Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raamattu ei kiistä muita jumalia

Vierailija
04.01.2024 |

Luin vasta nyt tarkemmin Raamattua. Tajusin ettei se kiistä muiden jumalien olemassaoloa, vaan pelkästään ohjaa että niitä muita ei pitäisi palvoa. Raamattu ei sano että muita jumalia ei ole olemassa.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on muitakin jumalia, niin luulisi, että niidenkin kesken olisi joku tasa-arvo. Aika itsekästä sanoa, että vain minua saa palvoa. Vai onko tää porukka jakanut vaan kansat keskenään, että kaikille jumalille riittää palvojia ja leirin vaihtajia ei katsota hyvällä?

Vierailija
2/44 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"minä olen jumala kaikkivaltias..." - aika mielenkiintoista, jos kaikkivaltiaita olisikin useampi? Luulisi silloin tulevan konflikteja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

YHVH on kateellinen, mustasukkainen jumala.

Vierailija
4/44 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"minä olen jumala kaikkivaltias..." - aika mielenkiintoista, jos kaikkivaltiaita olisikin useampi? Luulisi silloin tulevan konflikteja?

No niinhän ne kaikki jumalat väittää. Valitse minut, olen parempi kuin muuta ja ainoa oikea valinta. Kinaakohan ne keskenään vai naureskeleeko vaan sulassa sovussa ja pilailee ihmiskunnan kustannuksella. 

Vierailija
5/44 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sielä lukikaan?

Älä palvo MUITA jumalia.

Vierailija
6/44 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jennifer tulee, Jennifer tulee, Jennifer tulee, Jennifer tulee.

HÄN on MINUN siskoni ja Lusiferin vaimo.

HÄN rankaaisee teitä uskovaisia.

-PYRIEL-

Vierailija
7/44 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa mainitaan nimeltä monta muutakin jumalaa. Jehova nyt vain vaatii väkivallan uhalla, että hän saa kaiken palvonnan osakseen.

Vierailija
8/44 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita jumalista taidetaan käyttää monikollista sanamuotoa elohim, mutta kun tuo sana viittaa Universumin Kunkkuun (meleH ha-olam, Jahue [sic!] tseva'ot, jne), predikaattiverbi sen yhteydessä on yksikössä; esim. eka värssy:

b'reshit (alussa*) bara (loi) elohim (Jumala[t])....

In (a) beginning, NOT the, which would be bareshit (b- + ha + reshit); siis jo ensimmäinen prepositiofraasi on käännetty useimmiten enkux hintsun vihreellisesti ... ; )

Vierailija
9/44 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokaamme ihminen kuvaksemme.

Nyt ihminen on niinkuin me, ja tietää hyvän ja pahan.

Baabelin torni "ihmiset pystyvät kohta mihin vain, tulkaa, menkäämme alas ja sekoittakaamme heidän kielensä"

Jumala istuu jumalien kokouksessa.

Jeesus juutalaisille rabbeille 'te ette tunne Minun Isääni"

Vierailija
10/44 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö. Taas näitä kyökkiteologeja. Raamattu sanoo, että muut "jumalat" ovat ihmisten tekemiä epäjumalankuvia eli toisin sanoen ne eivät ole todellisia olentoja. 

Vierailija
11/44 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paavin 1260 vuotinen valta varmisti sen, että nykyäänkin 'kristityt" eivät salli Raamattua tutkittavan kriittisesti. Kaikki kritiikki tuomitaan harhaopiksi ja riivaajien opiksi. Siinä on se keskustelu. 

Vierailija
12/44 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin havaittu.

Vierailija
13/44 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YHVH on kateellinen, mustasukkainen jumala.

Miten maailman luoja voi olla millekään kateellinen. Mustasukkainen kyllä. Mitä pahaa mustasukkaisuudessa muka on? Jakaisitko sinäkin vaimosi toisen miehen kanssa? 

Vierailija
14/44 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Baabelin torni "ihmiset pystyvät kohta mihin vain, tulkaa, menkäämme alas ja sekoittakaamme heidän kielensä"

Jumala on kyllä aina kieliopillisesti yksikössä läpi Raamatun. "Jumalten kokous" taas on väärä käännös. Tuo jae viittaa ihmishallitsijoihin. Sana "elohim" voi joskus harvoin viitata myös ihmisiin. Hellyttävää kun maallikot yrittävät harjoittaa teologiaa ja muinaistekstien tulkintaa. :D

Vierailija
15/44 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/44 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä on totta. Raamatussa puhutaan muista jumalista.

Vierailija
17/44 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala on kyllä aina kieliopillisesti yksikössä läpi Raamatun. "Jumalten kokous" taas on väärä käännös. Tuo jae viittaa ihmishallitsijoihin. Sana "elohim" voi joskus harvoin viitata myös ihmisiin. Hellyttävää kun maallikot yrittävät harjoittaa teologiaa ja muinaistekstien tulkintaa. :D

Olen eri, mutta jos olet asiantuntija niin onko Baabelin torni mielestäsi kirjaimellisesti tosiasia vai onko se metafora m o n i k u l t t u u r i s u u d e n seurauksista?

Vierailija
18/44 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on muitakin jumalia, niin luulisi, että niidenkin kesken olisi joku tasa-arvo. Aika itsekästä sanoa, että vain minua saa palvoa. Vai onko tää porukka jakanut vaan kansat keskenään, että kaikille jumalille riittää palvojia ja leirin vaihtajia ei katsota hyvällä?

Ehkä se tarkoittaa, että se joka Jumalaan uskoo, ei pitäisi pitää muita jumalia.Vertaan siis kristinuskon kymmeneen käskyyn.

Eihän siinäkään kielletä, etteikö muita uskontoja olisi olemassa.

Joka uskoo johonkin toiseen tai toisiin jumaliin, niin voi uskoa.

Ne uskonnot ovat syntyneet siellä eri kansojen piirissä.

ja sitten on erilaisia palvonnan tai uskon kohteita.

Onkohan ihmisellä jokin tarve uskoa johonkin? Vaikka sitten uskoisi siihen, ettei ole mitään jumalaa.

Ollaan ajattelevia, niin meillä on ehkä tarve tietää? 

Ja onhan niitäkin, jotka elää ilman uskontoja tai uskomuksia. Ei tarvi uskoa yhtään mihinkään. Kevyt olo.

Vierailija
19/44 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luoja Jumalan viesti ihmisille on että "etteks te nyt tajuu, että se joka on luonut kaiken, on yi kaiken ja kaikkivaltias. Miksi te tyhmyyttänne käännytte käsin tehtyjen epäjumalankuvien puoleen."

On mykkiä, puisia epäjumalia, jotka eivät vastaa eivät mitään tee. Sitten on Luciferi ja hänen enkelijoukkonsa, jotka voivat asettua epäjumalan taakse ja nämä jumalat voivat tehdä ihmeitä ja vastatakin, mutta miksi asettua sellaisen jumalan puolelle, joka ei ole yli kaiken? Sellaisen, joka kapinoi Luojaansa vastaan?

Egyptin faraon takana oli näitä demonihenkiä jumalten takana ja siksi saatettiin nähdä ihmeitä ja tunnusmerkkejä. Paholainen on persoona ja todellinen olemassa oleva henkilö/enkeliolento.

Vierailija
20/44 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta jos olet asiantuntija niin onko Baabelin torni mielestäsi kirjaimellisesti tosiasia vai onko se metafora m o n i k u l t t u u r i s u u d e n seurauksista?

On tosiasia, mutta toimii myös hyvin jälkipolville esimerkkinä mainitsemasi ilmiön ongelmista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi