Mitä eri vaihtoehtoja on laittaa paahdettujen paahtoleipien päälle?
Olen laittanut juustoa, kinkkua ja kasviksia. Hilloa voisi kokeilla. Mitä muuta kannattaisi kokeilla?
Kommentit (42)
Voi/oivariini ja kurkkuviipaleita, muuta ei tarvita.
Oivariini, aurajuusto murusina ja mahdollisesti appelsiinimarmeladi jossa kuorta mukana.
Vierailija kirjoitti:
Voi/oivariini ja kurkkuviipaleita, muuta ei tarvita.
Käytän vain vanhaa kunnon voita.
Avokadoa, fetamuruja, limemehua, seesaminsiemeniä, korianteria, oliiviöljyä ja mustapippuria.
Mitähän ihmettä nyt taas. Kysyykö joku tosissaan, mitä voi laittaa leivän päälle?
Hilloja/marmeladeja riittää vaihtoehdoksi. Herkkullista!
Siis ihan kaikki suolaiset ja makeat leivänpäälliset käy, mielikuvitus rajana.
Kasvisversioon avokadoa, salaattia, tomaattia, kurkkua, tuoretta basilikaa.
Lihaisaan maksamakkaraa, salamia, kinkkuam kanaviipaleita.
Kalaisaan mätitahnaa, tonnikalaa, savulohta.
Pohjalle margariinia, voita, majoneesia oman maun mukaan.
Voita tai levitettä, tuorejuustoa, kinkku-tai mätitahnaa. Marmeladeja tai hilloja, erilaisia suklaa- tai pähkinälevitteitä (kuten nutella). Oma suosikkini on maapähkinävoi, sellainen missä on vielä muruja seassa. On myös ihan sileää maapähkinävoita, mutta pidän tuosta karkeasta enemmän.
Hunaja.
Hummus tai pesto. Teen molempia itse, ja suosikkini on punajuurihummus (paljon valkosipulia tietenkin) ja kesäaikaan villiyrttipesto. Ensin hummusta tai pestoa, ja siihen päälle sitten kasviksia, talvella vaikka itseidätettyjä pavunituja tai linssinituja tai auringonkukanversoja, kesällä suolaheinän lehtiä, salaattia, retiisinviipaleita...
Kuivattua kuivakinkkua ja voideltua voita tai paahdettua paahtopaistia kera hapatetun hapankaalin.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän ihmettä nyt taas. Kysyykö joku tosissaan, mitä voi laittaa leivän päälle?
Kyllä, koska jollakin voi olla hyviä ideoita mitä itse ei edes ole tullut ajatelleeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, koska jollakin voi olla hyviä ideoita mitä itse ei edes ole tullut ajatelleeksi.
Just joo.
Jauheliha-tai makkarapihvi, keitettyä tai paistettua kananmunaa, pekonia.
Lohi savustettu, kylmäsavu, graavi, loimu. Muikku paistettuna, suolattuna, savustettuna. Hirvisäilyke, karhusäilyke, kinkku... Nämä nyt ainakin hyväksi havaittuja.
Pihviä voi laittaa, juustoa ja appelsiini marmeladia, se on ihan parasta
Marmeladi, sulatejuusto, margariini.