Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tipaton tammikuu 2024

Vierailija
02.01.2024 |

Eilen aloitin tipattoman tammikuun. Pitää välillä puhdistautua ja elää terveellisemmin. Ei varatkaan oikein riitä enää kalliisiin alkoholi tuotteisiin, hyvä jos ruokaan varat riittää.

Mutta, tästä kuukaudesta tulee koettelemusten kuukausi.

Kommentit (422)

Vierailija
41/422 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitan tänään tipattoman. Tarkoitus tammikuun loppuun mutta toiveissa kokonaisvaltainen vähentäminen. Viime vuonna ei onnistunut kuin tammikuu..

Mutsi

Vierailija
42/422 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilonpilaaja, mutta jos tarvitsee tsemppiä, kikkakakkosia, palkintoja jne. selvitäkseen kuukauden raittiudesta, niin kyllä se mielestäni riippuvuudesta kertoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/422 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä 4. menossa. Hyvin sujuu. Tavoitteena koko kuukausi ja miksei myös helmikuu. Hyvä kirkastaa mieli ja puhdistaa kroppaa. 

Vierailija
44/422 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aloitan tänään tipattoman. Tarkoitus tammikuun loppuun mutta toiveissa kokonaisvaltainen vähentäminen. Viime vuonna ei onnistunut kuin tammikuu..

Mutsi

Sama täällä, ei onnistunut, kuin tammikkuu viime vuonna. Tuntuu siltä, ettei kannata edes yrittää muuta. -Ap

Vierailija
45/422 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä päivä meni aika mallikkaasti, tekemistä oli niin paljon, ettei ehtiny muuta aattelemaankaan.

Nyt väsyttää taas ihanasti, näin alussa väsyttää illalla hyvin, mutta kun menee muutamia päiviä niin

unta saa taas ootella, mut se on semmosta.

Hyvää yötä kaikille ja huomenna taas aloitetaan päivä neljänteen tipattomaan tai  joku on aloittanut tipattoman jo vähän aiemmin, olin lukevinani. Tsemppiä!

-Ap

Vierailija
46/422 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna tipaton kesti 25pv, nyt petrattava. 2.pv alkon suhteen eikä mielitekoja vaikka joululahjapulloja kaapissa on, mutta se saamarin liianhyväjaherkullinen juusto vei taas voiton, kuten muutama dumle, ennen kuin tajusin napata suuni kiinni. Onko itsekurini näin heikko? Sori jos nää syömisjutut häiritsee, eihän tämä ole dieettikeskustelu. AS

Vierailija
47/422 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä mikään koettelemus tule olemaan. Kun on vähän niin kuin pakko. Käsittääkseni opioidit ja viina ei sovi kovin hyvin yhteen? Mieluummin otan lääkkeeni ja olen kivuton kuin se, että oisin kipeä ja kännissä.

Sopii oikein hyvin yhteen.

- Ozzy

Vierailija
48/422 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkoi tapiton timmikuu.

Vierailija
49/422 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime vuonna tipaton kesti 25pv, nyt petrattava. 2.pv alkon suhteen eikä mielitekoja vaikka joululahjapulloja kaapissa on, mutta se saamarin liianhyväjaherkullinen juusto vei taas voiton, kuten muutama dumle, ennen kuin tajusin napata suuni kiinni. Onko itsekurini näin heikko? Sori jos nää syömisjutut häiritsee, eihän tämä ole dieettikeskustelu. AS

Saa kirjoitella ihan mistä vaan taivaan ja maan väliltä ja mikä mieltä vaivaa.

Täällä Ap vielä kukkuu, mut nyt lähen nukkuu! Öitä!

Vierailija
50/422 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ilonpilaaja, mutta jos tarvitsee tsemppiä, kikkakakkosia, palkintoja jne. selvitäkseen kuukauden raittiudesta, niin kyllä se mielestäni riippuvuudesta kertoo.

Ehkä, mutta ehkä myös vain tavasta ja tottumuksesta. Ihminen on tapojensa orja ilman varsinaista riippuvuuttakin. Pinttyneitä tapoja on vaikea karistaa pois vaikka kyse olisi nenän kaivamisesta.

Vierailija
51/422 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tammikuu ollut puhdistuskuukausi jo vuosia, alkoholittomuus on vain yksi osa sitä. Painoa lähtee normaalisti noin 6kg, energian tasot nousee huimasti ja nukkuu todella hyvin.

Vierailija
52/422 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäs tipaton pv!

Huomenta kaikille! Herätys tänä aamuna klo 4:30, ei tullu uni enää, mutta nyt väsyttäisi, haukotus!

Hyvin menee , mutta menköön!

Tänään pitäisi jatkaa eilista projektia, tuleeko siitä mitään ja jaksaakohan, se jää nähtäväksi.

Jaksamisiin kaikille ja hyvää pakkas päivää!

Vierailija
53/422 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäs tipaton pv!

Huomenta kaikille! Herätys tänä aamuna klo 4:30, ei tullu uni enää, mutta nyt väsyttäisi, haukotus!

Hyvin menee , mutta menköön!

Tänään pitäisi jatkaa eilista projektia, tuleeko siitä mitään ja jaksaakohan, se jää nähtäväksi.

Jaksamisiin kaikille ja hyvää pakkas päivää!  -Ap

Vierailija
54/422 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä, mutta ehkä myös vain tavasta ja tottumuksesta. Ihminen on tapojensa orja ilman varsinaista riippuvuuttakin. Pinttyneitä tapoja on vaikea karistaa pois vaikka kyse olisi nenän kaivamisesta.

Niin totta tuo! Jos olis riippuvainen alkoholista ja ihan alkoholisoitunut niin ei varmaan pystyisi kuukauttakaan saatikka päivääkään olemaan ilman alkoholia! Luulen!

Vierailija
55/422 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin olla tipatta vappuun. Olin viimekin vuonna. Ei tässä talvella edes tee mieli kipotella. Kylmää ja paskaa. Sitten kun alkaa terasseille pääsemään ja mökkikausi alkaa, niin se on taas kiva kietasta lonkero tai kaksi. Nyt alkuvuosi painetaan kovaa treeniä, niin kehtaa taas kesällä olla. 

Vierailija
56/422 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tammikuu ollut puhdistuskuukausi jo vuosia, alkoholittomuus on vain yksi osa sitä. Painoa lähtee normaalisti noin 6kg, energian tasot nousee huimasti ja nukkuu todella hyvin.

Tämä kuulostaa niin hyvälle! Kerro vinkit mitä muuta teet paitsi alkottomuus?

Mulla tänään toinen tipaton päivä alkamassa ja ruokavaliota myös yritän parantaa. Tulee kyllä lisää motia, kun lukee täältä, että muilla on samoja tavoitteita!

Mutsi

Vierailija
57/422 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan, minäkin täällä taas! Tällä kertaa kyllä yksi tietoinen repsahdus tulossa, nimittäin kuun puolessa välissä yhdet isot synttäri-illalliset, jolloin viini on sallittu. Mutta jatkan sitten helmikuulle!

-Sinna

Vierailija
58/422 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei vaan, minäkin täällä taas! Tällä kertaa kyllä yksi tietoinen repsahdus tulossa, nimittäin kuun puolessa välissä yhdet isot synttäri-illalliset, jolloin viini on sallittu. Mutta jatkan sitten helmikuulle!

-Sinna

Tää on klassinen. Ihan hyvä että sentään yrität, mutta tipattoman idea on olla kk ilman alkoholia. Se että on ns. poilkeus tai poikkeuksia, ei ole sitten enää sama homma. Voisihan sitä luvata itselleen vaikka ns. tipattoman vuoden, että ottaa alkoa vain jos on joku syy. Ainakaan itselleni ei olisi vaikea, sillä en mä yksikseen kotona juo. Ainahan se on joku kissanristiäinen tai muu kavereiden jälleennäkeminen milloin tulee otettua. Mutta se ei tosiaan ole tipattoman ajatus. Ajatus on olla alkoholitta ja osallistua juhliin sitten vissyn voimalla. Kyllä siihen nyt yhden kk ajan pitäisi terveen ihmisen kyetä. Jos juhlat ei onnistu ilman alkoa, niin se on herätys itselle. Juuri siis tipattoman syvin olemus kiteytyy siinä. Että miksen voi koskaan juhlia ilman että on saatava alkoholia. 

Vierailija
59/422 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin, että saan tuollaisen kommentin. Täsmennän siis, että en vietäkään nyt (poikkeuksellisesti) tipatonta tammikuuta, mutta halusin kuitenkin jo nyt liittyä tänäkin vuonna mukaan ryhmään. Täällä on tutuilla nimimerkeillä positiivinen ja kannustava meininki ja tsemppi päällä. Yleensähän tämä ketju on jatkunut tammikuun jälkeenkin, ja 30 päivää on yksi kuukausi, on se sitten tammikuussa tai tammi-helmikuussa.

Olen myös täysin hereillä oman liiallisen alkoholin käytön suhteen. Alkuvuosi menee yleensä hyvin, ja tipattomasta kuukaudesta saa siihen hyvän startin. Mutta pikkuhiljaa ote käy lipsumaan enemmän ja enemmän, loppuvuosi menee jo ihan överiksi. En vain taida yksin pystyä tosiasialliseen vähentämiseen. Senkin siis myönnän, näin anonyymisti toki kuitenkin.

Tsemppiä kaikille!

-Sinna

Vierailija
60/422 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipaton tammikuu on kyllä paradoksaalinen hommeli. Ne joiden pitäisi sellainen pitää eivät tule pitämään. Niiden jotka onnistuvat siinä ei tarvitsisi pitää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan