkumisen ja hallituksen vaikean ajan vaikeat päätökset.
Köyhien tuet on AI ohjelmistojen varassa, jotka leikkaavat säännöllisesti. Sitä ennen oli sossut, mutta heillä oli ihan samanlainen leikkauksiin perustuva kiristyslista ja kuulusteluun. Systeemi ei ole hyvä, inhimillisyys unohtui. Kannattaa miettiä haluaako sen saman itselleen, mikäli ei olekaan enää soveltuva heidän systeemiin. Jos kaikki on tämän varassa, ihminen ei elä ilmalla eli tyhjällä. Tämä liittyy kansalaisiin ja politiikkauskoon vahvasti. Mitä eu tekee.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään pienituloiset maksa liiton jäsenmaksua, kun ei saa enää ansiosidonnaista.
Palkkatukityöstä ei kerry enää ansiosidonnaista eikä alle 12 kuukautta työsopimuksilla eikä osa-aikatöillä eikä pienillä palkoilla.
Veikkaan, että 2 vuotta ja vuorolisät lähtee.
Haluan nähdä, kun hoitaja irtisanoutuu ja maksaa 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuella lasten ruoat, vaatteet ja 200 000 asuntovelkaa.
😜😜😜😜😜😜😜
Aikuiskoulutustuki poistuu.
Kulukorvauksen saa vain työkkärin sivuilla oleviin koulutuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Kuplassa elää se, joka luulee että työpaikkoja riittää kaikille ja että ikäsyrjintä ei ole suuri ongelma Suomen työmarkkinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Avainsana on julkinen sektori. Suomen terveysmenot ovat olleet perinteisesti aika alhaisia suhteessa bkt:hen. Universaali julkinen terveydenhuolto joutuu kilpailemaan kaikkien julkisten menojen kanssa resursseista ml tulonsiirrot.
Huolimatta jäätävistä veroasteista julkistalous on kroonisesti alijäämäinen, eikä julkisen sektorin palkankorotuksiin ole tietenkään varaa. Ei ole varaa edes hoitaa kaikkia potilaita, itselläkin viimeinen polvileikkaus yksityisellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen kannatus kuitenkin laskenut selvästi.
Näin taloustiedettä opiskelleena ihmettelen kokoomuksen suosiota koska hallituksen repivän talouspolitiikan takia olemme lamassa, ja se maksaa miljardeja.
Velkaa on otettu entiseen malliin mutta sillä ei ole saatu mitään, samalla velanhoitokyky heikentynyt, Henkilökohtaisella tasolla moni on todella pahassa saumassa, itseeni ei vielä ole osunut.
"Taloustieteilijä" varmaan on huomannut, miksi sitä velkaa on otettu?
Koska edellisen hallituksen hankinnat on maksettava. Mm. SOTE ja julkisen puolen sairaanhoitajien palkannosto kurittavat nyt valtiontaloutta.
Mutta tämänhän "taloustieteilijä" toki tiesikin?
Luuletko tosiaan, että yksi hallitus on aiheuttanut tämän tilanteen? Taidat olla melkoisen yksinkertainen.
No kohta hoitsut saavat sen 30% palkanalennuksen. Ei meillä ole varaa maksella mitään 3000 € palkkoja niille. Opiskelu ja alanvaihto on tehty mahdottomaksi jo ja työttömänä katu kutsuu.
Että mä nauran, kun hoitsut saavat tyytyä valitsemaansa orjatyöhön. Kyllä lääkärin ja hoitsun välillä on valovuosia, eikä vaipanvaihtajalle kuulu yli 2000€ palkka. Olisivat hoitaneet koulunsa kunnolla.