Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko jauhelihan ottaa pakastimesta ja laittaa vaan suoraan pannulle?

Vierailija
04.01.2024 |

Ilman että sitä erityisemmin sulattaa muuten?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tehdä mitä haluat. Kyllä sitä ajan ja kokemuksen myötä oppii, jos oppii. 

Vierailija
2/38 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen juuri tein näin. Aina kauan sää käännellä ja kaapia paistunutta lihaa pinnalta, mutta kyllä sitä yhtä hyvin syö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin olen itse tehnyt. En ole michelin ravintolan kokki. Teen ruokaa silloin kun on nälkä.

Vierailija
4/38 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voit.

Voit itsekin miettiä mikä siinä olisi vaarana.

Vierailija
5/38 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit. Teen niin usein. Mutta se pitää tehdä niin, että sulata sen jäätyneen lihan siinä pannulla. Eli levy ihan pienelle, hellasta riippuen esim. 1 tai 2 tai 3.

Ja sit kääntele sitä köntsää aina jäinen puoli alas ja lastalla kaavit toiselta puolelta sulaneet ja hieman ruskistuneet pois.

Sit kun kaikki on sulaa niin jatkat normaalisti. 

Vierailija
6/38 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista pestä jauhenliha ensin.

Vierailija
7/38 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä paistaisin uunissa. Pikkasen lempeempi lämpiö ja kokonaisvaltaisempi. Eikä tarvii vahtii koko ajan. Riippuu tietty määrästä.

Töissä välillä unohtuu ottaa seuraavan päivän jauhikset sulaa, niin tuo on hätäratkaisu. Pari kolme kiloa nautaa uuniin ja kyllä se tunnissa alkaa olemaan valmis. Jos ei niin sitten hönkää lisää.

Kanan ja kalan kanssa ei toimisi kuitenkaan noin. Jos unohtuu, niin sitten vaihtuu ruokalista.

Lounaskokki

Vierailija
8/38 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhenliha onnistuu noinkin, jos se on puhdasta

Vierailija
9/38 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten laita paketti kuumaan veteen kulhoon vähäksi aikaa. On sula viidessä minuutissa.

Ei tarvi tökkiä pannulla

Vierailija
10/38 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mutta ei siinä mitään järkeä ole.

Vierailija
11/38 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä paistaisin uunissa. Pikkasen lempeempi lämpiö ja kokonaisvaltaisempi. Eikä tarvii vahtii koko ajan. Riippuu tietty määrästä.

Töissä välillä unohtuu ottaa seuraavan päivän jauhikset sulaa, niin tuo on hätäratkaisu. Pari kolme kiloa nautaa uuniin ja kyllä se tunnissa alkaa olemaan valmis. Jos ei niin sitten hönkää lisää.

Kanan ja kalan kanssa ei toimisi kuitenkaan noin. Jos unohtuu, niin sitten vaihtuu ruokalista.

Lounaskokki

Lounaskokki? Millähän tolalla muut ruuat on, jos perus esivalmistelu on noin huoletonta?

Vierailija
12/38 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sulatan haaleassa vedessä.

Vierailija
13/38 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lounaskokki

Lounaskokki? Millähän tolalla muut ruuat on, jos perus esivalmistelu on noin huoletonta?

Hyvällä tolalla. Joskus jotain vaan unohtuu. Mähän ei työskentele yksin, että pakko kiireessä paikkailla sitten.

Vierailija
14/38 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt tasan kerran ja tuli huonon makuista. En enää koskaan laita jauhelihaa pakastimeen. Monella se tuntuu jostain syystä onnistuvan.

Vierailija
15/38 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa niin voi tehdä noin, mutta jauheliha on tarkoitus ruskistaa pannulla, ei keittää siinä sulaessa syntyvässä nesteessä

Vierailija
16/38 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sillä 400g kuuiten mene kun alle 10min sulattaa mikrossa. Kauemmin sitä varmaan pannulla saa raapia jäisenä. 

Vierailija
17/38 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen bibo vimpsahdus tällä viikolla. No, katellaan sitten loppukuusta uudelleen.

Vierailija
18/38 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätyneen jauhelihan paistaminen:

- Laita jauheliha kulhoon

- Lisää kulhoon vettä niin paljon, että jauheliha peittyy

- Lisää astianpesuainetta ja etikkaa. Sekoita

- Anna pesuaineen ja etikan vaikuttaa viisi minuuttia, ota jauheliha pois kulhosta (ÄLÄ HUUHTELE) ja heitä se erittäin kuumalle paistinpannulle. Lisää pannulle lisäksi desin verran pesuaine/etikka-sekoitusta.

- Paista

Vierailija
19/38 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia! Kaikista ehdotuksista tämä toimi parhaiten.

Vierailija
20/38 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikroaaltouunin sulatusohjelma. Sillä sulatan jos en ole muistanut ottaa pöydälle.