Miten saisi pahaa oloa purettua?
Mulla on tosi paha olla, mutta en saa sitä jotenkin ulos. Se on tosi raskas paino mun sisällä. Pitkään kasautunutta sekä lisäksi akuutti kriisi päälle. Miten saisin sitä purettua?
Kommentit (24)
Ap
Onko olo helpottanut? Voithan purkaa tuskaasi tänne myös, tosin on myös pöljiä vastaajia🤔
🧮
Ala kirjoittaa, ihan mille paperille tahansa ja ajattele, että se on kuin roskakori, johon tyhjennät ne raskaat ja voimat vievät ajatukset. Kirjoita ne "pois itsestäsi" ja varsinkin päästä pyörimästä. Ja pääset alkuun.
Saat ainakin nukuttua riittävästi, se on tärkeintä.
Voit aloittaa ihan mistä vain :"Tänään ajattelin, että...", "Minua surettaa, että...", "Olen vihainen, että...", "Minua painaa tämä asia..." jne. Kunnes olet saanut ne päällimmäiset purettua.
Jatkaa voit huomenna.
Samalla opit kertomaan itsestäsi ja huolistasi. Taitoa tarvitaan, kun juttelet ammatti-ihmisten kanssa, että tulet oikein ymmärretyksi. Ota ammattilaisiin yhteyttä vaikka jo heti tai huomenna.
Vierailija kirjoitti:
Ala kirjoittaa, ihan mille paperille tahansa ja ajattele, että se on kuin roskakori, johon tyhjennät ne raskaat ja voimat vievät ajatukset. Kirjoita ne "pois itsestäsi" ja varsinkin päästä pyörimästä. Ja pääset alkuun.
Saat ainakin nukuttua riittävästi, se on tärkeintä.
Voit aloittaa ihan mistä vain :"Tänään ajattelin, että...", "Minua surettaa, että...", "Olen vihainen, että...", "Minua painaa tämä asia..." jne. Kunnes olet saanut ne päällimmäiset purettua.
Jatkaa voit huomenna.
Samalla opit kertomaan itsestäsi ja huolistasi. Taitoa tarvitaan, kun juttelet ammatti-ihmisten kanssa, että tulet oikein ymmärretyksi. Ota ammattilaisiin yhteyttä vaikka jo heti tai huomenna.
Tämä on loistava keino. Alussa tuntuu ehkä tyhmältä, mutta voithan rutata ekat tekeleet, jos ne ahdistaa. Jo se helpottaa, kun saat purettua sanat ulos.
Vähän samaan tapaan, kun kirjoittaisit kauppalappua. Vaikka se jäisi keittiönpöydälle, muistat kaupassa helpommin, kun olet sen listan kirjoittanut.
Voimia, muru
Muista, että et ole yksin. Koskaan.🧮
Itke. Puhu ääneen mikä on aiheuttanut pahan olon, puhu jollekulle toiselle tai tilitä ja raivoa vaikka yksin ääneen.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/