***KESÄKUISTEN alkuviikko 2 (ma-ke)***
Kommentit (26)
Poika oli tietsikalla koko illan ja niin jäi äipälle vaan muutama minuutti ennen iltapuuhia - ja tällä meidän höyrykoneellahan tää kestää ikuisuuden.
Vastaan, ettet ylpeenä pidä - tämä kohonnut paine tuli mulle aivan nurkan takaa, ei ole siis oireillut yhtään mitenkään!!! Ja sehän tässä huolestuttaakin, kun en ollenkaan tiennyt varautua tällaiseen. Jostain luin, että ikä on raskausmyrkytyksen pahimpia riskitekijöitä ja kohonnut verenpaine sen ensimmäinen merkki!
Siispä, jos tietoa löytyy raskausmyrkytyksestä tai siitä, että miten saan paineet takaisin, niin todella kiitollisena otan tietoa vastaan - siis muukin kuin KP!
Kiva, ettei tää palsta aivan kuivu kokoon, koska mä ainakin kaipaan kohtalotovereita. Oman ikäisissä ei kun enää kovin paljoo meitä löydy, enemmän panivat teiniikäisten ongelmissa kuin vauva-asioissa. Kiitti kaikille jo tässä vaiheessa tuesta ja kuulumisista, mä en vaan osaa vastailla just jonkun yhden viesteihin vaan mieluummin palstailen näin yleisellä tasolla (sori, jos jotakuta häiritsee!)
Myrskyn kourissa - täytynee varautua kynttilöin!
=D nikki
Viikon takaisen mahataudin jälkivaivana jäi mullekin nuo supistelut. Tiesinhän niitä odotellakin, miksi tämä kolmas raskaus olisi poikkeus, kun ne on alkaneet aikaisin muillakin kerroilla. Eilen sitten kävin lääkärissäkin. Mutta uutiset olivat huojentavia, kohdunsuulla ei ole ainakaan toistaiseksi tapahtunut mitään muutoksia. Uudelleensynnyttäjän kohdunulkosuu voi kuulemma jo nomaalistikin olla vähän raollaan, jos vaan kohdunkaula muuten on ok ja " napakka" , kuten lääkäri sen ilmaisi. Eli toistaiseksi kaikki hyvin. Oman mielenrauhan vuoksi tuo tilanne kuitenkin kannattaa tutkituttaa! Koska se psyykkinen vointi ja stressi vaikuttaa niihin supisteluihin myös. Pyysin töissäkin vähän tiettyjä helpotuksia tehtäviini juuri tuosta syystä ja pomo suhtautui erittäin hyvin.
Mutta mutta, kävin aamupäivällä rakenneultrassa. Olipas ihana taas kurkistaa, että mitä tuonne mahaan kuuluu. Ultraaja oli kyllä vähän sitä mieltä, että tyttö olisi meille tulossa. Tosin hyvin epävarma tieto kuitenkin on, kun piti kirppu niin jalkojaan yhdessä, eikä ihan kunnolla näyttänyt paikkojaan. Sovittiin kuitenkin rvkolle 26 kontrolliaika äitipolille näiden supistusten takia, että jospa se sitten näkyisi paremmin. :-)
Nyt pitää kiirehtiä hakemaan esikoinen eskarista.
Hyvää viikon jatkoa kaikille!!!
miira + salomo 18+5
Kerrankin täällä paistaa aurinko! Harmi vaan et olen juuri lähdössä kouluun luennolle. No kivasta aiheesta on luento kun alkuraskauden terveysneuvonta : ) On kuitenkin itselläkin tuoreessa muistissa. Niin, musta siis tulee isona terveydenhoitaja ja toivottavasti juuri äitiys- tai lastenneuvolaan : ) Sen verran paljon ne kiinnostaa.
Mä kävin eilen myös neuvolassa. Kaikki oli oikein hyvin. Sydänäänet kuului heti ja vahvana. Verenpaine 106/70 eli mulle ihan normaali. Painoa tullut 3 kg. Rakenneultra sovittiin kolmen viikon päähän. sitä odottelen malttamattomana : ) Sukupuolenkin aion kysyä jos vaan vaaveli sen suostuu näyttämään.
Kaikille supisteleville paljon lepoa. Siirtäkää kotityöt ukolle ja levätkää itse mahdollisimman paljon. Mulla ei vielä supistele mutta muuten oon tosi väsynyt ja lepäilen paljon. Kämppä on sit sen näköinen mutta ehtiihän sitä myöhemminkin siivota : )
Nyt kouluun!
Kalamami rv 17+1
pitkästä aikaa minäkin kirjoittelen .ahkerammin luen kirjoituksia.kukaan ei maininnut liikkeistä ketjussa joten miten on joko tunnette? minä en vieläkään voi sanoa tuntevani,ma käyn äänet kuuntelemassa,nla oli 2viikkoa sitten kaikki ok.me varattiin äkkilähtö play de linglesiin ens ke ja haluainikin kuulla kokemuksia paikasta ja mitä ei ehdottamasti kannata syödä,mukaan myös 2,5 poika ja tytöt 10 ja 12tekemistä varmaan viikoksi hyvin riittää,rakenne ultra mulla kuun lopussa !niin ja nyt taitaa olla viikkoi 17+3
En ole taas aikoihin käynyt lukemassa näitä juttuja. Omaan napaan kun ei kummempaa ole kuulunut. Kipua alaselässä kyllä on ollut, mutta siedettävissä rajoissa. Ja iskiashermo vihoittelee välillä. Muuten olo on mitä mainioin.
Hirmuinen siivous ja järjestely vimma on iskenyt. Kaapit ja huoneet on saanu uuden järjestyksen ja kaiken laisia projekteja käynnissä. :D Ei mikään ihme siis, kun en tännekään enää ehdi edes katsomaan.
Valtsu kyseli liikkeistä, ja niitä täällä on tuntunut varmuudella jo viikolta 15+ jotain. Sitä ennen oli vain pientä pulputusta.
Stinnalle ja koiralle pikaista paranemista.
Marikki ja Muru 18+5
Äsken viesti karkasi kesken kaiken, joten yritetäänpä nyt uudelleen.
Onneksi Stinna ja koiruus (sekä tietysti masuasukki) selvisivät melkeinpä säikähdyksellä.
Toivottavasti kiinan-pöpön vointi paranisi, niin uskaltutuisit lähtemään reissuun. Tuosta oksentelusta on itsellä melkein omakohtaista kokemusta, sillä minun kaikki kolme siskoa ovat oksentaneet kaikissa raskauksissaan enemmän kuin normaalisti (kaksi kuudennelle kuukaudelle ja yksi loppuun asti) itse olen onneksi säästynyt moiselta vaivalta onneksi (jos ei alun etovaa oloa huomioida).
Vai on Tuulialla jo ruvennut supistelemaan. Koita siinä tosiaan ottaa rennosti kun pikkuinen vaatii jatkuvaa valvontaa ja viihdytystä sekä hoivaa. Nyt vain jätät kaiken ylimääräisen ukolle ja keskityt itseesi ja tyttöön. Kotihommat kyllä löytyvät myöhemminkin... (nimimerkki oma huusholli kuin pyörremyrskyn jäljiltä, eikä vielä edes lapsia ;) ).
Eilen oli neuvola ja painoa oli kertynyt jo melkein 5 kg. (Mikähän valas minä olen touko-kesäkuussa). Oma vointi on suhteellisen hyvä (ei pitäisi mennä kehumaan...) hemppa vain oli laskenut ja kehoitettiin raudan syönnin aloitus (johtuisikohan tuo asunnonkin kunto hemoglobiinista ;) ). Lisäksi alapaine oli vähän kohollaan. Sitä se on tosin ollut aina kun lääkärissä/terkkarilla mitataan, kotona sitten matalampi.... Maha on jo kuin rantapallo. Enää ei jää kenellekkään epäselväksi, miksi minä olen vähän paisunut ;).
Enpä nyt muista mitä muuta piti kommentoida, joten lopetetaanpa tällä erää... Fay