Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Multiversumissa olet todella rikas ja onnellinen

Vierailija
04.01.2024 |

Olet varmaan kuullut multiversumeista, eli vaihtoehtoisista ulottuvuuksista.

Jokainen päätös jonka teet, johtaa johonkin lopputulokseen. Jos olisit valinnut toisin, millainen tilanteesi olisi nyt? Tässä ei ole nyt kyse pelkästään isoista valinnoista jotka määräävät elämän suuntaa vaan ihan pienimmistäkin.

Tästä on kyse multiversumeissa. Eli jokainen mahdollinen tapahtumankulku on olemassa, ja sinä olet nyt yhdessä niistä. Jossakin toisessa multiversumissa on kopio sinusta (ei identtinen kopio koska eri valinnat on muovanneet sinusta siellä erilaisen). 

Tästä päästäänkin siihen että jossain multiversumissa olet todella kaunis, rikas ja onnellinen. Kaikki on loistavasti ja elämä kulkee.

Jossain toisessa olet rikas muttet kaunis. Ja toisaalta jossain multiversumissa olet todella onneton ja elämän kolhima.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt se mielenkiintoinen juttu on, miten näiden multiversumien välillä voi vaihtaa tai kommunikoida? 

Vaikkei voisi, niin ehkä sekin jo pienen lohdun tuo että tietää olevansa jossain muualla onnellinen, vaikkei juuri tässä ja nyt olisikaan.

Jos ajassa osattaisiin matkustaa niin matkustaisiko kaikkien muiden multiversumi-minäni myöskin yhtä aikaa? Siinä tapauksessahan minäkin saatan joutua millä tahansa hetkellä timewarpiin jos joku multiversumikloonini päättää matkustaa ajassa. 

Vierailija
2/24 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monimaailmateoria on tuttu. Mutta voisiko noiden ulottuvuuksien olemassaoloa koskaan todistaa mitenkään... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien tapahtumapolkujen joukko kattaa myös sellaisia skenaarioita että vanhempani olisivat päättäneet hankkia lapsen eri ajankohtana. Eli voisin olla multiversumeissa eri ikäinen, minkä ikäinen tahansa.

He olisivat voineet valita puolisonsa eri tavalla ja heidän lapsensa olisi sitten ollut joku muu kuin minä. Voikohan tätä enää tulkita multiversumi-minäksi? Periaatteessa tällä logiikalla joku multiversumi-minäni on Napoleon. 

Vierailija
4/24 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan että ihminen harmittelee pieleen mennyttä valintaa (voi kunpa olisin silloin valinnut toisin) voi olla hyvillään sen multiversumi-minän puolesta joka valitsi toisin. 

Vierailija
5/24 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä epäilen sitä jos menisin multiversumiin että onko minulla sijaa siellä multiversumissa kun minulla ei ole ollut sijaa edes tässä maapallossa

Siinäpä on pohtimista multiversumin tarjoajalle, minä en pohdi enää. Jos haluat minut multiversumiin niin tule pyytämään anteeksi ihmisenä eikä muukalais-apinana

Vierailija
6/24 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien tapahtumapolkujen joukko kattaa myös sellaisia skenaarioita että vanhempani olisivat päättäneet hankkia lapsen eri ajankohtana. Eli voisin olla multiversumeissa eri ikäinen, minkä ikäinen tahansa.

He olisivat voineet valita puolisonsa eri tavalla ja heidän lapsensa olisi sitten ollut joku muu kuin minä. Voikohan tätä enää tulkita multiversumi-minäksi? Periaatteessa tällä logiikalla joku multiversumi-minäni on Napoleon. 

Et se olisi sinä jos eri aikana syntynyt. Se olisi joku toinen, sisaruksesi.

Vierailija
7/24 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan olla vauras ja tasapainoinen sekä tuntea yltäkylläisyyttä siitä, en multiversumista jossa rikkaus ja onnellisuus on valhe

Vierailija
8/24 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/24 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako noita minuja sitten olisi? Niitähän täytyy olla älyttömästi?

Vierailija
10/24 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko multiversumiversiolla sama sielu kuin minulla, vai onko hän vain joku, joka päällepäin näyttää minulta?

Vierailija
11/24 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako noita minuja sitten olisi? Niitähän täytyy olla älyttömästi?

Joo, ihan älyttömän psykopaattisesti

Vierailija
12/24 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla ei ole pastaa

Vierailija
13/24 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko multiversumiversiolla sama sielu kuin minulla, vai onko hän vain joku, joka päällepäin näyttää minulta?

Nimittäin, jos hän on eri sielu, ja saattaa ulkoisestikin olla vaikka 100kg lihavampi, kasvotatuoitu, elää täysin erilaista elämää jne. kuin minä, niin mitä meillä on oikein yhteistä, ja miksi minun pitäisi uhrata hänelle ajatustakaan? 

Vierailija
14/24 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimittäin, jos hän on eri sielu, ja saattaa ulkoisestikin olla vaikka 100kg lihavampi, kasvotatuoitu, elää täysin erilaista elämää jne. kuin minä, niin mitä meillä on oikein yhteistä, ja miksi minun pitäisi uhrata hänelle ajatustakaan? 

Jos eri versumeita on ääretön määrä, silloin niistä löytyy paljon erilaisia versioita minusta. Hieman minulta näyttäviä, identtisiä, ja myös sellaisia joita ei edes tunnista minuksi. 

Voi olla että se kasvotatuoitu versio sinusta yrittää kaikkn tavoin tälläkin hetkellä saada sinuun yhteyden. Ehkä unien tai alitajunnan kautta?

Niitä ulottuvuuksia on siis tosiaan ääretön määrä ja minua on niissä myöskin äärettömän monta versiota. Sellainen Donald Trumpin näköinenkin.

Meitä on tässä tuntemassamme maailmassa nykyään noin 8 miljardia. Olemmeko me kaikki jonkin tietyn ihmisen arkkityypin multiversumi-klooneja? 

Pohdin vielä tuota dilemmaa että jos vanhemmat olisivat jossain toisessa skenaariossa päättäneet vaikkapa aikaistaa lapsentekoa vuodella niin olisiko tuo syntynyt lapsi silloin minä vai joku kuvitteellinen sisarukseni? 

Vierailija
15/24 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos nuo multiversumi-minät on sielullisesti jotenkin yhteydessä toisiinsa? Ja jakavat ehkä yhteisesti kokemuksia, onnea, hankaluuksia jne.

Vierailija
16/24 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus noita versioita on verrattu ameebaan, joka kopioituu jakautumalla kahtia. Kummallakin kopiolla on jakautuessaan samat muistot kuin sillä kantaemolla. Kumpikin on yhtä oikeutetusti sinä, vaikka lopulta muokkautuisitte aivan erilaisiksi.

Vierailija
17/24 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multiversiumia ei voida havaita. Yhtä todellinen kuin keijukaiset ja merenneidot.

Vierailija
18/24 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän luettuani tunsin heti oloni onnellisemmaksi ja rikkaammaksi.

Vierailija
19/24 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ihminen silti ottaisi kaikkea vaikka olisi rahaa. Vaan valitsisi tietyt asiat vain. Ja olisi parempi ettei ole tasoja, että joku on sysätty huonoon asemaan. Ei ole kiva jos koko ajan joku kiusaa ihmisiä tai "orjia". Asioita voi tehdä tai suunnitella rakentavalla tavalla.

Vierailija
20/24 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et se olisi sinä jos eri aikana syntynyt. Se olisi joku toinen, sisaruksesi.

Voihan sen ajatella niin, että ne sukusolut joista kukin meistä syntyi, ajoittuivat jossain ulottuvuudessa eri ajankohtaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä