Voinko kieltää anoppia tulemasta meille?
Anoppi on aina ollut hankala, olen melkein 10 vuotta yrittänyt ymmärtää ja sietää. Nyt tilanne todella tulehtunut enkä enää jaksa. En halua anoppia meille arvostelemaan. Haluaisin kieltää hänen vierailut kokonaan. Omistan kotimme yksin. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että mies ja lapsi tapaisivat anoppia jossain muualla tai hänen kodissaan. Jostain syystä tapaaminen ei ketään muuta edes kiinnosta kuin anoppia, siksihän hän meille yrittää ettemme voisi kieltäytyä. Kun sanon että vierailu ei toistaiseksi sovi, anoppi vänkää että hänellä on oikeus nähdä poikaa ja lapsenlasta.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti olet hirviö miniä joka ei ole kasvanut aikuiseksi. Sukulaisuhteissa ja parisuhteissa täytyy joskus oppia joustamaan. Kaikista ei tarvitse pitää mutta pitää vaan yrittää tulla toimeen. Jos välität lapsestasi ja puolisostasi niin yrittäisit tulla toimeen myös anoppisi kanssa. Mutta jos käyttäydyt kuin keskenkasvuinen, hemmoteltu kakara niin sulje ovet anopilta. Samalla kasvatat katkeruutta puolisossasi ja lapsessasi.
Näin se vaan menee. Itselläni oli erittäin arvosteleva anoppi, mutta toimeen tultiin ja vastaankin opin sanomaan loppuvuosina. Anoppini kuolinvuoteella hieroin hänen jalkojaan, lapsensa eivät olleet paikalla.
Ansaitsisit vuosisadan hohtavimman marttyyrikruunun suorituksestasi. Toivottavasti olit onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Sä voit itse poistua kodista silloin kun haluat, sun mielellä on oikeus omassa kodissaan nähdä äitinsä ja samoin sun lapsilla on oikeus saada tavata mummoa.
Elämässä tulee vastaan paljon ihmisiä joista ei pidä, aikuinen ihminen sietää sellaisia epämukavia tilanteita ja osaa olla kohtelias myöskään silloin vaikka toinen ei olisi.
Tästä pitäisi varmaan keskustella. Tuskin mies vaatimalla vaati, että anopin pitää päästä kotiin, jonka omistaa vaimo. Jos asia taas on miehelle todella tärkeä, tällaisesta voi tulla ero.
Eihän aikuinen mies laita äitiään puolisonsa edelle.
Mä sinuna poistuisin kotoa vierailun ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kerropa, mitä olet tehnyt asian korjaamiseksi, muuta, kuin nakellut niskojasi?
Älä lässytä. Et tiedä hänestä mitään.
Ohis
puoliso ja lapset ovat katkeria jos ap kieltää anoppia tulemasta. Vaikka eivät itsekään ole kovin innostuneita?
Jos on kymmenen vuotta yrittänyt sietää ja odotellut muutosta, niin ehkä nyt on aika todeta että muutosta ei ole tulossa.
Lainaamani kommentin kirjoittaja on todennäköisesti juuri ap:n anopin kaltainen arvostelija. Ymmärrän hyvin ettei kukaan halua viettää aikaa tuollaisen kanssa. Kymmenen vuotta on jo todella
En mitään tietenkään :). Enhän minä tunne ap:n anoppia. Oma anoppini on mukava, eli en ole myöskään hänen suhteensa tehnyt mitään, kun ei ole ollut tarvetta. Niskojani en ole nakellut koskaan kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti olet hirviö miniä joka ei ole kasvanut aikuiseksi. Sukulaisuhteissa ja parisuhteissa täytyy joskus oppia joustamaan. Kaikista ei tarvitse pitää mutta pitää vaan yrittää tulla toimeen. Jos välität lapsestasi ja puolisostasi niin yrittäisit tulla toimeen myös anoppisi kanssa. Mutta jos käyttäydyt kuin keskenkasvuinen, hemmoteltu kakara niin sulje ovet anopilta. Samalla kasvatat katkeruutta puolisossasi ja lapsessasi.
Anoppi ei ole ap:n sukulainen. Ja miissähän se anoppi on joustanut???
Vierailija kirjoitti:
Avoimesti puhumista suosittelen.
Aikuisia olette molemmat, istukaa alas ja neuvotelkaa rakentavasti.
Ei onnistu. Anoppi perseilee ja kääntää oman huonon käytöksensä muiden syyksi. Viimeksi kun yritin keskustella asiasta, hän viittasi asiaan kärhämänä (ei ollut, oli vain hänen huonoa käytöstään, johon puutuin) jonka hän "armeliaasti" sivuutti sanomalla että olet rakas ja haluan sinulle pelkkää hyvää.
Eli huono käytös tulee jatkumaan. Ainoa vaihtoehto on pitää eukko pihalla.
Tietysti voit kieltää, mutta onko se viisasta, mieti sitä.
Ei kai se anoppi teillä niin paljon aikaansa vietä, että oikeasti haittaisi sun elämääsi?
Sen sijaan jos teet tästä ison asian ja kiellät vierailut kokonaan, se vaikuttaa teidän parisuhteeseenne miehen kanssa aika ratkaisevastikin. Mies alkaa pitää sinua ilkiönä, joka ei hyväksy hänen äitiään. Seuraa takuuvarmasti riitoja, jotka voi sitten johtaa vaikka mihin.
Minä sinuna antaisin anopin vierailla kotonani. Kestäisin asian kyllä, ei se nyt niin vakavaa ole. Se on vain miehen äiti. Eihän sen kanssa tarvitse omista asioistaan puhua eikä sen puheista kauheasti välittää.
Aikanaan anoppi tulee vanhaksi ja lakkaa teillä käymästä, kuoleekin pois. Mutta teidän perhe-elämänne jatkuu. Ehdit elää vaikka kuinka kauan ihan ilman anoppiasi.
Mitä miehesi sanoo tähän asiaan? Haluaako tavata äitiään, vaan piiloutuuko selkäsi taakse?
Entä lapsenlapsi?
Sinuna lähtisin pariksi tunniksi pois, ukkosi joutais kokata ja kahvitella äitinsä kanssa rauhassa.
Useasti sanotaan että miehet rakastuvat äitinsä tyylisiin naisiin. Onko näin ap että olet anoppisi kanssa samanluontosia vahvoja naisia? Napit voi olla vastaåkkain tästä syystä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä miehesi sanoo tähän asiaan? Haluaako tavata äitiään, vaan piiloutuuko selkäsi taakse?
Entä lapsenlapsi?
Sinuna lähtisin pariksi tunniksi pois, ukkosi joutais kokata ja kahvitella äitinsä kanssa rauhassa.
Useasti sanotaan että miehet rakastuvat äitinsä tyylisiin naisiin. Onko näin ap että olet anoppisi kanssa samanluontosia vahvoja naisia? Napit voi olla vastaåkkain tästä syystä.
Eikö siellä anoppilassa ole kahvinkeitintä?
Jos ei osaa käyttäytyä, voi pysyä kotonaan. Omassa kodissan.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti voit kieltää, mutta onko se viisasta, mieti sitä.
Ei kai se anoppi teillä niin paljon aikaansa vietä, että oikeasti haittaisi sun elämääsi?
Sen sijaan jos teet tästä ison asian ja kiellät vierailut kokonaan, se vaikuttaa teidän parisuhteeseenne miehen kanssa aika ratkaisevastikin. Mies alkaa pitää sinua ilkiönä, joka ei hyväksy hänen äitiään. Seuraa takuuvarmasti riitoja, jotka voi sitten johtaa vaikka mihin.
Minä sinuna antaisin anopin vierailla kotonani. Kestäisin asian kyllä, ei se nyt niin vakavaa ole. Se on vain miehen äiti. Eihän sen kanssa tarvitse omista asioistaan puhua eikä sen puheista kauheasti välittää.
Aikanaan anoppi tulee vanhaksi ja lakkaa teillä käymästä, kuoleekin pois. Mutta teidän perhe-elämänne jatkuu. Ehdit elää vaikka kuinka kauan ihan ilman anoppiasi.
- Jos on mitättömiä aikoja, mitä väliä on jos ne jää pois?
- Miksi vaikuttaisi?
- Huonosti käyttäytyviä vieraita ei tarvitse sietää.
- Miksi pitäisi odottaa kuolemaa, kun ulko-ovi on jo nyt olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Meillä anoppi ei kutsu minua kotiinsa tai juhliinsa, mies ja lapset ovat tervetulleita. Meille anoppi tulee käymään, koska tämä on miehen ja lastenkin koti.
Ja miehesi haluaa kotiinne tuollaisen ihmisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Todellakin voit kieltää. Ja se on SUN koti. Yksityistila. Sä päätät tasan tarkkaan kuka sinne tulee ja kuka ei tule. Jos se ei käy kumppanille, eri asunnot ok. Hän pääsee äidilleen käymään tai tapaavat muualla. Jos kumppani on kipeä toki anoppi voi toimittaa tuotteet ovelle tai tarkistaa jotain. Ei ole pakko ottaa kuin huoltomies kotiinsa tai joku remppamies, mutta siinäkin rajansa.
Juuri näin. Nainen voi asua yksiössä jossain lähiössä ja mies elelee mukavasti keskustakolmiossa.
Sellaiset harhat palstapeikolla tänään.
Ahdistaako totuus noin paljon?
Menehän incelli syömään puurosi ettei äiti tule vihaiseksi.
No sanot miehellesi ettet pidä hänen käytöksestään. Pitäisi mennä kaaliin. Jos ei mene niin sano että haluat aikuisen miehen.
Vierailija kirjoitti:
Mä sinuna poistuisin kotoa vierailun ajaksi.
Minä en poistuisi vaan toteaisin anopille, ettei ole asiaa minun kotiini.
Onko paljonkin omaisuutta tulossa kun anoppi kellahtaa? Jos on niin pure hammasta. Ei se ikuisesti kekkuloi.