E-passin omaraha nollautunut vuoden vaihteessa
Kiva aloitus uudelle vuodelle. Pari sataa euroa oli tilille tallennettuna, jotta voisin heti alkuvuodesta hyödyntää liikuntaedun. Nyt omaraha on poissa eikä työnantaja ole laittanut tilille lounasetua eikä liikunta- tai kulttuurietua.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku laittaa sinne omaa rahaa? Eikö se ois järkevämpää maksaa suoraan pankkikortilla tms toimijalle eikä ladata rahaa ensin epassiin ja maksaa sillä sitten
Voi luoja. Jos mä haluan ostaa esim. festarilipun joka maksaa lähemmäs 200€ ja mulle on tammikuussa tullut e-passiin 80€ jonka halua käyttää tuohon lippuun, niin totta kai mun on pakko ladata sinne omaa rahaa! Tai jos ostaa uimahallin vuoden kortin ja maksaa osan e-passin työnantajan maksamalla rahalla, niin pakko siellä on olla omaa saldoa. Ei voi maksaa erikseen.
Joissain paikoissa onnistuu maksaa osa ePassilla ja osa vaikka kortilla. Näin ainakin meidän tanssikoululla. Tai usein jätän ePassisaldon yli menevän osan tulemaan osamaksulaskulla. Meillä siis ei ole työnantajan puolelta s
Miten sä maksat netissä sekä e-passilla että kortilla? Et mitenkään. Ei joka paikassa ole tuollaiset mahdollista mitä sulla on. Haloo.
Osta epassilla lippukaupan lahjakortti ja maksa festarilippu lahjakortilla sekä omalla kortillasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku laittaa sinne omaa rahaa? Eikö se ois järkevämpää maksaa suoraan pankkikortilla tms toimijalle eikä ladata rahaa ensin epassiin ja maksaa sillä sitten
Voi luoja. Jos mä haluan ostaa esim. festarilipun joka maksaa lähemmäs 200€ ja mulle on tammikuussa tullut e-passiin 80€ jonka halua käyttää tuohon lippuun, niin totta kai mun on pakko ladata sinne omaa rahaa! Tai jos ostaa uimahallin vuoden kortin ja maksaa osan e-passin työnantajan maksamalla rahalla, niin pakko siellä on olla omaa saldoa. Ei voi maksaa erikseen.
Joissain paikoissa onnistuu maksaa osa ePassilla ja osa vaikka kortilla. Näin ainakin meidän tanssikoululla. Tai usein jätän ePassisaldon yli menevän osan tulemaan osamaksulaskulla. Meillä siis ei ole työnantajan puolelta s
Miten sä maksat netissä sekä e-passilla että kortilla? Et mitenkään. Ei joka paikassa ole tuollaiset mahdollista mitä sulla on. Haloo.
Haloo itsellesi. Kirjoitin joissain paikoissa. En kaikissa paikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joissain paikoissa onnistuu maksaa osa ePassilla ja osa vaikka kortilla. Näin ainakin meidän tanssikoululla. Tai usein jätän ePassisaldon yli menevän osan tulemaan osamaksul
Miksi kun voin maksaa sen kokonaan e-passilla kätevästi netissä kun laitan e-passiin omaa rahaa? Miksi tämä on ongelma? Ei täällä ole ärrää mistä ostaa lippuja.
Vierailija kirjoitti:
Pirhallahan meni viime vuonna varmaan 4 kk ennen kuin saivat edun toimimaan. Katsotaan kauan tänä vuonna menee. Nyt ainakaan ei itsellä toimi.
Koko Pirha oli uusi juttu ja vaikutti tulleen ihan yllätyksenä, niin kauan kaikki asiat kesti. Mut nyt ei pitäisi olla mitään syytä. Varsinkaan hävittää ihmisten omia rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pirhallahan meni viime vuonna varmaan 4 kk ennen kuin saivat edun toimimaan. Katsotaan kauan tänä vuonna menee. Nyt ainakaan ei itsellä toimi.
Koko Pirha oli uusi juttu ja vaikutti tulleen ihan yllätyksenä, niin kauan kaikki asiat kesti. Mut nyt ei pitäisi olla mitään syytä. Varsinkaan hävittää ihmisten omia rahoja.
No eistä Pirha ole tehnyt.
Miksi siirtää omaa rahaa sinne? Sen kun käyttää ne työnantajan rahat sieltä ja sitten maksaa erotuksen kauppiaalle suoraan.
Mikä omaraha?
Eilen käytin 180€ joka oli jäljellä+työmatkarahan yli 100€ siirsin arvokortille. Ja tänään siellä taas näkyy uusi työmatkarahan saldo tälle vuodelle ja muihin huvituksiin puolet summasta, loput tulee alkukesästä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi siirtää omaa rahaa sinne? Sen kun käyttää ne työnantajan rahat sieltä ja sitten maksaa erotuksen kauppiaalle suoraan.
Voi pyhä yksinkertaisuus. Kun joka paikassa tuo ei ole mahdollista eikä se riipu siitä työnantajasta. Eikä netissä voi maksaa kuin yhdellä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että työnantajan lounasetu on vain pari euroa, loput maksetaan omalla rahalla. En tiedä, pystyisinkö edes maksamaan niin, että käyttäisin vain edun e-passilla ja maksaisin loput eri kortilla. En todellakaan välitä kokeilla lounaalla, kun takana on 20 asiakasta jonossa.
Tämäkin on varmaan työnantajakohtaista. Meillä maksetaan koko summa (jos on se maksimiverotusarvo korkeintaan, nyt 13,70 euroa) epassilla ja työnantajalle välittyy sitten tieto syödyistä lounaista ja tilitoimisto veloittaa sen omavastuuosuuden, vähintään 75 % palkasta). Omarahaa kai tarvitsisi, jos syö kalliimpia lounaita, mutta senkin olen joskus aikaa sitten ainakin saanut maksettua pankkikortilla.
Tämä ketju osoittaa taas kuinka paljon totaaliuuvatteja tällä palstalla pyörii.
Oma sijoitettu raha pysynyt ok viime vuodesta. Laitoin taas max summan omaa rahaa ja taas on Flex-käytettävissä ok.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju osoittaa taas kuinka paljon totaaliuuvatteja tällä palstalla pyörii.
Niin nämä jotka ei tajua miksi jotkut laittaa e-passille omaa rahaa ja että sen ei pitäisi nollaantua. Suurta lukutaidottomuutta taas tämäkin ketju täynnä eikä tajuta ihan yksinkertaisia asioita.
Odottakaa nyt edes arkipäivään ennen kuin käytte keuhkoamassa.