Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa ei ole tuet liian korkeita, vaan matalapalkka-alojen palkat on liian matalat

Vierailija
03.01.2024 |

Meillä on kovaan verotuksen nähden huono osto- ja kulutusvoima. Puolan palkat Sveitsin hintatasolla.

Eikö se toimiva ratkaisu olisi nostaa matalapalkka-alojen palkkoja niin työnteko alkaisi maistua ainakin suurelle osalle työttömistä? Nykyäänhän saa esim yksin asuva työtön pääkaupunkiseudulla hieman alle 1400e tukia kuussa, kun huonoiten palkatut kokopäivätyöt maksavat palkkaa vain satasen enemmän.

Mielummin minä maksaisin hyvän osan veroistani siihen tarkoitukseen, että saataisiin juuri ne palkat hieman paremmiksi. Nythän suuri osa menee sossupummien elättämiseen, eikä heillä ole aikomustakaan mennä töihin.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi, ei ole kyse siitä etteikö siivoustyö kelpaisi vaan siitä, että kun on jo kokemusta siitä ettei töitä ehtinyt tehdä kunnolla edes nuorena ja vetreänä, vaikka kirjaimellisesti teki kaiken niin nopeasti ja tehokkaasti kuin ikinä pystyi, niin sen yksinkertaisesti tajuaa ettei näin keski-ikäisenä kremppaisena enää mitenkään taivu nykymaailman siivoustyön vaatimuksiin. Uuvuin jo silloin ja jouduin sairaslomille jatkuvasti. Se olisi taas sitä, että mulle valittaisi asiakkaat ja esihenkilöt aamusta iltaan, vaikka tekisin koko ajan parhaani niillä spekseillä mitä ne siellä antavat eli liian isoja alueita liian vähän aikaa. Usein myös huonot olot esim. Työvälineitä pitää pestä jossain toimistolla kaukana kohteesta ja koska ei ehdi niin on likaiset välineet. Henkisesti hirveää asiakkaiden tiloja siivota likaisilla välineillä. Se on pelkkää lian siirtämistä ja teatteria. Eikä se ole terveellistä siivoojallekaan. Ihottumaa tuli. 

Itse vielä jouduin perehdyttämään ilman lisäpalkkaa jatkuvasti uusia työntekijöitä. Kiitosta siitä ei saanut, päin vastoin esihenkilö huusi minulle suomeksi moitteet jotka käänsin sitten kohteliaaseen muotoon englanniksi. 

Olin nuori ja typerä, kun en tajunnut että olen siivooja ja tulkki siivoojan palkalla. 

Lopulta koska aloin ääneen ottamaan asioihin kantaa musta tehtiin heittopussi joka matkusti julkisilla ympäriinsä eri kohteisiin. 

Sairaaloita en ole ikinä siivonnut. Toivottavasti niissä sentään vielä siivotaan kunnolla. Ja huom: Ei ole siivoojien vika jos ei siivota. 

Vierailija
42/43 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi, ei ole kyse siitä etteikö siivoustyö kelpaisi vaan siitä, että kun on jo kokemusta siitä ettei töitä ehtinyt tehdä kunnolla edes nuorena ja vetreänä, vaikka kirjaimellisesti teki kaiken niin nopeasti ja tehokkaasti kuin ikinä pystyi, niin sen yksinkertaisesti tajuaa ettei näin keski-ikäisenä kremppaisena enää mitenkään taivu nykymaailman siivoustyön vaatimuksiin. Uuvuin jo silloin ja jouduin sairaslomille jatkuvasti. Se olisi taas sitä, että mulle valittaisi asiakkaat ja esihenkilöt aamusta iltaan, vaikka tekisin koko ajan parhaani niillä spekseillä mitä ne siellä antavat eli liian isoja alueita liian vähän aikaa. Usein myös huonot olot esim. Työvälineitä pitää pestä jossain toimistolla kaukana kohteesta ja koska ei ehdi niin on likaiset välineet. Henkisesti hirveää asiakkaiden tiloja siivota likaisilla välineillä. Se on pelkkää lian siirtämistä ja teatteria. Eikä se ole terveellistä siivoojallekaan. Ihottumaa tuli. 

Terveiset TAYSista. Olen jo vuosia sanonut lähimmille, että älkää koskeko sairaalassa mihinkään, mihin ei ole välttämätön pakko. 

Sairaalahuoltaja 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi