Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun aloittaa työt pitääkö ostaa heti uusia vaatteita?

Vierailija
01.01.2024 |

Vai voiko töissä olla aina samoissa vaatteissa kuin kotona? Työ ei ole mikään hieno toimistotyö 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti pitää ostaa.

Vierailija
2/11 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työstä, yleensä ei tarvitse. Jos on työnantajan antamia määräyksiä pukeutumisesta, niin työnantaja sitten hommaa vaatteet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon on mahdotonta vastata näilllä tiedoilla. Mikä työ ja millaset vaatteet sulla on kotona?

Itse kuljen ihan kaikkialla "samoissa" vaatteissa: kotona, toimistotöissä, kaupassa, baarissa, leffassa, ravintolassa, huvipuistossa, asiakkaalla, työn puolesta messuilla, joskus jopa metsässä. Farkut ja joku yksinkertainen yläosa (neule, pusero, t-paita...).

Vierailija
4/11 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vien töihin aina vanhat kuluneet perusvaatteeni. Siellä voi pyöriä mahdollisissa kiinnipidoissa pieruverkkareissa tai resuissa farkuissa. Aina joku kilarit saanut penska voi myös sylkeä.

Uudet siviilivaatteet ja harrastusvälineet voin verovähentää työvaatteina ja välineinä.

-lastenkodin ohjaaja

Vierailija
5/11 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntimiehenä kerran jouduin ostamaan kauluspaidan, kravatin ja suorat housut. Turvavarusteita on aina hankkinut työnantaja, kun olin suunnitteluhommissa.

Vierailija
6/11 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin työstäsi ja siitä millaisia vaatteita pidät kotona. Suurimpaan osaan töistä smart casual pukeutuminen on ok. 

Vierailija
7/11 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työpaikasta ja vaatekaappisi sisällöstä. Itse en ostaisi toimistotöihin enää uusia vaatteita, mutta kaappini pursuaakin kivoja mekkoja, bleisereitä, siistejä (kaulus)paitoja ja neuleita. Useimmiten päällä mekko ja lämmikkeeksi neuletakki. Business casual aika pitkälti.

Jossain röhnäverkkareissa käännytettäisiin kyllä ovelta. Jos vaatekaapista ei löydy mitään fiksua niin suuntaisin kyllä vaateostoksille.

Vierailija
8/11 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuljen kotona niin kulahtaneissa vaatteissa että joudun ostamaan töiden takia uusia vaatteita nyt toimistotyössä. Aiemmin olin varastotyössä, missä minulla oli työvaatteet joten itse ei tarvinnut ostaa työvaatteita. 

Vierailija
9/11 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä työtä tekee. Meillä työnantaja kustantaa "ulkokuoren". Mitä sinne sisälle pukee on jokaisen itse päätettävissä ja itse hankittava. Itse laitan sinne arkikäytöstä poistetut vaatteet.

Vierailija
10/11 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä tiedoilla et saa oikeaa vastausta. Riippuu työpaikasta ja työtehtävistä tarvitseeko hankkia uusia vaatteita vaiko ei. Toimistolle toimistotylhön sopivat vaatteet, tehtaalle, myymälään tai varastoon yms. työnantaja yleensä antaa sopivat vaatteet. Ulkotöissä ulkotöihin sopivat vaatteet ja ajlkineet, useimmiten työnantaja hoitaa nämä. Jos taas teet pelkästään kotoota töitä niin sehän on aivan sama miten pukeudut.

Vierailija
11/11 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä vaatteiden ostamisen välttelyä ja työssä mahdollisimman huonosti eli halvasti pukeutumista. On paljon mukavampaa olla kivoissa, hyväkuntoisissa vaatteissa - se myös osoittaa itsearvostusta ja työn sekä työssä kohdattavien ihmisten arvostamista, ja kertoo jollain tasolla kyllä pukeutujasta henkilönäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi