Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kotimaisilla verkkokaupoilla on juokseva aikaikkuna?

Vierailija
02.01.2024 |

Kun menee täyttämään tietoja kaavakkeeseen esimerkiksi osoitteen, tulee juokseva kellonaika näkyviin. Yhdessä oli jäljellä vain 13 minuuttia, sitten tuotteet poistuisivat korista. Sitä aikaa ei näy verkkokaupan puolella? Koska aika alkaa juosta? Ennen sitä ei ollut ja tulee jotenkin ikävä tunne että on "pakko ostaa" tai "sinähän ostat", vaikka muutenkin olisi ostanut. Onko se kohteliasta vai epäkohteliasta?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi siis joillakin kaupoilla ei ole tätä. Mutta osalla on. Ja joillakin aika on pitempi kuin 13 minuuttia.

Vierailija
2/8 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just sen takia, että tulisi tunne äkkiä ostaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No just sen takia, että tulisi tunne äkkiä ostaa. 

Mutta sitten ei tee mieli mennä enää takaisin kaupan puolelle, että ostaisi lisää?

Vierailija
4/8 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on dynaaminen hinnoittelu. Siksi eivät anna pitää tuotetta ostoskorissa loputtomiin ilman ostopäätöstä. Kun varaus on poistettu, tekoäly voi tarvittaessa taas hinnoitella tuotteen uudelleen.

Voi olla muitakin, esimerkiksi varastonhallintaan ja logistiikkaan liittyviä syitä, mutta tuo nyt ainakin on yksi.

Vierailija
5/8 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä on dynaaminen hinnoittelu. Siksi eivät anna pitää tuotetta ostoskorissa loputtomiin ilman ostopäätöstä. Kun varaus on poistettu, tekoäly voi tarvittaessa taas hinnoitella tuotteen uudelleen.

Voi olla muitakin, esimerkiksi varastonhallintaan ja logistiikkaan liittyviä syitä, mutta tuo nyt ainakin on yksi.

Se on silti "ahdistavaa" asiakkaalle jos kello juoksee kauheasti ja tulee paniikki. Ja jos on kuitenkin ostamassa, eikä hylkäämässä, miettii hetken menikö ostokset oikein ja puuttuuko jotain vielä - haluaa valkata. Ja jos kaupassa ei asioi niin paljon porukkaa, että se pitää saada takas äkkiä kauppaan.

Vierailija
6/8 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia, kun ihmiset laittelee juttuja koriin ja jättää tilaamatta milloin mistäkin syystä. Verkkokaupoilla on rajallinen varasto, joten ei niitä tuotteita voi loputtomasti pitää varalla jollekkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen takia, kun ihmiset laittelee juttuja koriin ja jättää tilaamatta milloin mistäkin syystä. Verkkokaupoilla on rajallinen varasto, joten ei niitä tuotteita voi loputtomasti pitää varalla jollekkin.

Ei ne yleensä muutenkaan ole varattuina vaikka ostoskorissa olisivatkin, esim. viimeisen kappaleen voi joku toinen ostaa sillä aikaa kun et itse vielä ehtinyt maksaa vaikka oli korissa. 

Vierailija
8/8 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen takia, kun ihmiset laittelee juttuja koriin ja jättää tilaamatta milloin mistäkin syystä. Verkkokaupoilla on rajallinen varasto, joten ei niitä tuotteita voi loputtomasti pitää varalla jollekkin.

Miksi aikaikkuna ei ole laajempi? Miksi mulle näytetään sekuntikelloa että "osta jo"? Miksi en saa palata kaupan puolelle enää. Jos haluan poistaa teen poiston ruksista. Tulee tunne että asiakkaana olen vain ostoväline, eikä välitetä tunteistani. Ja ei tee mieli mennä sinne uudelleen ehkä, ellei ole pakko.