Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tindermies: "Ethän käytä mielenterveyslääkkeitä"

Vierailija
01.01.2024 |

Mua huvittaa jotenkin aina nää maininnat, että "ethän käytä mielenterveyslääkkeitä." Kun siis jos käyttää mielenterveyslääkitystä, niin sehän kertoo nimenomaan siitä, että pitää huolta itsestään ja on hakenut apua ja yrittää hoittaa psyykkeen sairauksiaan. Ja ei unohdeta, että vähintään joka viides suomalainen kokee vuoden aikana mielenterveyden häiriöitä ja joka viides meistä sairastuu joskus masennukseen.

Kommentit (553)

Vierailija
41/553 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet vaikeat luonteenpiirteet ja hoitamattomat traumat ovat ihmissuhteissa huomattavasti hankalampia kuin esim. masennus tai burnout.

Vierailija
42/553 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itselääkintä alkoholilla on ok."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/553 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuo sen kummosempi vaatimus ole kuin se 185cm. Miksi menee tunteisiin?

Vierailija
44/553 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähintään viidennes aikuisista kärsii jostain mielenterveyden häiriöstä vuosittain. Viidennes sairastuu masennukseen elämänaikaisesti. Mielenterveyden ongelmat ovat osa tavallista elämäâ, kuten somaattisetkin sairaudet. Voihan tuon rajauksen tehdâ, mutta vähän pöljältä kuulostaa. 

Halunnee tutustua sit siihen 80% kenellä ei ole pakka sekaisin.

Vierailija
45/553 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei elämä ole niin vaikeaa, että arjesta suoriutumiseen tarvitsisi jotain pillereitä popsia. Aivan kohtuullinen pyyntö jos hakee täysjärkistä seuraa.

Eikä liikkuminen ole niin vaikeaa, että reiden murtumaan tarvitsisi kipsiä.

Jos arjesta selviytyminen on sinulle reiden murtumaan verrattava vaiva, niin kuulut varmaan niihin naisiin, joita tässä yritetään välttää. 

Ei haittaa, olen jo naimisissa. Reiden murtuman kanssa selviäminen ei juurikaan eroa esim. masennuksen kanssa selviämisestä. Hoito auttaa sen yli. Elämä jatkuu.

Vierailija
46/553 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet vaikeat luonteenpiirteet ja hoitamattomat traumat ovat ihmissuhteissa huomattavasti hankalampia kuin esim. masennus tai burnout.

On ihmisiä joilla ei ole traumoja, ei ole maswnnusta, ei ole burnouttia, ei ole alkoholiongelmaa.

Itse ainakin preferoisin lähtökuopissa tällaista vähemmän ongelmaista, vaikka elämässä toki asiat voivat muuttua.

Vierailija
47/553 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähintään viidennes aikuisista kärsii jostain mielenterveyden häiriöstä vuosittain. Viidennes sairastuu masennukseen elämänaikaisesti. Mielenterveyden ongelmat ovat osa tavallista elämäâ, kuten somaattisetkin sairaudet. Voihan tuon rajauksen tehdâ, mutta vähän pöljältä kuulostaa. 

Halunnee tutustua sit siihen 80% kenellä ei ole pakka sekaisin.

No jos noilla spekseillä deittipalstalla irtoaa hyvin vastauksia, niin anti mennä vaan. Minulla ei ole lääkitystä, mutta en vastaisi tuollaiselle profiilille.

Vierailija
48/553 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensäkään ei kannata ottaa mitään ihmistä, joka käyttää lääkkeitä. Varsinkaan jos on ajatuksena lisääntyä. Ihmiskunta ei kestä enää sairaita ihmisiä. Vain terveiden olisi syytä lisääntyä.

Vierailija
49/553 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei elämä ole niin vaikeaa, että arjesta suoriutumiseen tarvitsisi jotain pillereitä popsia. Aivan kohtuullinen pyyntö jos hakee täysjärkistä seuraa.

Eikä liikkuminen ole niin vaikeaa, että reiden murtumaan tarvitsisi kipsiä.

Jos arjesta selviytyminen on sinulle reiden murtumaan verrattava vaiva, niin kuulut varmaan niihin naisiin, joita tässä yritetään välttää. 

Ei haittaa, olen jo naimisissa. Reiden murtuman kanssa selviäminen ei juurikaan eroa esim. masennuksen kanssa selviämisestä. Hoito auttaa sen yli. Elämä jatkuu.

Niin. Ymmärsitkö, että juuri teitä masentuneita / masennukseen taipuvaisia tässä ei nyt haluttu? 

Vierailija
50/553 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurjaa, jos joku sairas lopettaa lääkityksensä Tinderin takia. 

Vierailija
51/553 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, väistit luodin. Mullakin oli se selvästi joku persoonallisuushäiriöinen joka tarvis hoitoa. Mutta koska minä satuin kertomaan hälle mielenterveyshistoriastani, niin sain aina yhtäkkiä kuulla kuinka olen hullu... "no kumpihan meistä on hullu kun sut on todettukin ja oot ollu hoidossa", tämä joka erimielisyydessä,  vaikka sain turpiin tältä hullulta.

Veti vielä turpiin? 😮 Oliko enemmänkin väkivaltainen, kai teit rikosilmoituksen!

Kuulostaapa tutulta. Alkaako nimi A:llä? Toivottavasti tajusit lähteä nopeasti.

Vierailija
52/553 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lääke,joka laihduttaa ja laittaa panettamaan. Lasektaankohan se näille miehille? 

Veikkaan että vois standardit hieman laskea, jos tän menis sanomaan.

Mutta niin. Olen itse mt ongelmainen (aika pahastikin) ja olen sitä mieltä, että me "hullut" saatais pariutua keskenään ja ne "normaalit" keskenään. En tiedä onko mua suojellut hoikkuus vai mikä vaikka oon suoraan sanonut miehille, että ei kannata, sä et ehkä pärjää mun kanssa, mulla on tämä, tämä ja tämä ja näin ne oireilee, pääset vielä pakenemaan ennenkuin kumpaankaan sattuu. No ei ne ole uskoneet vaan vakuutelleet että kyllä he pärjää japystyy tukena olemaan. Puolen vuoden tai vuoden päästä oon sit "hiton hullu" ja"mene hoitoon" jne.

Parhaiten tuun toimeen toisen mt-potilaan kanssa kun sitä ymmärrystä on puolin ja toisin.

Mielestäni hyvä, että ilmoitetaan suoraan enkä loukkaannu tuosta.

Vierailija
53/553 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän myös heitä, jotka eivät halua tai jaksa heti uuden suhteen alussa alkaa puolivieraan ihmisen psykoterapeutiksi. Osa ihmisistä avautuu tuosta vain tuntemattomillekin. Kaadetaan valtava määrä traumoja ja ahdistusta toisen ihmisen kannateltavaksi. Jos aikasempi parisuhde on muuttunut parisuhteesta hoitosuhteeksi, ei ehkä jaksa eikä edes halua aloitaa samaa heti uudestaan. Mielenterveyden sairaudet ovat raskaita myös läheisille. Kaksisuuntainen mielialahäiriö, rajatilapersoonallisuus, psykoosisairaudet ja itsetuhoinen käytös vaativat henkisiä voimavaroja ja jaksamista myös lähipiiriltä. Sen ymmärtää ihminen, joka näissä parisuhteissa on pitkään ollut. 

Vierailija
54/553 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on lääke,joka laihduttaa ja laittaa panettamaan. Lasektaankohan se näille miehille? 

Veikkaan että vois standardit hieman laskea, jos tän menis sanomaan.

Mutta niin. Olen itse mt ongelmainen (aika pahastikin) ja olen sitä mieltä, että me "hullut" saatais pariutua keskenään ja ne "normaalit" keskenään. En tiedä onko mua suojellut hoikkuus vai mikä vaikka oon suoraan sanonut miehille, että ei kannata, sä et ehkä pärjää mun kanssa, mulla on tämä, tämä ja tämä ja näin ne oireilee, pääset vielä pakenemaan ennenkuin kumpaankaan sattuu. No ei ne ole uskoneet vaan vakuutelleet että kyllä he pärjää japystyy tukena olemaan. Puolen vuoden tai vuoden päästä oon sit "hiton hullu" ja"mene hoitoon" jne.

Parhaiten tuun toimeen toisen mt-potilaan kanssa kun sitä ymmärrystä on puolin ja toisin.

Mielestäni hyvä, että ilmoitetaan suoraan enkä loukkaannu tuosta.

Ihmetyttää vaan tuo tapa ilmaista asia. Ikään kuin sairauden hoito olisi jotenkin ongelma. Eiköhän vaikeampaa ole mt-ongelma, johon ihminen ei ole saanut tai hakenut apua kuin nainen, jolla on keskivaikea masennus, johon tarvitsee lääkitystä jonkin aikaa, mutta jonka aikana on ihan toimintakykyinen. Mutta kukin toki valitkoon just niillä kriteereillä mitkä itselle passaa.

Vierailija
55/553 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pipi niin syödään lääkkeitä.

Vierailija
56/553 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin joskus suhdetta mt-ongelmia potevan naisen kanssa. Rehellisesti, ei siitä mitään tullut. Mielialan vaihtelut oli liian rajuja, täysin keksittyjä syytöksiä minua kohtaan, itsehillinnän ja kontrollin puutetta, yms, yms... jokainen aamu oli todellakin sellainen että ei voinut ikinä tietää mitä päivä tuo tullessaan, parisuhteen saralla. Henkisesti aivan liian raskasta olla sellaisessa suhteessa ja siinä alkoi jopa oma terveys kärsimään. Aloin jopa epäilemään minun omaa mielenterveyttä kun syytöksiä minua kohtaan sateli jatkuvasti. Kun lopetin sen suhteen, näin vasta sen ongelman missä se ihan oikeasti oli.

No, kai se oikea lääkitys toimii, ja varsinkin silloin kun ne lääkkeet syödään niinkuin ne kuuluukin? Itse en enää lähtisi tällä kokemuksella enää siihen kuvioon. Tämä on nyt ihan rehellinen mielipide.

Vierailija
57/553 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en enää koskaan lähtisi suhteeseen sellaisen miehen kanssa, joka käyttää mielialalääkkeitä. Never again.

Vierailija
58/553 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua mt-ongelmaista. En lääkityksellä tai ilman. En vaikka söisi niitä reumaan. Olen mieluummin yksin. Vaikka 90% ihmisistä kärsisi mt-ongelmista, en sellaista enää vaivoikseni halua. En tosin tökerösti tätä suoraan deitille sano, mutta liukenen kohteliaasti takavasemmalle, kun asia selviää

Vierailija
59/553 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en enää koskaan lähtisi suhteeseen sellaisen miehen kanssa, joka käyttää mielialalääkkeitä. Never again.

Miksi? Siis onko ne lääkkeet se ongelma? Vai sairaus, johon sitä käytetään? Miksi?

Vierailija
60/553 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaajaa, muijilla on oikeus poimia vaan ne kaikista komeimmat ja jännittävämmät yksi sadasta profiilit tinderissä, kun "ne muut eivät nyt vaan sytytä". 

Mutta hellanlettas jos joku mies haluaa tervejärkisen naisen...

Olen tullut siihen tulokseen että tervejärkinen nainen on satuolento vähän niinkuin joulupukki tms

Oletko ajatellut, että kaikkien näiden naisten kohdalla yhdistävä tekijä olet sinä. Tästä voitanee päätellä, että ihastut tiettyyn naistyyppiin. Jokin siinä sinuun vetoaa. Tai sitten teet naiset itse hulluksi. 

Kannattaa pohdiskella asiaa. 

Ei tuo lainaamasi kirjoittaja sanonut mitään siitä, että tarkoittaisi vain naisia, joihin on ihastunut. Joten hyökkäyksesi meni nyt vähän hukkaan, koska logiikkasi oli naisen logiikkaa. 

- ohis 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi