Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anopin siivoustyyli joka periytynyt miehelle, argh.

Vierailija
04.01.2024 |

Anoppi käynyt talouskoulun, millä ylpeilee. Hänellä sitten se tyyli, että kerran viikossa siivotaan, jolloin pukeudutaan siivousvaatteisiin, peitetään hiukset jne. Muuna aikana ei tapahdu mitään.

Mieheni oppinut tämän kotoaan ja hän ei koko sinä muuna aikana esimerkiksi kerää työpöydälleen jättämiään tiskejä, ei nostele tavaroita, ei laita pyykkejään kaappiin, ei vie roskia, ei siis TEE MITÄÄN, koska siivota voi vain siivouspäivänä.

Olen aivan sikakyllästynyt nalkuttamaan tästä! Nytkin hänellä lojuu minun pesemäni ja viikkaamani pyykit viidettä päivää pinossa vaatekaappinsa edessä, josta ilmeisesti niitä ei saa kaappiin ennen kuin lauantaina.

Kaikki tavarat jättää siihen mihin ne sattuu putoamaan ja sitten etsii niitä koko ajan.

Hänen osuutensa siivouspäivänä on sitten käytännössä se että hän tekee osuutenaan kaiken sen mitä minä teen muina päivinä.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on käytössä siivouslista. Se toimii tosi hyvin. Mies tekee 9-10 h työpäiviä ja mä 7,5 plus 30 min ruokatunti, olen kotona, miehellä menee 1-1,5 h liikkumiseen. Eli teen kaiken.

Laitan pesukoneet päälle, teen ruuan, siivoan tasot jne. Jos mies jättää jotain jonnekin, vien ne tason päälle makkariin.

Mikä on siivouslista, jos sinä yksin teet kaiken? En usko miehesi työpäivien pituutta. Lue huviksesi miehen TES ja tarkista, mitä siellä sanotaan viikkotyöajasta. Mies taitaa lorvia jossain ettei kotona tarvitse osallistua siivoukseen.

Vierailija
22/52 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me tehtiin juuri yhdessä siivouslistat arkipäiville. Mies nauttii siisteydestä yhtä paljon kuin minä.

Sanoisin että koveta itsesi ja lopeta nalkkuttaminen, jätä miehen tavarat sinne minne jäi. Veikkaan että alkaa ahdistaa kun puhtaita alkkareita ei ole, tai paperit on hukassa. Puri omaan mieheen aikoinaan kun hermostui tavarakasoihin. Kerroin että niitä saa vapaasti siivota. 

Meillä on kaksi lasta ja minulla on oikeus odottaa, että tämä ns isä on se perheen toinen aikuinen, eikä kolmas lapsi.

Haluan asua siistissä kdoissa, enkä sellaisessa, jossa pyyhitään esimerkiksi tahrat vain kerran viikossa huivi päässä. Eli jos se oma kahvimuki läikkyy lattialle, niitä kahveja ei jätetä tahmaks lattialle, vaan se pyyhitään heti. Roskat laitetaan heti roskakoriin, tiskit ei loju kuutta päivää niin että sitten kaivetaan kaapista aina vaan lisää ja lisää.

"Minulla on oikeus ja minä haluan", mutta entä miehen oikeus ja halu? Kuka sinä olet päättämään, että juuri sinun tapasi toimia on oikea?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella sinun tyylisi on se ainoa oikea siivoustyyli? Jos löysäät vähän pipoa, huomaat ettei kukaan  kuole vaikka ei kaikki ole jatkuvasti tiptop kunnossa. Millä oikeudella sinä määräät miten miehen pitää siivota? Eikö se ole mielestäsi yhtään itsekästä?

Vierailija
24/52 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella sinun tyylisi on se ainoa oikea siivoustyyli? Jos löysäät vähän pipoa, huomaat ettei kukaan  kuole vaikka ei kaikki ole jatkuvasti tiptop kunnossa. Millä oikeudella sinä määräät miten miehen pitää siivota? Eikö se ole mielestäsi yhtään itsekästä?

Koska tällä tyylillä mieshän ei osallistu ollenkaan vaan hän vain siivoaa kerran viikossa omat sotkunsa. Minä siivoan koko ajan ja sitten islloin siivouspäivänäkin sen varsinaisen siivouksen, koska miehen osuus on pelkästään se oman paskan raivaaminen, ei mikään yhteinen.

Lapsiperheessä mikään ei ole koskaan tip top, mutta molempien vanhempien pitää osallistua, aikuinen ei voi heittäytyä lapseksi.

Vierailija
25/52 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mies uusille tavoille opi, jos sinä passaat ja mahdollistat tuon.

Eli ala jättään ne läikkyneet kahvit lattialle kuivumaan tahraksi äläkä pyyhi miehen puolesta jne. Jos lapsi on miehen silmän alla sotkenut jotain niin et siivoa sen lapsenkaan sotkuja vaan siivoat tahrat vasta lauantaina. Siinä on kiva syödä viikko tahraisella pöydällä sitten :D

Anna kodin näyttää siltä, miltä se näyttäisi miehen tyylillä. Kokeile pari kuukautta alkaako mies huomaamaan että eihän tämä ole kivaa. Ala säkin siivoamaan vain lauantaina huivi päässä ja silloinkin niin vähän kuin mahdollista, miehen tekemiin sotkuihin et koske silloinkaan.

Vierailija
26/52 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenlapsilla oli tapana jättää puurolautaset pöytään kouluun lähtiessään. Kerran minä katoin päivällisen ja jätin heille likaiset lautaset ja sanoin, että 'olipa kiva, kun ei tarvinnut kattaa toista puolta pöydästä'. Kummallekaan ei aamuiset astiat kelvanneet. Muutamana aamuna puhisivat jälkiään siivotessa, mutta oppi meni perille. 

Vierailija
27/52 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesviha sieltä pirskahtelee

Miesten tyhmyyshän se taas sieltä tirskahtelee.

Vierailija
28/52 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ala jättään ne läikkyneet kahvit lattialle kuivumaan tahraksi äläkä pyyhi miehen puolesta jne. Jos lapsi on miehen silmän alla sotkenut jotain niin et siivoa sen lapsenkaan sotkuja vaan siivoat tahrat vasta lauantaina. Siinä on kiva syödä viikko tahraisella pöydällä sitten :D

Anna kodin näyttää siltä, miltä se näyttäisi miehen tyylillä. Kokeile pari kuukautta alkaako mies huomaamaan että eihän tämä ole kivaa. Ala säkin siivoamaan vain lauantaina huivi päässä ja silloinkin niin vähän kuin mahdollista, miehen tekemiin sotkuihin et koske silloinkaan.

Tuo johtaa vain siihen, että sitten ei enää ikinä koskaan milloinkaan siivota. Ne kahvit on siinä lattiassa maailmantappiin asti.

Vierailija
29/52 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies oppi myös anopilta pitämään kodin niin siistinä, että lattialtakin vois anoppilassa syödä ja juoda vessanpöntöstä. Hyvä niin. Olen itse todella suurpiirteinen ja tavarat putoavat siihen,missä sillä hetkellä seison. Inhoan siivoamista ja miksi minulla on oma huone, jossa kaikki harrastuksiini liiittyvät ovat vain sekaisina kasoina pitkin poikin.

Mies ei nalkuta. Hän oppi parissa vuodessa hyväksymään sen, etten muutu yhtään mihinkään ja saan kaiken sekaisin.Siksi tuo oma huone, jonne mies menee vain pakollisista syistä. Muuten olen lupautunut yhteisellä sopimuksella siivoamaan jälkeni saman päivän aikana. Se on hyvä sopimus. 

Luulisin, että jos ap nalkuttamisen sijaan sopisi miehen kanssa miehen autonomisista alueista kodissa ja johon ap ei astuisi tai koskisi voisi olla diplomaattinen ratkaisu heille?

Vierailija
30/52 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

""Minulla on oikeus ja minä haluan", mutta entä miehen oikeus ja halu? Kuka sinä olet päättämään, että juuri sinun tapasi toimia on oikea?"

Kokeile itse, kumpi on helpompi siivota, läikkynyt kahvi heti vai vasta viikon kuluttua? Pinttynyttä likaa on vaikea saada pois, se vaatii vahvoja aineita ja jynssäystä. Huonosti pidettyä asuntoa on hankala saada myydyksi ja hintakin on alempi, mitä siistipintaisen. Jossain vaiheessa siivous ei enää tepsi vaan asuto vaatii pintaremontin.

Vierailija
31/52 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän hän vain asuu läävässä kuten asui lapsenakin. Ei hön sitä epämukavaksi koe.

ja lapset sitten perii läävätyylin.

Vierailija
32/52 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo johtaa vain siihen, että sitten ei enää ikinä koskaan milloinkaan siivota. Ne kahvit on siinä lattiassa maailmantappiin asti.

Eihän johda. Mies pyyhkii kahviläikkänsä ja lapsen sotkut sitten lauantaina. Niinhän tämä miehen tyyli toimii. Ja jos ei toimi, niin katsellaan niitä tahroja sitten pari kuukautta ja mieheltä voi kysellä siinä kuukausien aikana että milloin hän siivoaa ne läikkänsä, lauantainahan ne piti hoitaa, miksei hoitanut?

Ehkä mies tälleen alkaa huomaamaan oman epäreiluutensa ja sen työmäärän mitä nainen tekee. Ap:n pitää vaan jaksaa sietää kaaosta ja sotkua pari kuukautta. 

Vierailija
33/52 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän hän vain asuu läävässä kuten asui lapsenakin. Ei hön sitä epämukavaksi koe.

ja lapset sitten perii läävätyylin.

Ei lapset peri mitään huonoa käytöstä jos tämä on vaan tälläinen muutaman kuukauden kokeilu jolla yritetään herätellä miestä näkemään tilanteen naurettavuus. 

Vierailija
34/52 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies oppi myös anopilta pitämään kodin niin siistinä, että lattialtakin vois anoppilassa syödä ja juoda vessanpöntöstä. Hyvä niin. Olen itse todella suurpiirteinen ja tavarat putoavat siihen,missä sillä hetkellä seison. Inhoan siivoamista ja miksi minulla on oma huone, jossa kaikki harrastuksiini liiittyvät ovat vain sekaisina kasoina pitkin poikin.

Mies ei nalkuta. Hän oppi parissa vuodessa hyväksymään sen, etten muutu yhtään mihinkään ja saan kaiken sekaisin.Siksi tuo oma huone, jonne mies menee vain pakollisista syistä. Muuten olen lupautunut yhteisellä sopimuksella siivoamaan jälkeni saman päivän aikana. Se on hyvä sopimus. 

Luulisin, että jos ap nalkuttamisen sijaan sopisi miehen kanssa miehen autonomisista alueista kodissa ja johon ap ei astuisi tai koskisi voisi olla diplomaattinen ratkaisu heille?

Lapsiperheessä idea on että se toinen aikuinen siivoaa siitä perheen sotkusta puolet. Ja antaa esimerkkiä ja malliopettaa.

eli on normaali vanhempi joka hoitaa oman osuutensa.

ei mikään sotkuteini jolla on oma huone.

Vierailija
35/52 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää kutsu anoppia kastelemaan kukkia kun olen matkalla aina kurkistellut laatikoihin ja siivonnut paikkoja kun käynyt. Kuolkoon viherkasvit. Ärsyttää kun ei osaa olla siivoamatta plus sulkee kaikkien huoneiden sisäovet niin ilma ei kierrä. Ihme aukinaisten ovien neuroosi. Talouskoulu myös takana.

Vierailija
36/52 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ehkä tuossa tilanteessa järjen käyttökin olisi sallittu, eikä ainakaan hankkia lapsia, sillä tuleehan lapsesi geeneistä 50% anopin suvusta. "

;D

Vierailija
37/52 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa olisi jos tämänkin ketjun aloittaja ymmärtäisi sen, että jos toinen osapuoli tekee eritavalla kuin itse, se ei ole automaattisesti väärin.

Jostain syystä tämä tuntuu menevän niin päin, että miehet eivät osaa toimia sen mukaan minkä perheen nainen on päättänyt kaikille parhaaksi. Harvassa on ne kerrat kun mies valittaa, että nainen ei osaa toimia oikein. 

Aloittaja on kyllä lähipiirilleen raskas ihminen. 

Vierailija
38/52 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meillä on käytössä siivouslista. Se toimii tosi hyvin. "

"Mikä on siivouslista, jos sinä yksin teet kaiken?"

:D

Vierailija
39/52 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ehkä tuossa tilanteessa järjen käyttökin olisi sallittu, eikä ainakaan hankkia lapsia, sillä tuleehan lapsesi geeneistä 50% anopin suvusta. "

;D

Anopilta onneksi vain 25%, appiukolta toiset 25%. Onko appiukko käynyt myös talouskoulun?

Vierailija
40/52 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa olisi jos tämänkin ketjun aloittaja ymmärtäisi sen, että jos toinen osapuoli tekee eritavalla kuin itse, se ei ole automaattisesti väärin.

Jostain syystä tämä tuntuu menevän niin päin, että miehet eivät osaa toimia sen mukaan minkä perheen nainen on päättänyt kaikille parhaaksi. Harvassa on ne kerrat kun mies valittaa, että nainen ei osaa toimia oikein. 

Aloittaja on kyllä lähipiirilleen raskas ihminen. 

Kysehän ei ole eri tavalla tekemisestä vaan siitä että lapsiperheen toinen vanhempi käyttäytyy kuin olisi lapsiperheessä lapsi eikä vanhempi.

siivoaa hikisesti nippa nappa omat sotkunsa mutta ei tee mutään mitä vanhemman pitäisi lapsiperheessä tehdä.

ns siivouspäivänä hänen koko osuutensa on E om työhuone, omat vaatteet, omat roskat, omat tiskit. 

kuin olisi lapsi.

ap