Martti Koskenniemi" Ns. Push back - menettely rajalla rikkoo selkeästi kansainvälistä oikeutta
Koskenniemen mukaan Orpo ei voi tietää mistä puhuu jos tosissaan tuollaisia ehdottaa.
Kommentit (36)
Mm. Liettua on kirjannut asian ihan lakiinkin ja toteuttanut jo kauan push backeja muiden Baltian maiden, Puolan, Espanjan ja Kreikan kanssa. Mitä haitaa tästä on seurannut ko. maille? Hyödyt ovat tietysti ilmiselviä.
Ennen vanhaan eli minun nuoruudessa oli passintarkastus rajalla ja jos passia ei ollut, ei ollut maahanpääsyä. Asia oli hyvin yksinkertainen ja sen ymmärsivät kaikki.
🇺🇦🇮🇱
Siinöpähän rikkoo, ketään ei kiinnosta...
Kaffebulla kirjoitti:
Ennen vanhaan eli minun nuoruudessa oli passintarkastus rajalla ja jos passia ei ollut, ei ollut maahanpääsyä. Asia oli hyvin yksinkertainen ja sen ymmärsivät kaikki.
Näin oli, ja kukaan ei vinkunut mistään.
Ihan sama mitä jossain sopimuksessa lukee, kansallinen ja Naton turvallisuus ajaa sen edelle
Rikkoo varmaankin kansainvälistä oikeutta, joka puolestaan rikkoo tervettä järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Ennenvanhaan Eila Kännö, rauha sielulleen, laitatti jonkun laittomasti maahan tulleen olikohan inkeriläisperheen lievästi rauhoitettuna menemään takaisin itäjunalla.
Se oli kyllä skandaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Ennenvanhaan Eila Kännö, rauha sielulleen, laitatti jonkun laittomasti maahan tulleen olikohan inkeriläisperheen lievästi rauhoitettuna menemään takaisin itäjunalla.
Se oli kyllä skandaali.
No oli sentään piikitetty läksiäisiksi...
Ennemmin push back, kuin rukiwer. Itärajan yli ei tarvitse tulla, kuin asialliset ihmiset. Nämä pojat pääsevät muitakin reittejä tänne, kun hommaavat työpaikan.
Kyllä jämpti on niin.
Enpä lainoppineita juuri arvosta, kun henkirikoksesta selviää käymällä vankilassa kääntymässä.
Esim Koskelan pojat ehtii tehdä vielä monta rikosta, nuoria kun ovat.
'hlämeistä puhumattakaan.
Ei riko YK:n pakolaissopimusta siinä nimenomaan sanotaan että saa sulkea rajan. EU:n omat sopimukset ei ole kansainvälisiä vana meidän omia.
Professorilla on oikeus omaan mielipiteeseensä. Vaikka väärässä onkin.
Se rikkoo kansainvälistä oikeutta. Se pitää sinänsä paikkaansa.
Totta, mutta pakkoko ket'ään on päästää Suomen maaperälle? Tulijoiden edellytykset maahanpääsylle voisi tarkistaa siinä rajavyöhykkeellä, ei-kenekään-maalla.
Vierailija kirjoitti:
Koskenniemien ja vastaavien koteihin voisi majoittaa tulijat.
Koskenniemen voisi sijoittaa jo vanhainkotiin. On jo eläkkeellä, siksi emeritus. Ketään ei kiinnosta enää hänen vongerruksensa, paitsi paria typerää vihervassutoimittajaa.
Sit rikkoo. Ei paljon kiinnosta. Mua kiinnostaa pitää Suomi elinkelpoisena suomalaisille.
Johan tuo on sanottu että Suomi noudattaa liian tunnollisesti noita kaikkia sopimuksia ja suosituksia. Nyt oman maan turvallisuus edelle pe**ele!
Entäpä ystävällinen kyyti kotiin/lähtömaahan, omaan laskuun -jota voi pitää sakkona väkisin tunkemisesta?
Sen pitäisikin olla nimeltään pyöröovimenettely.
Koskenniemien ja vastaavien koteihin voisi majoittaa tulijat.