Huom! Säästökehoitus koskee myös teitä määräaikaisia! Huom!
Kommentit (224)
Joku porukka tuossa taannoin huudatti pää punaisena kaikkia sähkölaitteita, kun oli pörssisähkö miinuksella vai miten se meni? Oikein masinoitiin joukkohysteriaa, että saunat, lämpöpuhaltimet ja ties mitkä akkulataukset oli käynnissä niin, että sulakkeet paukkui. Mikäs nyt on itkun syynä? Nyt voi määräaikaisella sähkösopparilla olevat naureskella teidän pimeille kopeille. Itse ajattelin laittaa ison paistin uuniin, kypsymisaika noin 8 tuntia, saunotaan pitkän kaavan kautta ja koska on kylmä, niin lisälämmittimet tietty käytössä. Ei maksa enempää kuin normaalistikaan, niin miksi ihmeessä tässä pitäisi alkaa stressailemaan? Oikeastaan on kiva laskeskella paljonko sitä säästöä tulee, yli 2 euroa kWh kulutuksella. Voikin sitten jälkipolville kertoa, että silloin 2024 alkupuolella saunottiin sadalla eurolla!
Vierailija:
Kovasti täällä tunnetaan kadehtivan pörssisähköläisiä. Outoa, kun kaikilla on kuitenkin mahdollisuus vaihtaa pörssisähköön. Sähkösopimus itseään. Miksi siis kadehtia jos itse päättää kiinteän hinnan. Eihän siitä voi muita syyttää. Kai kaikki tiesi, että kummassakin on omat riskinsä. Tällä hetkellä, huomisesta tulee, pörssisähkö mitä luultavammin tulee olemaan puolimpi valinta. Toki siellä edelleen on riskinsä. Mutta sen pörssisähköläinen otti. Ja kiinteähintalainen otti riskin, että hänen sähkönsä voi olla kalliimpaa. Oma valinta. Turha on muita kadehtia.
Ei sinua kukaan kadehdi, pölvästi. Itse olette asian omilla puheillanne pilanneet. Te olette tehneet oman valintanne pörssisähköllä. määräaikaiset on tehneet oman valintansa. Nyt te vaaditte määräaikaisia vähentämään omaa koulutustaan, jotta pörssisähkön hinta putoaisi. Siitä tässä on kyse. Itkette korkeaa sähkön hintaa. Se vaaan verhotaan haukkuihin siitä, ettei varota sähkön loppumista.
Kyllä se sähkö riittää,koska ei sitä kukaan , joka maksa siitä 2e/kWh, kuluta silloin. Eikä se ole heidän ongelma, jolla on määräaikainen sopimus.
Mutta niinhän se menee, että kateuskortti on aina helppo vetää esiin, ja unohtaa, miten itse on käyttäytynyt.
Nousispa hinta 4 €/kWh ensiviikolla. Ei haittaisi yhtään. Niin omahyväisiä on tälläkin palstalla pörssi-sähköläisten kirjoitukset viime aikoina olleet.
Vierailija kirjoitti:
Ei koske, aion tuhlata kalleimpana aikana sähköä niin paljon kuin mahdollista.
Sama homma. Kyllä kelpaa pitää sähkösaunaa ja kahta uunia päällä parvekkeen ovi auki. Vielä voisi avata telkkarin ja laittaa Teslan latinkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama homma. Kyllä kelpaa pitää sähkösaunaa ja kahta uunia päällä parvekkeen ovi auki. Vielä voisi avata telkkarin ja laittaa Teslan latinkiin.
Ja kaikki tämä hintaan 9c/kWh
Vierailija kirjoitti:
Normipersun aivotukset, ei minkäänlaista isänmaallisuutta tai järkeä päässä.
Niin kauan kuin sähköä on laillisesti rahalla ostettavissa, niin sitä saa tuhlata niin paljon, kuin on varaa.
Juuri saunottiin vaimon kanssa puolitoista tuntia sähkösaunassa ja nyt vielä pientä iltapalaa uunissa. Kiinteähintaisella 11c/kWh sopimuksella!
Vierailija kirjoitti:
Nousispa hinta 4 €/kWh ensiviikolla. Ei haittaisi yhtään. Niin omahyväisiä on tälläkin palstalla pörssi-sähköläisten kirjoitukset viime aikoina olleet.
Saman tien vaikka 10€/kWh. Saatanan ääli öt.
Vierailija kirjoitti:
Eiväthän ne sähköpörssiläiset maksa mitään kalliita hintoja, kun maksavat sähköstä sitä keskihintaa! Vaikka kuinka koittaisi sanoa, että mitä vuosikeskihintaa te laskette, kun sähköä ei kukaan juuri kesällä käytä eikä yöllä, niin sama keskihinta ja ilmaissähköjankkaus jatkuu. Nyt vaan suu soukalle, kyllä se 235 centtiä kWh on juuri sitä keskihintaa. Mikäs siinä on maksella kuukauden sähkönkulutuksen hinta yhdeltä päivältä. Nyt vaan toivotaan, että pakkasjakso jatkuu muutaman päivän, niin tulee viikossa vuoden sähkölasku maksettua. Eikös se tunnu oikeastaan aika kivalta, kun saa saa makseltua sitä vuoden kulumaa tälleen kertarysäyksellä. Vielä on talvikautta jäljellä 4 kuukautta.
suomalainen perijunttius kyllä paistaa valoisasti tässä ketjussa. Oikein "kostetaan" jollekin tuntemattomille trolleille, kun ollaan niin herkkähipiäisiä että otetaan henkilökohtaisesti jonkun ilkeät sanomiset. Siinähän nautitte turhasta verkon kuormittamisesta kostonkiilto silmissä, säälittäviä ihmissaastoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normipersun aivotukset, ei minkäänlaista isänmaallisuutta tai järkeä päässä.
Sama tyyppi persuttaa, joka tuossa taannoin itse iski nupit kaakkoon, kun pörssisähkö oli negatiivisella. Ei taida olla järkeä päässä sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Voii, menikö vaavilla tunteisiin. Kasvata pallit pikkutyttö
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole sähkösopimusta ollenkaan, vaan sähkö kuuluu vuokraan. Silti säästän sähköä jo tänä iltana ja huomenna jatkuu. Totta kai.
Miten ihmiset eivät nykyään ajattele muuta kuin omaa napaansa, ja sitäkin äärimmäisen lyhyellä tähtäimellä?
Sähköyhtiöt ajattelevat omaa napaansa. Sähkön siirto maksaa kuluttajille paljon ja hinnat on nousseet. Hinnan nousua on perusteltu sillä, että turvataan sähkön saanti.
Nyt pitäisi vain kiltisti antaa kuluttajalle etu eli, jos sähkön käyttöä vähennetään niin pienennetään myös siirtomaksu. Reilua?
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kuin sähköä on laillisesti rahalla ostettavissa, niin sitä saa tuhlata niin paljon, kuin on varaa.
Tällä asenteella tervetuloa sähköpula
Silloin kun pörssisähkö oli miinuksella ja porukka kulutti sitä kuin mielipuolen, Fingridin edustaja kommentoi lehdessä,että tämä oli hyvä testi verkolle. niin älytöntä kulutus oli. Ei teitä silloin huolettanut sähköverkon kaatuminen, kun olitte itse saamapuolella. Joten mitä tämä itku nyt on?
Täällä yx pörssis, talo on pimeä ja kylmä, vaimo jätti, kun en antanut käyttää kallista sähköä, joku teki lasun ja sossut kävi huostaanottamassa lapset. Olisinpa ottanut määriksen, kyllä nyt kaduttaa!
pörssisähkön hinta ei aiheuta muutoksia päivittäisissä toimissani. pörssisähköä käyttävät voivat toimia miten muut tahtovat. minä en. miksi minun pitäisi kärsiä jonkun muun typeryydestä?
Näin paljon oon nauranut viimeksi kun joku punaniskainen skoda octavialla nysvännyt tuhkamuna (se tarkoittaa suomeksi punaniskaista tuhkamunaa suom. huom.) tuli valoissa piipittämään että nopeusrajoitukset koskevat kaikkia.
Sinne jäi pölyä nielemään vaikka oli ottanut velkaa RS:n ostoon.