Tipaton tammikuu 2024
Eilen aloitin tipattoman tammikuun. Pitää välillä puhdistautua ja elää terveellisemmin. Ei varatkaan oikein riitä enää kalliisiin alkoholi tuotteisiin, hyvä jos ruokaan varat riittää.
Mutta, tästä kuukaudesta tulee koettelemusten kuukausi.
Kommentit (422)
Olin jouluna ja uutena vuotena juomatta. En ole enää tammikuussa juomatta. Join eilen kiljua.
Kilju on jumalten juomaa!
Vierailija kirjoitti:
Olin jouluna ja uutena vuotena juomatta. En ole enää tammikuussa juomatta. Join eilen kiljua.
Kilju on jumalten juomaa!
Yok!
Mutta, onnea valitsemallesi tielle!
Minä aloitan vasta joulun eli loppiaisen jälkeen!
Alkoholia en käytä, mutta sokeriton/suklaaton tammikuu jne olisi ehkä otettava työn alle.
Hep, aloitin tipattoman tänään. Eilen tyhjentelin kuoharipullon ja nyt vakaa aikomus olla juomatta edes keppanaa. Ruokaremontti vielä samaan syssyyn niin kilojakin tippuu.
Vierailija kirjoitti:
Nyt Tomsku oli aloittanut ketjun myös eli apua, meillä on 2 ketjua tänä vuonna. Mitä tehdään?
t N52
Voidaan hyvin hypätä tähän ketjuun jos tämä oli aiemmin startattu! Mukana ollaan taas, moi ap! :)
-Tomsku
(Miten ihmeessä en saa tätä lainaustoimintoa toimimaan oikein...)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt Tomsku oli aloittanut ketjun myös eli apua, meillä on 2 ketjua tänä vuonna. Mitä tehdään?
t N52
Voidaan hyvin hypätä tähän ketjuun jos tämä oli aiemmin startattu! Mukana ollaan taas, moi ap! :)
-Tomsku
(Miten ihmeessä en saa tätä lainaustoimintoa toimimaan oikein...)
Moi Tomsku! Hieno homma ja tervetuloa tähän ketjuun!
En minäkään saa aina toimimaan lainausta, rivit saattaa pomppia jne.
Mukana! Mulla on käytössä Try Dry app ja liityin sielläkin Dry January haasteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä mikään koettelemus tule olemaan. Kun on vähän niin kuin pakko. Käsittääkseni opioidit ja viina ei sovi kovin hyvin yhteen? Mieluummin otan lääkkeeni ja olen kivuton kuin se, että oisin kipeä ja kännissä.
Opioidit vasta sopiikin oluen kylkeen! Pari nappia ja 5-6 kaljaa niin maailma näyttää ja tuntuu ihan erilaiselta! terveisin, entinen sekakäyttåjä
Tuun pilaamaan tein ketjun. Olen vähentänyt huomaamatta alkon lähes nollaan. Otin lasillisen itsenäisyyspäivänä ja sitten uudenvuoden aattona. Seuraavaksi ehkä saunaolut kesällä.
Hyvin sujui päivä no 2. Olen lomalla Istanbulissa, jossa on helppo valita ruokapaikka, jossa alkoholia ei edes tarjota :-)
tsemppiä kaikille N53
Tsemppiä kaikille täältäkin! Hyvin sujui minultakin tämä päivä, ajatukset vähän kyllä harhaili , mutta nyt nukkumaan,väsyttää ihanasti!
Öitä!
-Ap
Kolmas päivä.
Hyvin nukuttu yö aamuun asti klo 7:00 heräämättä kertaakaan. Hieman flunssainen olo, ei olis varaa alkaa sairastelemaan tässä, nyt on kyllä otettava kaikki rohdot käyttöön!
Lähdenpä kotihommien kimppuun, niitä nimittäin riittää.
Hyvää päivän jatkoa kaikille! Jaksaa,jaksaa!
Kosahti heti se syöminen kun joulupukin tuoma juusto osoittautui yliliianhyväksi joten pari juustoleipää ja vielä, iiiik, isohko juustopala eksyi suuhun. Juomapuolella kaikki hyvin eli selvisin ekasta päivästä. AS tipaton & ruokaremontti.
Pientä alkoholistin vikaa, jos kuukaisi ilman aiheuttaa isoja koettelemuksia.
Mitä hyötyä täällä on joidenkin hokea tuota, että onpas nyt alkoholismia ja alkoholistin vikaa taitaa löytyä jne. jne. ?? Samalla voidaan sanoa, että kaikki ovat sitten sellaisia, jotka kielensä ikinä ovat alkoon kastaneet. Täysin turhaa nyt tässä ketjussa jauhaa, kuka on ja kuka ei. Itse en ole vielä tipattomalla, mutta voisihan sitä aloittaa ja jatkaa helmikuun siihen perään. Aina tekee hyvää välillä.
Päivä kolme, ei valittamista, jotenkin helppo olo kun ei tarvitse käydä itsensä kanssa keskustelua siitä kaataisiko tänä iltana töiden jälkeen viiniä lasiin.
- Tomsku
Mulla on motivaatio vaan hukassa, kun olen muuttanut ja tulossa tupareita ja kaikenlaista kilistämistä. Tässä auttaa nyt rutiini, että tällaista nyt vaan on tammikuussa :-)
ja pitää sanoa, että mulla on joka vuosi tammikuun tipattomuus johtanut selkeään alkoholin käytön vähenemiseen eikä päin vastoin. Eli hyvä homma tämä kuukauden tauko, vaikka alussa alitajunta yrittää keksiä kaikkea hahhah
t N53
Vierailija kirjoitti:
"Itseni ei tarvitse aloitaa tipatonta tammikuuta aikuisena naisena..En käytä alkohoolia,en tupakoi eikä ystäväni ,ei sukulaiseni.Siksi juuri voimme hyvin."
Kusipää päätti tulla ylistämään ja kertomaan paremmuuttaan ihmisinä. Oi sinä Täydellinen olento! Sinä ja ystäväsi ja sukulaisesi!
Varmaan jumalattoman tylsä porukka...
..
Tipattoman tammikuun viettäjät aiheuttavat tilastopiikin alkoholin kulutuksessa kuukauden lopussa tai helmikuun alussa.