Fingrid juuri nyt: Rajoittakaa sähkön käyttöä!
Kommentit (205)
Vierailija kirjoitti:
Rajoittakoot pörssitolvanat. Ei koske minua.
Häh? Mitä merkitystä sillä on mikä sopimus sattuu olemaan?
Kuka tähän aikaan saunoo?? Helposti palelevat ja kroonisista kivuista kärsivät eivät voi olla kylmässä kodissa. Mikä siinä sähköverkossa nyt on vikana, tämä on aivan normaali tammikuun pakkaspäivä. Taidat vaan trollata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nehän kehuu muutenkin säännöstelevän sähkön käyttöään hintojen mukaan. Minä taas käytän sähköä kun siltä tuntuu, eikä mikään pörssi sanele tekemisiäni.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tähän aikaan saunoo?? Helposti palelevat ja kroonisista kivuista kärsivät eivät voi olla kylmässä kodissa. Mikä siinä sähköverkossa nyt on vikana, tämä on aivan normaali tammikuun pakkaspäivä. Taidat vaan trollata.
Linkin takana oleva juttu koskee tänään klo 17-22 välistä aikaa, ei nyt keskipäivää.
Rajoitusta toivotaan erityisesti aamun ja illan ruuhkatunneille. Joten jos on pakko esim. pestä pyykkiä, tee se mieluummin nyt päivällä.
Sähkösopimuksen muodolla ei ole asiaan mitään merkitystä, jos kulutus ylittää saatavuuden, sähkön saantia rajoitetaan, vaikka maksaisit sen oravannahkoilla.
Tänään on torstain saunomispäivä. Rosvot voi olla hiljaa
Meillä on sisällä kotona 14 astetta lämmintä, mutta toki osallistutaan talkoisiin laskemalla vielä parilla asteella.
Vierailija kirjoitti:
Monilla jatkuu lomat tällä viikolla. Meilläkin on saunapäivä. Tosin lämmitetään puulla.
Mitä ne nyt ulisee, eikö olekaan hyvä kun tuote käy kaupaksi??
Eli tänään sauna kuumaksi klo 17-22. Käyn sitten saunassa, jos ehdin kiireiltäni...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nehän kehuu muutenkin säännöstelevän sähkön käyttöään hintojen mukaan. Minä taas käytän sähköä kun siltä tuntuu, eikä mikään pörssi sanele tekemisiäni.
Ei läheskään kaikki pörssiläiset hintoja seuraa. Eikä tämä kehotus sähkön rajoittamiseen liity mitenkään pörssisähköön. Kyse on voimalakapasiteetin riittävyydestä.
Voi helekutti.
Juurihan tuo Fingridin mamma sanoi viime viikolla että olemme omavaraisia sähkön suhteen.
Ehkä emme olekaan, koska juuri nyt ei tuulivoima eikä aurinkovoima tuota sähköä yhtään mitään.
Fingridille terveisiä, että varavoimaloita vaan käyttöön tarpeen mukaan! Sitä vartenhan ne on olemassa.
Sauna on päällä ja nyt laitan uunin päälle, 2 tuntia menee kun on ruoka valmista.
Ne joilla on ymmärrystä, rajoittavat oma-aloitteisesti. Ne joilta se puuttuu, eivät ymmärrä vaikka rautalangasta vääntäisi. Kuten näistä keskusteluista huomaa. Insinööreillä on yleinen harha kuvitella, että jokainen kaduntallaaja käsittää luonnostaan ihan yksinkertaisia perusasioita. Eivät voisi olla enempää väärässä.
Joko reservivoimaloita on otettu käyttöön? Sitten voidaan ruveta rajoittamaan käyttöä, jos KAIKKI tuotantokapasiteetti on käytössä ja sähkö uhkaa silti loppua.
Paljonko myydään samaan aikaan sähköä ulos maasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei läheskään kaikki pörssiläiset hintoja seuraa. Eikä tämä kehotus sähkön rajoittamiseen liity mitenkään pörssisähköön. Kyse on voimalakapasiteetin riittävyydestä.
Pörssisähköläiset rajoittaa, koska ne käyttää sähköä vain kun sitä saa parilla sentillä. Minä en rajoita ikinä missään olosuhteissa.
Vierailija kirjoitti:
Eli tänään sauna kuumaksi klo 17-22. Käyn sitten saunassa, jos ehdin kiireiltäni...
Jos sähköverkko kyykkää, se koskee sinuakin.