Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohdunsuun kypsyminen

07.01.2007 |

Kertokaas, missä vaiheessa teillä raskaana jo aiemmin olleet tai nyt varsin pitkällä olevat - on alkanut kohdunkaula lyhenemään ja pehmenemään? Tässä ensiodottajana tyhmäilen. Jos kohdunkaula on pehmeä ja 1-2 cm pitkä (1.5kk sitten ollut kiinteä ja 3 cm pitkä neuvolassa), onko tilanne normaali vai aihetta vähentää tahtia? Kipeitä supistuksia ei ole, mutta useita kovetteluja päivässä kyllä.

viikot nyt 28+0.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä noilla viikoilla hiljentäisin tahtia ja paljon! Mulla oli 28vkolla vielä 4,8cm ja kiinteä. Tämä tosin ultrattuna joka on käsituntumaa tarkempi mitta. Olin sairaalassa supistusten takia silloin tarkastuksessa.

Vierailija
2/5 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEIDIN kanssa samoilla linjoilla..mulla oli rv28+4 lääkärin mukaan 4cm ja napakasti kiinni, tästä hetkestä ei tietoa (rv31+0).

Oon ymmärtäny jostain (voi olla ihan päin prinkkalaa) että esikoista odottavilla varsinkin pitäs ottaa vakavasti tuollaiset pehmenemiset ja lyhenemiset (?) aiemmin synnyttäneillähän kai paikat voi helpommin aueta (vai?).

Mä kyllä soittelisin tohtorille ja kyselisin mielipidettä sieltäkin - ja ihan varmasti tahdin hiljentämistä ainakin!

Tappert

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

varaan huomenna aikaa lääkäriin. Varmaan pitää käydä yksityisellä että pääsis alkuillasta käymään. Vähän hankala kun ei tiedä miten näihin pitäisi suhtautua. Kipuja ei ole. Olo hyvin reipas jne. Olen kävellyt kyllä aika paljon, ettei olisi mikään ihme jos olisi tilannetta kypsyttänyt. Työmatkat pitäis mennä kävellen 40min suuntaansa/pyörällä (siis kävellen näillä liukkailla)... saas nähdä mikä tuomio tulee. Lisää kokemuksia saisi vielä tulla :-)

Vierailija
4/5 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ainakin kävely on molemmissa raskauksissa saanut jotakin tapahtumaan ja vatsaa on nipistellyt, esikoinen syntyikin rv 38 ja nyt tämä kakkonen on jo antanut merkkejä rauhoittumiselle ja vasra rv 26. näin oma kokemukseni. Eilen kävelylenkin jälkeen lurahti ruskeaa vuotoakin ja tarkastukseen pyydettiin, Kohsunkaula ja suu näyttivät ihan ok:lta, mutta mitään mittoja en saanut. Levolle määrättiin

Vierailija
5/5 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta siis käydä näytillä. Vaikeahan sitä itse on tilannetta arvioida. Tässä vaiheessa ei kannata ottaa riskejä, kun levolla voi tilanteen saada rauhoittumaan. Vielä olisi 4 vkoa töitä ennen kuin jään pois. Mietityttää sekin, että kun olen varannut keikkapäiviä (en siis ole nyt vakituisessa työsuhteessa), että jos joudun saikulle maksaako tämä nykyinen työantaja siltä karenssiajalta kuitenkin jotakin palkkaa vai meneekö palkattomalle ennekuin kela maksaa päivärahaa. No, se nyt ei vaikuta toimintaani mitenkään mutta vähän mietityttää nämäkin...