Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päin punaisia

Vierailija
03.01.2024 |

Satuin tossa pari viikkoa sitten ajamaan vahingossa päin punaisia. Kyseessä oli siis täysi vahinko, joka johtui siitä että olin ajatuksissani. Ajatuksissani katsoin kääntyvien vihreää nuolivaloa enkä tajunnut, että suoraan menevillä on punainen. Tajusin virheen heti kun olin ylittänyt valkoisen viivan.

Kyseessä oli aika iso risteys, mutta siitä ei aiheutunut vaaraa kenellekään.

Poliisi ei nähnyt tilannetta, mutta viereisellä kaistalla olleet autot varmasti näkivät.

Luin, että tällaisesta lähtisi kortti. Ahdistaa ihan hemmetisti kun tiedän, että oon tehnyt sellaisen teon, joka johtaisi ajokieltoon, mutta ajan silti. Ei kai mun tarvitse mennä ilmiantamaan itseäni poliisille ja jos niin tekisin, voisivatko ottaa kortin pois jos esim. viereisellä kaistalla olleissa autoissa olisi ollut kojelautakamera?

Voiko olla niin, että on tehnyt teon joka johtaa ajokieltoon mutta kun kytät ei sitä nähnyt niin kortti ei lähde?

Niin syyllinen olo ja huono omatunto tilanteesta. Haluaisin vaan unohtaa koko asian mutta miten voin?

!Ja hei: Muistin, että viime kesänä jouduin ajamaan punaisia päin, kun odottelin joku kymmenen minuuttia hiljaisessa risteyksessä ja valot ei vaan toiminut. Eli siinä olisi kaksi rikkomusta vuodessa eli kortti lähtisi, kun mulla on ollut kortti alle kaksi vuotta. Ahdistaa niin paljon, että ajelen silleen, että mulla on rikkomukset kasassa ja kortin pitäisi lähteä, mutta silti ajelen. Vai onko se niin, että niitä rikkomuksia voi periaatteessa olla, mutta jos poliisi ei ole nähnyt, niin ei sitten periaatteessa ole?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän