Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävelin kauppaan koiranpaskan koristamalla tiellä.

Vierailija
03.01.2024 |

Oikein eliittialueella. Oli myös yksi kuollut rotta selällään maksamasta. Ihanaa eläinrakkautta. 

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun se ei ole mikään vaiva ottaa lenkille mukaan koirankakkapussia tai maaseudulla pientä hiekkalapiota, jolla siirtää sen kakan pois tieltä/polulta/pientareelta. Koiralle voi myös sanoa "ei" ja käskeä tekemään kakkansa metsähallituksen puolelle. Iso osa koirista ei edes suostu kakkaamaan tielle, mutta niille typerillekin rakeille sen voi opettaa.

Vierailija
22/52 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi vahtia kuka jättää koiransa jätökset siivoamatta ja lähettää paluupostina kyseisen henkilön postilaatikkoon.

Meillä oli ennen tiet ja polut täynnä koiranpaskaa. Enää ei ole, kun naapuri muutti ison rakkinsa kanssa pois. Eli kävi kyllä hyvin selväksi, kuka ne kakat jätti siivoamatta.

Aikuinen sentään osaa väistää jätökset, mutta taaperon kanssa se on vähän eri juttu. Taapero istahtaa mihin sattuu. Istuu pulkassa rukkaset levällään ja lääppii pissat ja kakat rukkasiinsa ja siitä suuhunsa. Oikeasti on ottanut päähän siivota taaperon pulkkaa, haalaria ja naamaa koiran jätöksistä. Jätöksien mukana leviävät taudit ja loiset. Pitäisi sakottaa tuollaisia ympäristön sotkijoita!

Lisää vaan taaperon vastustuskykyä tuollainen. Kasarilla koiranjaskan kerääjät olisi viety mielisairaalaan. Kyllä ne maatuu parissa päivässä keväällä. Tos

Voit kuule lisätä ihan itse vastustuskykyäsi ja syödä koirasi jätökset. Ei kasarillakaan koirien annettu paskoa mihin sattuu. Itsellänikin oli lapsena koiria, ja niitä kiellettiin paskomasta tielle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät ja tulijat paskapartioon keräämään pökäleitä 👍

Vierailija
24/52 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut koiria 1980-luvulta saakka. Joka ikisen paskan olen näinä vuosikymmeninä kerännyt. Tänä vuonna teen poikkeuksen: olen laskenut 27.12. alkaen ammutut luvattomat ilotulitteet ja tulevana keväänä jätän yhtä monta paskaa kävelyteille, kentille ja muille alueille, joissa paukutusta on ollut. Joissain sadoissa mennään nyt.

Vierailija
25/52 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap asuu jossain hienostoalueella. Meillä ei ole mitään koristeita. 

Vierailija
26/52 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut koiria 1980-luvulta saakka. Joka ikisen paskan olen näinä vuosikymmeninä kerännyt. Tänä vuonna teen poikkeuksen: olen laskenut 27.12. alkaen ammutut luvattomat ilotulitteet ja tulevana keväänä jätän yhtä monta paskaa kävelyteille, kentille ja muille alueille, joissa paukutusta on ollut. Joissain sadoissa mennään nyt.

Hyvä! Sen takia onkin tulossa koirarekisteri. Kaikilta koirilta voidaan periä veroa joka kattaa katujen siivouksen ja muut työt. Poliisi voi valvoa näitä koiria ja sakottaa ilmoittamattomat koirat. Mielestäni tämä on ihan reilua muita koirattomia kohtaan.

Vierailija
27/52 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on kato tällasilla pakkasilla kovin ikävä ottaa käsi pois hanskasta ja ruveta sitä ruffen skeidaa noukkimaan

Vierailija
28/52 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskaaminen on tyhmää. Ole siis fiksumpi kuin ne roskaajat ja kerää kakit vastaisuudessakin, kiitos. :)

Vierailija
29/52 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä se on kun koiranomistajat on itsekkäitä paskiaisia. Antavat rakkinsa paskoa ja kusta ihan mihin vaan.

Ohjaan koirani paskalle aina jonkun postilaatikon kohdalle. Siihen jää läjät, en korjaa. Sitä se on, kun ok-asujat ovat itsekkäitä paskiaisia.

Koiranomistajat ovat myös uteliaita, seisoskelevat pimeällä talojen ulkopuoella aina ikkunoiden kohdalla, kun koira on muka tarpeillaan juuri siinä mistä voisi ehkä nähdä naapuriin sisälle.

Vierailija
30/52 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä se on kun koiranomistajat on itsekkäitä paskiaisia. Antavat rakkinsa paskoa ja kusta ihan mihin vaan.

Meillä jo neljäs koira enkä ole yhtään koiranpaskaa eläissäni maasta noukkinut. Meidän koirat paskoo ojanpientareille jossa ei haittaa kävelijöitä.

Meillä koirat eivät suostuneet kakkaamaan tielle. Menivät aina jonkun kuusen taakse tai metsään. Silloin se mielestäni on ihan ok, kun ollaan maaseudulla, kakat eivät näy kenenkään silmiin, ei ole vaaraa siitä, että pikkulapset tai taaperot sotkisivat vaatteensa ja rukkasensa tai ihmiset muutoin astuisivat jätösten päälle. Mutta onko tämäkin nyt sitä vapaata kasvatusta, että annetaan koirienkin paskoa minne sattuu, eikä kielletä mitään. Kyllä koira oppii sen kakan tekemään muualle kuin tielle tai pientareelle, kun kieltää. Ja jos ei opi tai ollaan kaupunki/keskusta-alueella, niin omistaja ottaa kakkapussin mukaan. Ei se nyt niin vaikeaa ole.

Vierailija
31/52 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitin myös huomiota tähän, kun olen nyt useamman kerran vetänyt lapsenlasta pulkassa päiväkodista kotiin. Jopa niitä kakkoja saa väistellä ja tienvieret ovat pissan kellastamat. Lapsi siitä aitiopaikalta niitä katselee  ja pieni kun on, pyrkii uteliaana koskettelemaan. 

Jätökset ovat iljettävän näköisiä ja pilaavat kauniit talvimaisemat. Hyvä vaan, että noita maksuja kohdistetaan koiran omistajiin. Jospa se vähän tulevaisuudessa vähentäisi haittoja, kun ei ihan joka talous hankikaan koiraa siihen liittyvien maksuvelvoitteiden takia.

Vierailija
32/52 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksua paskaa täälläkin tienvarret täynnä. Jos niitä paskakoneita hankitaan, niin voisi ne paskatkin sitten noukkia sieltä niin kuin asiaan kuuluu. Jos on 30 astetta pakkasta niin voi voi, itse olet polkusi valinnut.

Vierailija
33/52 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten viitsinyt kenkäistä koiranpaskaa lumen alle piiloon?

Eikös se ole kaupunkialueella ihan laissa määrätty omistajan tehtävä; poistaa paskat pussiin ja viedä mennessään. Täällä Tikkurilan suunnalla on hanget keltaisenaan koiran kusista...Pahaa tekee. Tässä lähellä perheellä on 2 susikoiraa joiden paskakasat reunustavat jalkakäytävää kesät talvet. 

Vierailija
34/52 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä miten se on joillekin niin vaikeaa kerätä niitä pökäleitä pois. Menee joku 10s. Ainoat poikkeukset ovat minusta ne, kun koira kakkaa syvään puuterilumeen ja pökäleet kirjaimellisesti katoavat eikä löydy aina kauhomallakaan. Samoin syksyllä oli välillä täysin mahdotonta löytää, kun pökäleet olivat ruskeiden lehtien kanssa saman värisiä. Tosin näissäkin tapauksissa olen kyllä tehnyt kaikkeni, että löydän etsimäni ja korjaan ne pois. 

Vierailija
35/52 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät ja tulijat paskapartioon keräämään pökäleitä 👍

Voit ihan itse lähteä keräilemään jätöksiä. Jätä muut rauhaan. Se jolla on koira, on vastussa jätöksen keräämisestä....

Vierailija
36/52 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se niin hyvä, kun on itse niiiiin erinomainen ihminen, ettei heitä roskia koskaan luvattomiin paikkoihin. Kyllähän sitä saa itsensä raivoon ajettua, jos niin haluaa. Kauniita koristeita tiellesi edelleenkin!

Vierailija
37/52 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnitin myös huomiota tähän, kun olen nyt useamman kerran vetänyt lapsenlasta pulkassa päiväkodista kotiin. Jopa niitä kakkoja saa väistellä ja tienvieret ovat pissan kellastamat. Lapsi siitä aitiopaikalta niitä katselee  ja pieni kun on, pyrkii uteliaana koskettelemaan. 

Jätökset ovat iljettävän näköisiä ja pilaavat kauniit talvimaisemat. Hyvä vaan, että noita maksuja kohdistetaan koiran omistajiin. Jospa se vähän tulevaisuudessa vähentäisi haittoja, kun ei ihan joka talous hankikaan koiraa siihen liittyvien maksuvelvoitteiden takia.

Todella härskiä on tuo koiranomistajien toiminta. Meilläkin on tässä päiväkoti ihan lähellä ja lapset tulevat sieltä päivittäin läheiseen leikkipuistoon leikkimään. Silti se koira pitää paskottaa sille samalle polulle, mistä kaikki tietävät kymmenien lasten kulkevan päivittäin ja välillä se pökäle lykätään ihan päiväkodin portille. Röyhkeimmät kakattavat koiransa toisten takapihoille ja terasseille. Ihmettelin tätä kun naapuri kertoi, mutta pakko oli uskoa, kun sen myöhemmin omin silmin näin. Ja täälläkin olisi metsää ja lääniä, minne sen koiran voisi hyvin kakattaa.

Vierailija
38/52 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vien koirani pissalle ja kakalle merkatuille paikoille. Niissä on kyltit, missä koira nostaa jalkaansa. Kiitos kaikille huomaavaisuudesta!

Vierailija
39/52 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä! Sen takia onkin tulossa koirarekisteri. Kaikilta koirilta voidaan periä veroa joka kattaa katujen siivouksen ja muut työt. Poliisi voi valvoa näitä koiria ja sakottaa ilmoittamattomat koirat. Mielestäni tämä on ihan reilua muita koirattomia kohtaan.

Tirsk! Haluaisinpa nähdä sen poliisin, joka koiranpaskoja kyylää. Eiköhän niillä ole ihan oikeitakin asioita valvottavana.

Vierailija
40/52 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä koirilla oli hätä uudenvuoden tulitusten jäljiltä. Ja rottakin kuoli säikähdykseen.