Anopin siivoustyyli joka periytynyt miehelle, argh.
Anoppi käynyt talouskoulun, millä ylpeilee. Hänellä sitten se tyyli, että kerran viikossa siivotaan, jolloin pukeudutaan siivousvaatteisiin, peitetään hiukset jne. Muuna aikana ei tapahdu mitään.
Mieheni oppinut tämän kotoaan ja hän ei koko sinä muuna aikana esimerkiksi kerää työpöydälleen jättämiään tiskejä, ei nostele tavaroita, ei laita pyykkejään kaappiin, ei vie roskia, ei siis TEE MITÄÄN, koska siivota voi vain siivouspäivänä.
Olen aivan sikakyllästynyt nalkuttamaan tästä! Nytkin hänellä lojuu minun pesemäni ja viikkaamani pyykit viidettä päivää pinossa vaatekaappinsa edessä, josta ilmeisesti niitä ei saa kaappiin ennen kuin lauantaina.
Kaikki tavarat jättää siihen mihin ne sattuu putoamaan ja sitten etsii niitä koko ajan.
Hänen osuutensa siivouspäivänä on sitten käytännössä se että hän tekee osuutenaan kaiken sen mitä minä teen muina päivinä.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Lopeta stressaaminen ja kokeile sitä miehen siivoustyyliä. Menkööt syteen tai saveen kunhan et nalkuta kokeilun aikana. Tässä voisi olla ainekset molemminpuoliseen havahtumiseen. Miksi aina nainen saa valita vallitsevat standardit? Jos ukko nalkuttaisi minulle minun omasta siivoustyylistä, luuletko että se motivoisi minua muuttumaan?
Kuka sitten siivoaa sen kodin jos molemmat vanhemmat elävät kuin lapset ha siivoavat vain omat asiansa?
ap
No jos mies tekee kaiken oikein ja sinä väärin, niin mikset sinä voi muutta toimintaasi myös kunnolliseksi. Et sekoilisi niin paljon, suhde muuttuisi paremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
No jos mies tekee kaiken oikein ja sinä väärin, niin mikset sinä voi muutta toimintaasi myös kunnolliseksi. Et sekoilisi niin paljon, suhde muuttuisi paremmaksi.
Lapsiperheessä on muitakin kuin ne vanhemmat. Vanhemmilla on velvollisuuksia.
Siellä ei vaan voi toinen vanhempi elää kuin olisi perhene lapsi, hoitaen vain nippa nappa omat asiansa, osallistumatta lainkaan sen kodin siivoamiseen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Olen anoppi. Kyllä meillä oli on siivouspäivä lauantait aina kun olin työelämässä ja saunakin. Nykyisin kun eläkkellä työ sijasta lapsen lapset ilmaishoidossa. Lapsilleni tein kaiken valmista pöytää.Joten lapsuuskoti heidän eivät tarvineet siivota. Aikanaan aavioliittoon menivät ,kovin kaaosta heidän odieissa aina.Nautivat se kuitenkin.Kenties siivoavat 2 kertaa vuodessa Jouluksi ja juhanukseksi. Minulta anopina ei mallia saneet kun lapsuuskoti heidän ei tarvinut koti hommia tehdä,kenties jotkut minjät ja vävyt kittää.piste
Kukaan ei kiitä sinua, että kasvatit lapsistasi laiskottelevia omaan napaan tuijottajia, joita passasit kuin mitäkin kuninkaallisia. Miksi kukaan haluaisi ryhtyä tollasen aikuisen lapsen puolisoksi? Ottaa sen sun passausroolin itselleen ja palvoa maata lapsesi jalkojen alla? Ei kukaan halua.
Minun eksäni oli samanlainen. Plus että jos lähdettiin yhdessä ostoksilla ostamaan esimerkiksi alesta vaatteita, hän varasi kaupan myyjän itselleen, keskittyi ostamaan itsleleen vaatteita ja minä sitten kolmen lapsen kanssa ostin lasten vaatteet.
Matkalle lähtiessä hän pakkasi omat vaatteensa ja tavaransa, minä omani ja kolmen lapsen vaatteet ja tavarat.
Hän ei edelleenkään ymmärrä, että hänessä olisi mitään vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä ei vaan voi toinen vanhempi elää kuin olisi perhene lapsi, hoitaen vain nippa nappa omat asiansa, osallistumatta lainkaan sen kodin siivoamiseen.
ap
Voihan elää, sun perhe on oiva esimerkki siitä.
Aivan hyvin voisi vaikka molemmat vanhemmat elää kuin lapset. Joo koti menee kaaokseen ja keittiön lattia ja tasot täynnä kuivuneita tahroja. Mut entä sitten? Jos tää on tosiaan miehen asenne asiaan niin kokeileppa elää miehen tyylillä kuten on jo ehdotettu? Ehkä mieskin näin alkaa huomaamaan että ehkä se hänen tyylinsä ei ole kovin toimiva pidemmän päälle?
Tällä hetkellä mies ei näe toiminnassaan vikaa kun hänen tekemättäjättämisillään ei ole mitään konkreettisia seuraamuksia. Anna miehen laiskuuden näkyä kotona ja ryhdy itsekin laiskaksi samaan tyyliin. Ehkä miehen silmät avautuvat. Keskustelua jo olet monet kerrat yrittänyt ja se ei toimi, eli kokeile seuraavaksi tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Aivan hyvin voisi vaikka molemmat vanhemmat elää kuin lapset. Joo koti menee kaaokseen ja keittiön lattia ja tasot täynnä kuivuneita tahroja. Mut entä sitten? Jos tää on tosiaan miehen asenne asiaan niin kokeileppa elää miehen tyylillä kuten on jo ehdotettu? Ehkä mieskin näin alkaa huomaamaan että ehkä se hänen tyyli
Ei voi lapsiperhe elää noin. Lapsilla pitää olla asiallinen koti, jossa heillä on puhtaat petivaatteet, puhtaat pyyhkeet, puhtaat vaatteet, ruokaa ja jonkinlainen siisteystaso.
Luin hiustyyli ja naurahdin. Lähti mielikuvitus laukalle.
Asia menee paremmin perille kun pysyt asiassa etkä keskity kettuilemaan anopin talouskoulusta ja liinasta päässä. Ei anopin mielestäsi ruma pukeutumistyyli liity mitenkään siihen että mies ei siivoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Aivan hyvin voisi vaikka molemmat vanhemmat elää kuin lapset. Joo koti menee kaaokseen ja keittiön lattia ja tasot täynnä kuivuneita tahroja. Mut entä sitten? Jos tää on tosiaan miehen asenne asiaan niin kokeileppa elää miehen tyylillä kuten on jo ehdotettu? Ehkä mieskin näin alkaa huomaamaan että ehkä se hänen tyyli
Ei minun perheeni elä niin. Minun perheeni elää kuin olisi yh-äiti, uppiniskainen teini-isä ja sitten ne lapset. Kotimme on siisti.
ap
Vierailija kirjoitti:
Asia menee paremmin perille kun pysyt asiassa etkä keskity kettuilemaan anopin talouskoulusta ja liinasta päässä. Ei anopin mielestäsi ruma pukeutumistyyli liity mitenkään siihen että mies ei siivoa.
En ole kettuillut anopista, vaan mieheni vetää anopin aina mukaan keskusteluun ja alkaa paasata, miten siivota voi vain kerran viikossa, kuten heillä kotona. Siis edes kahvimukia ei voi viedä tiskiin kuin lauantaisin.
Mieheni mielestä myös anopin leivontatyyli on ainoa oikea jne.
Anoppila on tahmea, likainen ja epäsiisti. Sukat liimautuu lattiaan ja mitään ei löydä kukaan.
ap
Lopeta stressaaminen ja kokeile sitä miehen siivoustyyliä. Menkööt syteen tai saveen kunhan et nalkuta kokeilun aikana. Tässä voisi olla ainekset molemminpuoliseen havahtumiseen. Miksi aina nainen saa valita vallitsevat standardit? Jos ukko nalkuttaisi minulle minun omasta siivoustyylistä, luuletko että se motivoisi minua muuttumaan?