Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikäli vuokranantaja haluaa takuuvuokran käteisenä, tarkoittaako se sitä, ettei sitä ole tarkoituskaan maksaa takaisin?

Vierailija
02.01.2024 |

Onko tämä mitenkin yleistä? 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tarkoittaa. Kun sinun kirjanpidossasi, eli tilitapahtumissasi ei ole mitään merkintää siitä, että olet maksanut takuuvuokran tai ihan minkä tahansa laskun, niin milläs aiot myöhemmin todistaa, että olet maksanut kyseisen rahan?? Vuokranantaja kääri tukun seteleitä taskuunsa ja nauraa makeasti kuinka helppoa sun huijaamisesi oli, kävellessään pankkiin. Sinä jäät nuolemaan näppejäsi turhaan, joskus kun olisit muuttamassa pois kyseisestä asunnosta. Sulla ei ole mitään todisteita mistään. Eikä tuo ole yleinen käytäntö. Yleinen käytäntö on, että kaikki sovitut asiat on avoimesti merkittynä vuokrasopimukseen ja samanlaiset sopimukset on sekä vuokranantajalla, että vuokralaisella. Älä ole enemmän innokas kuin älykäs. Ole tarkkana näissä asioissa. Hyvä kun otat selvää, ennen kuin suostut mihinkään ja sit Asukasliitto, kuluttajasuoja on ainakin paikkoja mihin voi aina olla yhteydessä, jos ei tiedä jotain. Rohkeasti soitto sinne. Ne tuntee lait ja niiden pykälät sekä käytännöt. Onnea uuden kodin hankintaan. 

Vierailija
22/28 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantajalla voi itsellään olla jokin pimitystarkoitus, jos haluaa vakuuden käteisellä. En luottaisi, että hän palauttaisi vakuuden takaisin, kun muuttaisin pois. Jos vuokra maksetaan kuitenkin vuokranmaksutilille, minkä takia vakuus vaadittaisiin käteisellä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin usein se jää palauttamatta, vaikka ei olisikaan maksettu käteisellä.

Vierailija
24/28 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudolta kuulostaa käteismaksu, oli kuittia tai ei. Omille vuokralaisilleni olen tarjonnut joko sitä pankin vuokravakuustiliä tai tilisiirtoa minun tililleni, jossa säilytän vakuutta erillään omista rahoistani. Jokainen viimeisen 10 vuoden aikana on itse valinnut tilisiirron, kun se on vaivattomampi.

Kun tilisiirtoon kirjoittaa tiedot viestikenttään, niin jäähän siitä selvä jälki, että mikä on maksettu. Samoin olen aina kirjannut palauttaessani vuokravakuuden tai vesimaksuennakon ylijäämän.

Ja sanon vielä, että aina on ollut kunnolliset vuokralaiset, yhtä lukuunottamatta. Siitä opin, etten enää ikinä hyväksy luottotiedotonta tai sellaista, joka ei käy töissä ja itse rehdisti maksa asumistaan.

Vierailija
25/28 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teette kuitin siitä käteismalsusta vuokravakuutta varten ja thats it. Olen tehnyt varmaan 2 tai 3 vuokra sopimusta käteisellä. Eikä koskaan ole ollut ongelmia. 

Todistaja tarvittaessa paikalle allekirjoituksineen ja nimen selvennyksineen. 

Ei se asunnon vuokraus ole raketti tiedettä itse olen toisinaan maksanut vuokrankin käteisellä. 

Saanut kuitin maksusta. 

Vierailija
26/28 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei takuuta anneta koskaan käteisenä. Idiootti on jos niin tekee.

Vierailija
27/28 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kerran: Älkää sekaantuko kaiken karvaisten asuntoflippaajien ja floppaajien vuokraussekoiluihin. Siitä ei saa muuta kuin rakkoja kämmeniin. Kyse ei ole siitä, huijaavatko ne sinua, vaan siitä, millä kaikilla eri tavoilla sinua huijataan. Laskevat sen varaan, ettei nykyään voi viedä asiaa käräjille, koska kustannukset on kestämättömän suuret.

Suomessa on isoja instituutiovuokraajia, vakuutusyhtiöitä, jne. jotka ovat ammattilaisia, joiden kanssa ei tarvitse riidellä joka ikisestä tapetin reijästä.

Vierailija
28/28 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up