Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kannata polttaa kynttilöitä. se on verrattavissa passiiviseen tupakointiin

Vierailija
03.01.2024 |

Kynttilöiden palaessa ilmaan muodostuu haitallisia pienhiukkasia, orgaanisia haihtuvia kaasuja, nokea ja PAH-yhdisteitä. Vastaavia yhdisteitä syntyy muun muassa tupakoinnista, liikenteestä ja puunpoltosta. Runsasta kynttilöiden poltosta aiheutuvaa haittaa on verrattu passiiviseen tupakointiin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja PAH.

Vierailija
2/9 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynttilöiden estetiikka ja tunnelma voittaa mahd. haitat moninkertaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut kaupungissa niin oon puhdistanut siellä julkisivuja JA voi sitä paskan ja noen määrää. Poltta vaan kynttilöitä jotkut polttaa takkaa. Jos kuoleminen noin pelottaa mene johonkin pumpulihuoneeseen.

Vierailija
4/9 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ole moneen vuoteen enää kiinnostanut polttaa kynttilöitä. Led-kynttilät riittää hyvin, niitäkin vähän.

Vierailija
5/9 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainoastaan syön kynttilöitä.

Vierailija
6/9 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lopettaa hengittäminen, uloshengitysilmassa on paljon hiilidioksidia joka on kaamean vaarallinen kasvihuonekaasu. Niin ja piereskely samoin, metaani se vasta ilmastoa lämmittääkin. Hernekeitto on ympäristörikos!

Vierailija
7/9 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynttilöissä on tulipaloriski. Kynttilät on hyviä sähkökatkoksen aikaan, mutta kun kaikki normaalisti niin on parempiakin tapoja valaista tai luoda tunnelmaa.

Vierailija
8/9 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervassut nyt meinaa kieltää kaiken, mutta minä kuskaan vihervassut vielä leirille.

Leirillä on vaarallista.

Vierailija
9/9 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin pari kynttilää joskus ja jouluna kenenkään terveyttä horjutttaa. Pienhiukkasia tulee jo liikenteestä ja katupölystäkin.