Ostin Tokmannilta talvitakin
Maksoi onneksi vaan 40e mutta on pakkasella aivan järkyttävä. Pinta kovettuu aivan "läkkipelliksi". Päällinen 100% polyesteriä mutta niin on esim yhdessä Rukan takissani, joka ei kuitenkaan ollenkaan käyttäydy samoin. Voisiko tästä tehdä reklamaation?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaa ongelman ydin olla takin valmistusmaassa ja laadussa ylipäätään. Jos ei katso muuta kuin mahdollisimman alhaista hintaa, voi muut ominaisuudet yllättää. Arvelen, että neljälläkymmenellä eurolla saa juuri sellaisen takin, mitä ap on saanut. Turha kenties reklamoida muualle kuin itselleen.
Reklamaatio ei ole turha, koska jos tuote myydään talvitakkina niin sen täytyy olla talvitakki. Jos takki jäätyy koppuraksi pakkasessa niin se on syys-, kevät- tai kesätakki.
Myyjäkin haluaa tiedon, että myymänsä tuote ei ole kuvausta vastaava ja saa reklamoida valmistajaa. Muuten tilaavat samalta valmistajalta ensi talveksi samaa pa..aa.
Ei tokmannilla näytä olevan yhtäkään talvitakkia tällä hetkellä myynnissä.
Niin, se on kankaan ominaisuus. Olla kova, kylmä yms. adjektiiveja. Ominaisuus on ominaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaa ongelman ydin olla takin valmistusmaassa ja laadussa ylipäätään. Jos ei katso muuta kuin mahdollisimman alhaista hintaa, voi muut ominaisuudet yllättää. Arvelen, että neljälläkymmenellä eurolla saa juuri sellaisen takin, mitä ap on saanut. Turha kenties reklamoida muualle kuin itselleen.
Reklamaatio ei ole turha, koska jos tuote myydään talvitakkina niin sen täytyy olla talvitakki. Jos takki jäätyy koppuraksi pakkasessa niin se on syys-, kevät- tai kesätakki.
Myyjäkin haluaa tiedon, että myymänsä tuote ei ole kuvausta vastaava ja saa reklamoida valmistajaa. Muuten tilaavat samalta valmistajalta ensi talveksi samaa pa..aa.
Ai, vasta oli rekit täynnä. Mutta en nyt tokmannilta ostaisi. Vaikka on minulla on yks kalliskin parkatakki ollut kova ulkopinnalta kovimmilla pakkasilla.
Mun 23 euron Tokmannin pullea talvitakki olisi täydellinen jos siinä olisi vetoketjutaskut. Takki jossa ei ole vetoketjua on ärsyttävä. Mutta välikerroksena fleece jossa vetoketjutaskut. Jalassa Kuomat. Kyllä tarkenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, vasta oli rekit täynnä. Mutta en nyt tokmannilta ostaisi. Vaikka on minulla on yks kalliskin parkatakki ollut kova ulkopinnalta kovimmilla pakkasilla.
Nettikaupassa on vaan koirien talvitakkeja.
Mä ostin Tokmannilta kalsarit 4,99e, kiristää ja hinkkaa kasseja.
Reklamoin ja lähetin kasseista kuvan, sain 5€:n lahjakortin ja tuubin hoitovoidetta
kasseja varten.
T.Skäbä
Ostin viime talvena Vaeltaja-merkkisen naisten tumman violetin toppatakin alesta 40 e hintaan (normihinta 60 e), ja se on ainakin ollut lämmin näillä pakkasilla. Ihan laadukkaan oloinen hintaisekseen.
Minulla kävi pari kolme vuotta sitten samoin kuin ap:llä. Ostin samasta kaupasta toppatakin, joka oli kaikin puolin sopiva ja istuva sekä hyvän näköinen. Pienellä pakkasella ei esiintynyt minkäänlaisia ongelmia, mutta kun mittari näytti yli 10 asteen lukemia, alkoi takki kovettua ja rapista. Päällyskankaan nurjalla puolella oli muovikalvo (kuin mukamas goretex, mutta ei sinnepäinkään) ja takki oli kylmä, vaikka siinä oli aika paksu toppaus. Takki siirtyi kaikessa hiljaisuudessa sekajätteeseen. Ei sitä voinut viedä edes kierrätykseen tai kirpparille. Onneksi en kärsinyt suurta taloudellista tappiota. Hyvästä takista kannattaa maksaa enemmän ja saa moneksi vuodeksi vaatteen.
Itse ostan vuosittain marketista satasen talvitakin. Tiedän jo kokemuksesta että se on ensimmäisen kerran revennyt jostain saumasta jo marraskuussa. Ei mua se haittaa, kun hinta ei ole tuon enempää.
Mulla on vastaavanlainen takki. Pinta kovettuu un pakkasta alkaa olla 10 astetta. Tosin se ei mitään peltiä ole vaan kuin ohutta paperia. Merkki on Luhta.
Mulla on vastaavanlainen takki. Pinta kovettuu kun pakkasta alkaa olla 10 astetta. Tosin se ei mitään peltiä ole vaan kuin ohutta paperia. Merkki on Luhta.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostan vuosittain marketista satasen talvitakin. Tiedän jo kokemuksesta että se on ensimmäisen kerran revennyt jostain saumasta jo marraskuussa. Ei mua se haittaa, kun hinta ei ole tuon enempää.
Olet sekaisin. En ole ikinä ostanut läheskään noin kallista takkia, ja silti ne ovat kestäneet vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet sekaisin. En ole ikinä ostanut läheskään noin kallista takkia, ja silti ne ovat kestäneet vuosia.
Minkäs sille mahtaa jos ei kestä, niin ei kestä. Myös vetoketjut hajoaa yleensä helposti. Olen aiemmin ostanut kalliimpia takkeja vaateliikkeestä ja ne ovat kestäneet 5-6 vuottakin. Kun olen lihonut tai laihtunut vuosien aikana niin en enää halua tehdä hankintoja pitkäksi aikaa eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkäs sille mahtaa jos ei kestä, niin ei kestä. Myös vetoketjut hajoaa yleensä helposti. Olen aiemmin ostanut kalliimpia takkeja vaateliikkeestä ja ne ovat kestäneet 5-6 vuottakin. Kun olen lihonut tai laihtunut vuosien aikana niin en enää halua tehdä hankintoja pitkäksi aikaa eteenpäin.
Mutta kai nyt hyvänen aika teet reklamaation, jos satasen takki hajoaa vuodessa?!
Mä ostin oman takkini Cellbesin alesta 2021, maksoi 66 euroa, ei kovetu pinta ja todella lämmin takki! En voi pitää sitä alle 10 asteen pakkasilla, kun tulee hiki.
Tee valitus!
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla apua. Itsekin ostanut talvikengät, jotka jäätyvät miinus viittätoista kylmemmässä. Hauska kävellä kengillä, joiden pohjat tuntuvat jääpalasilta.
Miten ne kengät ilmoittavat jäätyvänsä? Vai tarkoititko että pullavarpaasi jäätyvät?
MInä sain kaverin lapselta pieneksi jääneen talvitakin...ei lämmittänyt, kun oli aika kulunut. Sitten ostin kirpparilta (ehjän) talvitakin, mutta sekin on kylmä. Pitänee jättää syömättä ja ostaa oikea talvitakki tai vaihtoehtoisesti viettää aikaa jossain lämpöisessä (kaupassa, kirjastossa, työpaikalla). Kotonakin on liian kylmä olla.