Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

15v ammuttiin Porissa, ei ole turvallista paikkaa enää Suomessa.

Vierailija
01.01.2024 |

Aseet ovat tulleet kaduille ja niitä käytetään herkästi. Miksi tilanteen annettiin mennä näin huonoksi?

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/42490feb-ee3b-4fcb-a4ec-df0382da8aca

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumalalle kiiitos ettei käynyt pahemmin.

Sehän tässä on paljon auttanutkin. 

Vierailija
62/66 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 90-luvulla teini. Asuin pienellä paikkakunnalla Itä-Suomessa. Muutaman vuoden sisään paikkakunnalla nuoret ihmiset syyllistyivät kahteen henkirikokseen. Huumeita oli sangen helposti saatavilla ja halpaa Venäjältä tuotua pirtua myös. Henkirikosten lisäksi tapahtui ainakin yksi törkeä pahoinpitely, kun tuttavaani puukotettiin. Hän sattui oikaisemaan pusikon läpi yhtenä perjantai-iltana juuri, kun läheisen grillin pihalla oli ollut joku tappelu ja tappelussa osallisena ollut henkilö luuli, että tuttavani oli ollut mukana tappelussa (ei ollut mukana, vaan menossa ihan muualle ja täysin osaton kaikkiin tapahtumiin) ja "kosti" tuttavalleni pistämällä tätä selkään puukolla. 

Tilastoista en tiedä, mutta ei mun kokemus 90-luvulla kyllä ollut se, että mitenkään kovin turvallista olisi ollut. Pienellä paikkakunnalla lisäksi kun piirit oli pienet, niin kaikki tiesi, että mistä ja keneltä saisi ostettua huumeita tai viinaa. Ei siihen tarvit

Itse olin porilainen nuori 80-luvun lopussa. Ei ollut huumeista pulaa Porissa, väkivaltaakin taisi olla nykyistä enemmän. Oli aika hurjaa aikaa. Ihmettelen, miten vanhempamme uskalsivat antaa meidän liikkua niin vapaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme Ruotsin tiellä.

Vierailija
64/66 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne mennyt huonoksi?

Siinähän karvara nne ammuttiin helvettiin ja diilerimanne päätyi vankilaan. Minä kutsuisin tätä hyväksi lopputulokseksi.

Vierailija
65/66 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kamalaa luettavaa kommentit, lapsi on kuollut ja te peilaaatte politiikkaa ja naureskelette asialle. Keneltäkään ei heru kommenteissa sympatiaa pojalle koska hän vääränvärinen teille!  

Vierailija
66/66 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On kriittisessä tilassa. "

Eikö kuollut jo kuukausi sitten, joku hassan vai mikä lie.