Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tindermies: "Ethän käytä mielenterveyslääkkeitä"

Vierailija
01.01.2024 |

Mua huvittaa jotenkin aina nää maininnat, että "ethän käytä mielenterveyslääkkeitä." Kun siis jos käyttää mielenterveyslääkitystä, niin sehän kertoo nimenomaan siitä, että pitää huolta itsestään ja on hakenut apua ja yrittää hoittaa psyykkeen sairauksiaan. Ja ei unohdeta, että vähintään joka viides suomalainen kokee vuoden aikana mielenterveyden häiriöitä ja joka viides meistä sairastuu joskus masennukseen.

Kommentit (553)

Vierailija
21/553 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Onkohan sitten myös vaikka verenpaine- tai kilpirauhaslääkkeet sallittuja? Vai eikö saa käyttää mitään lääkkeitä? E-pillerit kuitenkin sitten varmaan on miehen mielestä ok. 

Vierailija
22/553 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että sinulla ei ole verenpainelääkitystä? Insuliinihoitoa? Tahdistinta? Epilepsialääkitystä? Ummetuslääkitystä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/553 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Kannattaa siis lopettaa lääkitys ennen kuin menee tinderiin.

ihana idea. Lääkkeiden vaikutus loppuu sopivasti vasta yhteisellä lemmenlomalla ja harhat iskevät voimalla kun ollaan vieraassa ympäristössä. 

Vierailija
24/553 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Kannattaa siis lopettaa lääkitys ennen kuin menee tinderiin.

ihana idea. Lääkkeiden vaikutus loppuu sopivasti vasta yhteisellä lemmenlomalla ja harhat iskevät voimalla kun ollaan vieraassa ympäristössä. 

Ai jummi kuinka romanttinen reissu siitä tosiaan voi kehkeytyä.

Vierailija
25/553 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne voi vaikuttaa halukkuuteen. 

Vierailija
26/553 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hyvä vaan että nuo ukot sanovat ääneen tuollaisia asioita. Tiedän sitten vältellä. Muutenkin hyvä että kirjoittavat bioon rehellisesti mielipiteitään, olisi kamalaa jos antaisivat itsestään jotenkin järkevämmän mielikuvan ja siinä tuhlautuisi omaa aikaa.

Vierailija
27/553 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea pettymys kun löytyy ns. tervejärkinen nainen, joka pari kuukautta tutustumisen jälkeen sairastuu masennukseen. Damn.

Vierailija
28/553 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden mt-casen kanssa seurusteltuani, ymmärrän varsin hyvin. 

Vierailija
29/553 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai; olethan ehdottoman terve.

no en ole. sairastan mm. migreeniä ja on diagnosoitu mysö epäsäännölliset kuukautiset

Vierailija
30/553 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei elämä ole niin vaikeaa, että arjesta suoriutumiseen tarvitsisi jotain pillereitä popsia. Aivan kohtuullinen pyyntö jos hakee täysjärkistä seuraa.

Vierailija
31/553 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoiko, käyttikö itse ?

Vierailija
32/553 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuolista päätellen 2/3 kirjoittajista on hulluja ihan diagnoosilla.

Vierailija
33/553 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, onhan tuo kieltämättä hassusti muotoiltu. Siinähän ikään kuin sanotaan ei hoidossa oleville mt-ongelmille, mutta hoitamattomia ei rajata pois.

Itse skippasin aina tuollaiset profiilit jossa luoteltiin mitä kumppaniehdokas ei saa olla. Mielestäni ei anna mukavaa kuvaa ihmisestä, kun lähestyy asia negaation kanssa. Monet eivät tunnut tajuavan, että he eivät oikeastaan kerro mitään siitä mitä preferoivat, vaan siitä mitä nimenomaa eivät.

Eikö olisi helpompi kertoa mitä hakee sen sijaan, että kertoo mitä ei hae? Niitä kieltolistan ranskalaisia viivoja kun voi keksiä loputtomasti.

Vierailija
34/553 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaajaa, muijilla on oikeus poimia vaan ne kaikista komeimmat ja jännittävämmät yksi sadasta profiilit tinderissä, kun "ne muut eivät nyt vaan sytytä". 

Mutta hellanlettas jos joku mies haluaa tervejärkisen naisen...

Olen tullut siihen tulokseen että tervejärkinen nainen on satuolento vähän niinkuin joulupukki tms

Varmaan tuon takia mies spefikoi mt-lääkkeitä eikä vaan mt-ongelmia. Että vaan ne kaikista pahimmat keissit karsiutuisivat pois.

Toisaalta tarina ei tässä kohtaa kerro onko tuo Tindermies todellinen vai keksitty henkilö. Mikäli hän onkin todellinen, niin kyseessä yhden ihmisen kommentti. Mehän emme tiedä vaikka tuo lausuja olisi itse pahasti mielenvikainen.

Vierailija
35/553 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei elämä ole niin vaikeaa, että arjesta suoriutumiseen tarvitsisi jotain pillereitä popsia. Aivan kohtuullinen pyyntö jos hakee täysjärkistä seuraa.

Eikä liikkuminen ole niin vaikeaa, että reiden murtumaan tarvitsisi kipsiä.

Vierailija
36/553 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP puhuu asiaa.

Mielenterveyslääkkeitä käytetään myös esim reuman hoidossa.

No eiköhän tuossa tarkoiteta, että eihän sinulla ole vakavia mielenterveysongelmia, joista on parisuhteessa ongelmia. Tuskin kukaan itse lääkettä pelkää, vaan niitä ongelmia. Mutta tokihan on paljon kivempaa uhriutua, syytellä ja tahallaan väärinymmärtää

Vierailija
37/553 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, väistit luodin. Mullakin oli se selvästi joku persoonallisuushäiriöinen joka tarvis hoitoa. Mutta koska minä satuin kertomaan hälle mielenterveyshistoriastani, niin sain aina yhtäkkiä kuulla kuinka olen hullu... "no kumpihan meistä on hullu kun sut on todettukin ja oot ollu hoidossa", tämä joka erimielisyydessä,  vaikka sain turpiin tältä hullulta.

Ja siis lääkkeitä en ole syönyt yli kymmeneen vuoteen. Aikoinaan pakotettiin koska mulla oli lapsia. Se on hyvä uhkaus, syö tai lapsien kanssa et saa olla...

Tässä hyvä esimerkki siitä, kuinka se sairaudentunto puuttuu sairastuneelta itseltään 

Vierailija
38/553 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään viidennes aikuisista kärsii jostain mielenterveyden häiriöstä vuosittain. Viidennes sairastuu masennukseen elämänaikaisesti. Mielenterveyden ongelmat ovat osa tavallista elämäâ, kuten somaattisetkin sairaudet. Voihan tuon rajauksen tehdâ, mutta vähän pöljältä kuulostaa. 

Vierailija
39/553 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuolista päätellen 2/3 kirjoittajista on hulluja ihan diagnoosilla.

Minulla tuli ihan sama asia mieleen kun luin noita vastauksia. Ja arkielämässä tehty huomio on että aika moni taitaa jättää myös syömättä ne tarvittavat lääkkeet.

Vierailija
40/553 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä liikkuminen ole niin vaikeaa, että reiden murtumaan tarvitsisi kipsiä.

Jos arjesta selviytyminen on sinulle reiden murtumaan verrattava vaiva, niin kuulut varmaan niihin naisiin, joita tässä yritetään välttää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän