Fintrafficin mukaan vain 27% junista koko maassa aikataulussa vuoden ensimmäisenä päivänä! Nyt VR peruu 10 000 ihmisen junaliput
Eikö meidän raiteiden junakalusto jostain syystä kestä pakkasta enää?
YLE: VR peruu kymmeniä viikonlopun junavuoroja pakkasen takia
Perumiset vaikuttavat noin 10 000 matkustajaan. Perumiset johtuvat siitä, että kalustoa pitää huoltaa ja sulattaa
Kommentit (29)
Miksi nuo eivät ole ajallaan? Bussit kai esimerkiksi ovat ainakin minun kokemukseni mukaan aina ajallaan vaikka teillä on muutakin liikennettä kuin bussit. Junat menevät yksin tuolla. Onko meillä nykyään jotain uusia junia eikä niitä Neuvostoliitosta hommattuja enää vai mistä johtuu tämmöinn?
Vierailija kirjoitti:
Miksi nuo eivät ole ajallaan? Bussit kai esimerkiksi ovat ainakin minun kokemukseni mukaan aina ajallaan vaikka teillä on muutakin liikennettä kuin bussit. Junat menevät yksin tuolla. Onko meillä nykyään jotain uusia junia eikä niitä Neuvostoliitosta hommattuja enää vai mistä johtuu tämmöinn?
Ollaan ostettu uutta kalustoa, joka ei sovellu pakkasiin? 😆
kaiken ilmastoahdistuksen ja vihreän siirtymän keskellä on unohtunut Suomen maantieteellinen asema ja että täällä nyt välillä on vähän kylma. Sen sijaan, että panostettaisiin arktiset olosuhteet kestäviin ratkaisuihin infraa stadissakin kehitetään kieltämällä polttisautot ja rakentamalla pyöräilijöille kruunusiltoja.
Mitenhän siellä parinkymmenen metrin korkeudessa sujuu pyöräily tällaisen pienen pakkasjakson aikana :D
Vierailija kirjoitti:
kaiken ilmastoahdistuksen ja vihreän siirtymän keskellä on unohtunut Suomen maantieteellinen asema ja että täällä nyt välillä on vähän kylma. Sen sijaan, että panostettaisiin arktiset olosuhteet kestäviin ratkaisuihin infraa stadissakin kehitetään kieltämällä polttisautot ja rakentamalla pyöräilijöille kruunusiltoja.
Mitenhän siellä parinkymmenen metrin korkeudessa sujuu pyöräily tällaisen pienen pakkasjakson aikana :D
Tai sitten kaikki investoinnit on laskettu ilmaston lämpenemisen varaan? On ajateltu, ettei tarvita enää pakkasia kestävää kalustoa?
Omasta mielestäni tuolla ulkona ei tällä hetkellä ole edes erityisen kylmä, ihan normaalisti olen ulkoillut, kuten aiemminkin talvella. En ihan ymmärrä, miksi mikään ei nyt pakkasen takia toimi. Junavuorot perutaan ja peloitellaan ihmisiä kantaverkon kaatumisella ja häiriöillä. Mitä ihmettä?
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestäni tuolla ulkona ei tällä hetkellä ole edes erityisen kylmä, ihan normaalisti olen ulkoillut, kuten aiemminkin talvella. En ihan ymmärrä, miksi mikään ei nyt pakkasen takia toimi. Junavuorot perutaan ja peloitellaan ihmisiä kantaverkon kaatumisella ja häiriöillä. Mitä ihmettä?
Onko woketuksen syytä ehkä?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestäni tuolla ulkona ei tällä hetkellä ole edes erityisen kylmä, ihan normaalisti olen ulkoillut, kuten aiemminkin talvella. En ihan ymmärrä, miksi mikään ei nyt pakkasen takia toimi. Junavuorot perutaan ja peloitellaan ihmisiä kantaverkon kaatumisella ja häiriöillä. Mitä ihmettä?
Onko woketuksen syytä ehkä?!
En keksi miten woketus liittyy siihen, että VR:llä on kalusto jäässä eikä junat kulje?
Vierailija kirjoitti:
Miksi nuo eivät ole ajallaan? Bussit kai esimerkiksi ovat ainakin minun kokemukseni mukaan aina ajallaan vaikka teillä on muutakin liikennettä kuin bussit. Junat menevät yksin tuolla. Onko meillä nykyään jotain uusia junia eikä niitä Neuvostoliitosta hommattuja enää vai mistä johtuu tämmöinn?
Meillä on Italian pakkasiin soveliaita pendolino junia ja samasta saapasmaasta hankittuja ratikoita. Ne on -40 asteen pakkasia nähneet uutisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nuo eivät ole ajallaan? Bussit kai esimerkiksi ovat ainakin minun kokemukseni mukaan aina ajallaan vaikka teillä on muutakin liikennettä kuin bussit. Junat menevät yksin tuolla. Onko meillä nykyään jotain uusia junia eikä niitä Neuvostoliitosta hommattuja enää vai mistä johtuu tämmöinn?
Meillä on Italian pakkasiin soveliaita pendolino junia ja samasta saapasmaasta hankittuja ratikoita. Ne on -40 asteen pakkasia nähneet uutisissa.
Pendolinothan toimivat, mutta suomalaisten oli pakko kehittää joku oma jäänsulatussysteemi jarruille. Mikä siis ei ole koskaan toiminut ja siksi junat seisovat pikku pakkasilla.
Olis Japanissa melko mojta harakirin tehnyttä veturikuskia. Siellä 99% junista oli aikataulussa vuonna 2023 ja myöhästymiset olivat sekunteja, ei minuutteja tai tunteja.
Vierailija kirjoitti:
Miten ne junat Ruotsissa kulkevat vaikka on kovemmat pakkaset?
Olisit käynyt ruottin tunneilla, niin tietäisit, että siellä on tuhannen auton jono ollut tiellä vuorokauden ja ihmiset siellä odottelivat pelastusta.
Mutta sehän on ihmisten onnela, eikö kannattaisi muuttaa sinne, kun siellä on kaikki niin hyvin.
Mutta jos sinne muuttaa, niin pitää mennä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako tämmöisessä maassa, jossa raideliikenne ei toimi oikeasti satsata 8 miljardia taantumassa uuteen junaan? Vähän tulee pakkasta, niin tunnin juna onkin 4 tunnin juna.
Kannattaa koska siitä korjataan noita puutteita mitä tuolla on tällä hetkellä.
Mitä sä muuten tiedät raideliikenteestä?
Ei yksinkertaisen tarvitse ymmärtää, että poikkeusolot voivat iskeä minne tahansa milloin tahansa, eikä kaikkiin poikkeuksiin voi varautua tai ainakin se tulisi järkyttävän kalliiksi, ja sittenkään ei tietäisi tuleeko 50 asteen pakkanen vai 50 asteen helle. Ihmisellä pitäisi vielä olla hieman toimintakykyä ihan itselläänkin, ja varautua edes muutama päivä pärjäämään ihan omillaan. Ja antaa sitten viranomaisten hoitaa niitä, jotka ei itse kykene.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei tarvi käyttää tuota roska yhtiötä
eikö äiti osta lippua?
btw:
roskaKIN yhtiö
RoskayhtöKIN
mieti tuota yhdys sanoja sorvatessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nuo eivät ole ajallaan? Bussit kai esimerkiksi ovat ainakin minun kokemukseni mukaan aina ajallaan vaikka teillä on muutakin liikennettä kuin bussit. Junat menevät yksin tuolla. Onko meillä nykyään jotain uusia junia eikä niitä Neuvostoliitosta hommattuja enää vai mistä johtuu tämmöinn?
Ollaan ostettu uutta kalustoa, joka ei sovellu pakkasiin? 😆
Tästä lienee kyse. On pitänyt uudistaa ihan sen uudistamisen takia, ei sen takia että kokonaisuus paranisi.
Kannattaako tämmöisessä maassa, jossa raideliikenne ei toimi oikeasti satsata 8 miljardia taantumassa uuteen junaan? Vähän tulee pakkasta, niin tunnin juna onkin 4 tunnin juna.