Perustin oman yrityksen, äitini kommentit raivostuttivat kun kerroin asiasta
Äitini on ollut aina ylisuojeleva helikopterivanhempi. Nyt möläytti ääneen huolensa, että yritystäki käytettäisiin huumekauppaan tai minua houkuteltaisiin rahanpesuun tai muuhun laittomuuksiin. Raivostuin tästä suunnattomasti. En ole tämän jälkeen puhunut äitini kanssa enkä ole soitellut.
Olen aikuinen ihminen, älykäs DI, joka haluaisi vain perustaa menestyvän yrityksen omalla toimialallani. Omaa rahaa olen sijoittanut hankintoihin 6 tonnia.
En halua olla samanlainen vähään tyytyvä paskaläjä, joka äitini tuntuu olevan. Haluan menestyä. En ole pitkään aikaan raivostunut kunnolla eikä ole veri kiehunut, mutta nyt kiehu.
Joskus 10 vuotta sitten tein ulkomaanmatkan kaverin luo. Olin sillä reissulla pari kuukautta ja tulin takaisin. Tuolloin äitini kommentti oli myös; eikai se ole joku huumekauppias?
Mistä on peruja tuollainen ylisuojelevuus? Nyt olen itse 39-vuotiaa ja äitiki yli 70-vuotias. Taisi olla kyläilyannos taas täynnä vuodeksi.
Kommentit (24)
Heikosti kouluttautunut ja köyhä äitini ei edes tiedä, että vaihdoin alaa jo muutama vuosi sitten. Sinuna tekisin samoin, etten kertoisi juuri mitään omasta elämästä kun menee yli hilseen joka tapauksessa.
Appivanhempieni kanssa sen sijaan pohdin työasioita ja kyselen neuvoja, koska heillä on paljon kompetenssia.
Onhan näitä hulluja . Itse ollut yrittäjänä noin 25 vuotta ja olen pärjännyt kivasti. Vanhempien mielestä kaikki asunnot ja omaisuus hankittu epämääräisesti huumerahoilla. Mikään mitä teen ei ole oikein ja minun menestys on ollut laitonta. Jopa minun lapset on heidän lapsia enkä osaa niitä hoitaa heidän mielestä.
Etäisyyttä pitänyt jo vuosia mutta eipä noi täysin jätä rauhaan. Moittimista ja asioihin sekaantumista edelleen. 5 vuoden sisällä muutan ulkomaille niin sitten ehkä vähän rauhoittuu tilanne.
-M49
Ensi viikolla on ison asiakasyrityksen kanssa pitkä neuvottelu konsulttisopimuksesta. Isäni kanssa asiasta oli helppo keskustella. Hän ymmärtää menestymisen halun. Äidilleni en ole puhunut näistä nyt enää. Hän varmaan vain lyttäisi ja toteaisi, että pelkää että minua hyväksikäytettäisiin. En ole täydellinen ja saatan omistaa lieviä asperger-piirteitä, mutta en ole mikään tyhmä ja vähä-älyinen.
ap
Ei kannata miettiä äitisi sanomisia. Kohta menetät kaikki kaverit, kun heistä tulee kateellisia. Ympärille jää vain joukko mielistelijöitä. Sitten kilpailijat alkavat puhua sinusta paskaa ja luultavimmin joudut vielä johonkin monopolipyöritykseen. Sinulla on vielä pitkä matka edessä, kun kaikki nämä kohtaat. Voimia, kyllä se siitä. Saat ainakin oman vapauden.