Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt on ensimmäiset hallituksen muutokset tulleet voimaan, miltä nyt tuntuu?

Vierailija
01.01.2024 |

Puoli vuotta mennyt, mutta tuntuu kuin tämä hallitus olisi ollut vallassa paljon pitempään. Niin paljon puhetta on ollut näiden päätösten ympärillä, mutta nyt vuoden vaihteessa saatiin ensimmäiset muutokset voimaan. Onko Suomi nyt parempi vai huonompi paikka elää?

Kommentit (140)

Vierailija
81/140 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen 50- 60h/ viikko töitä usealle työnantajalle,  nautin erilaisista töistäni ja koen inhoa työn vieroksujia kohtaan. Paras hallitus pitkään aikaan nyt meillä 

Pisteetön pelle täällä keskustelee itseksekseen. Ostapa kuule pari pistettä kun kerran olet niin rikas. Ajatteluun en kehota, kun tiedän, ettet siihen kykene.

Vierailija
82/140 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppositio ja oppositio puolueiden kannattajat on vinkunu että nykyinen hallitus on syypää huonoon talouteen yms mutta he eivät ole ymmärtäneet sitä että edellinen vuosi mentii vielä edellisen hallitusen budjetilla. 

Tänään on se päivä kun siirrymme nykyisen hallituksen aikakauteen ja nyt verotuksellisia muutoksia on tapahtunut jo. 

Huvittavinta oli kun ruokajonoissa ihmisten määrä lisääntyny ja se hurstin jouluruokailu... oppositio ja opposition kannattajat vinkui että ihmiset vaan lisääntyny ruokajonoissa mutta he eivät vaan tajunneet sitä että itsehän he saivat sen aikaan ja samoiten konkurssit. 

Suomi vajosi taantumaan myös edellisen hallituksen aikana.

Nyt tästä päivästä lähtien mitä tapahtuu on tän nykyisen hallituksen aikaan saannoksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/140 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2025 lähtee omistusasujien ja puoliomistusasujien asumistuki pois. Ellei tehdä asialle jotain. Alkakaa keskustella ajoissa jos on vielä jotain pelastettavissa tai parannettavaa. Miten osaomistus. Vuokrat pilvissä.

Miksi omistusasujien asumista pitäisi tukea verovaroin? Jos asumista ei pysty itse kustantamaan, niin asunto myyntiin ja muutto halvempaan. 

t. Omistusasuja

Vierailija
84/140 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2025 lähtee omistusasujien ja puoliomistusasujien asumistuki pois. Ellei tehdä asialle jotain. Alkakaa keskustella ajoissa jos on vielä jotain pelastettavissa tai parannettavaa. Miten osaomistus. Vuokrat pilvissä.

Miksi heidän asuntosijoittamista pitäisi tukea?

Miten OMISTUSASUMINEN muka on asuntoSIJOITTAMISTA?

Tietenkin omistusasuminen on asuntosijoittamista, koittakaa nyt hallita edes talouden perusteet. Kuuluu yleissivistykseen.

No eihän ole, jos asut siinä asunnossa itse. Sijoitusasunto on eri asia.

Vierailija
85/140 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi omistusasujien asumista pitäisi tukea verovaroin? Jos asumista ei pysty itse kustantamaan, niin asunto myyntiin ja muutto halvempaan. 

t. Omistusasuja

Vassarien/demarien mielestä työtätekeviä pitää verottaa mahdollisimman paljon jotta vassarit/demarit eli työttömät sekä työtävieroksuvat saavat tukia. 

Vierailija
86/140 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu samalta kuin aina, mitäänsanomaton olo ei tunnu hyvältä eikä pahalta. Onneksi olen yksinasuva lapseton ja halpa vuokra (toivottavasti myös sellaisena pysyy) ja on kokoaikatyötä,mut sekin epävarmaa jos työnantaja voi mielivaltaisesti potkia pihalle.

Vierailija
87/140 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Omistusasuja

Jos muutaisin omistusasnunnostani vuokralle saisin paaaaaljon enemmän asumistukea. Nyt tilille kolahtaa n. 100€, mutta minulle se on iso raha. Meinaat siis, että valtio säästää, kun maksaa minulle useamman satasen johonkin vuokraluukkuun? En ole työtön. 

Vierailija
88/140 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskalta tuntuu, mutta minä pärjään kyllä. Sääliksi käy niitä, jotka eivät pärjää.

Vierailija
89/140 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskalta tuntuu, mutta minä pärjään kyllä. Sääliksi käy niitä, jotka eivät pärjää.

Ehkä teitä alkaa se työnteko kiinnostamaan enemmän? 

Vierailija
90/140 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä tuntuu aina kun loisia ja poikkeavia kuritetaan! Työtä tekevä normaali ihminen pärjää kyllä.

Be pure, be vigilant, behave.

t: Torkkis

Vierailija
91/140 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkauksia paljonko syntyvyys on tämän kauhukabinetin jäljiltä vuonna 2027. Mennäänkö jo alle yhden?

Mitä se oli Sannan jäljiltä?

Takuuvarmasti korkeampi, kun raskaana olevia naisia ei saa irtisanoa.

Eli et tiedä, kunhan lässytät taas.

Kiellä vain laskeva kehitys. Ei se minulta ole pois.

Kehitystä ei olla kieltämässä, turha siitä silti on Orpon hallitusta syyttää.

Totta helvetissä taloudellinen turvattomuus saa miettimään lastentekoa kerran jos toisenkin. Se on jo kolmen yleisimän syyn joukossa syitä jo

Miksi tämä ei näy Afrikassa? Kyllä jokainen normaali perhe haluaa itse elättää perheensä, eikä elää tukien varassa. Heidän ei pidäkään tehdä lapsia joille ei työ maistu.

Vierailija
92/140 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahalta tuntuu kun Isänmaa  näin romutetaan pala palalta. Ei vaikuta minuun henkilökohtaisesti.

Sekö on isänmaan romuttamista kun porukkaa patistetaan töihin ja tukiaisia koetetaan karsia säästöjen saamiseksi?

Eikö sun paksuun persukalloosi mene, etteivät kaikki tule pääsemään ja pystymään töihin vaikka kuinka patistettaisiin? Miksi yrität t apattaa ihmisiä?

Jos ei pääse töihin, on sitten vain pärjättävä vähällä. Ei ole muiden tehtävä kustantaa luksuselämää työtä vieroksuvalle.

Vierailija
93/140 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkauksia paljonko syntyvyys on tämän kauhukabinetin jäljiltä vuonna 2027. Mennäänkö jo alle yhden?

Ala-asteen opettajia irtisanotaan kohta. 

Vierailija
94/140 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Omistusasuja

Jos muutaisin omistusasnunnostani vuokralle saisin paaaaaljon enemmän asumistukea. Nyt tilille kolahtaa n. 100€, mutta minulle se on iso raha. Meinaat siis, että valtio säästää, kun maksaa minulle useamman satasen johonkin vuokraluukkuun? En ole työtön. 

Totta puhuen koko asumistukijärjestelmä pitäisi mielestäni lakkauttaa, niin vuokratkin saataisiin oikealle tasolle.

Sinulta voisin kysyä, miksi asut asunnossa johon sinulla ei ilmeisesti ole varaa? Itse en ole eläessäni saanut senttiäkään asumistukea, vaan olen aina asunut sen mukaan kuin pystyn itse maksamaan. Välillä se on tarkoittanut normia ahtaampaa asumista, tulojen noustua on sitten taas voinut asua väljemmin. 

Vierailija
95/140 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oppositio ja oppositio puolueiden kannattajat on vinkunu että nykyinen hallitus on syypää huonoon talouteen yms mutta he eivät ole ymmärtäneet sitä että edellinen vuosi mentii vielä edellisen hallitusen budjetilla. 

Tänään on se päivä kun siirrymme nykyisen hallituksen aikakauteen ja nyt verotuksellisia muutoksia on tapahtunut jo. 

Huvittavinta oli kun ruokajonoissa ihmisten määrä lisääntyny ja se hurstin jouluruokailu... oppositio ja opposition kannattajat vinkui että ihmiset vaan lisääntyny ruokajonoissa mutta he eivät vaan tajunneet sitä että itsehän he saivat sen aikaan ja samoiten konkurssit. 

Suomi vajosi taantumaan myös edellisen hallituksen aikana.

Nyt tästä päivästä lähtien mitä tapahtuu on tän nykyisen hallituksen aikaan saannoksia.

Kyllä ihmiset lopetti jo viime toukokuussa kuluttamisen, kun nyky hallitus alkoi puhumaan leikkauksista. 

Mun työssäkäyvä puoliso erosi kirkosta viime viikolla, kun mun ansiosidonnaista leikataan. 

Tänä talvena ei saa sähkötukea eikä verovähennystä sähkölaskuun. Kovat pakkaset tällä viikolla. 

Vierailija
96/140 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahalta tuntuu kun Isänmaa  näin romutetaan pala palalta. Ei vaikuta minuun henkilökohtaisesti.

Sekö on isänmaan romuttamista kun porukkaa patistetaan töihin ja tukiaisia koetetaan karsia säästöjen saamiseksi?

Eikö sun paksuun persukalloosi mene, etteivät kaikki tule pääsemään ja pystymään töihin vaikka kuinka patistettaisiin? Miksi yrität t apattaa ihmisiä?

Jos ei pääse töihin, on sitten vain pärjättävä vähällä. Ei ole muiden tehtävä kustantaa luksuselämää työtä vieroksuvalle.

Luulet siis, että työttömät elävät jotain luksuselämää? Salli mun nauraa. En ole itse työtön, mutta ltuttavapiirissä on muutama ja siitä on luksus kaukana. Ihan oikeita työn vieroksujia on työttömistä murto osa. Suurin osa joko haluaisi töihin, mutta ei pääse tai on oikeasti työkyvyttömiä, mutta tulee halvemmaksi roikottaa heitä työnhakijoina. 

Vierailija
97/140 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä talvena ei saa sähkötukea eikä verovähennystä sähkölaskuun. 

Rikkaat on kiitollisia, että saavat maksaa 200 neliön sähkölämmitys talon sähkölaskut itse. 

Vierailija
98/140 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Omistusasuja

Itse asiassa asumistuella on tuettu vain asumista. Mitään lainoja tms ei tietenkään ole laskelmissa huomioitu. Se, että ei tueta omistusasuntoon esim. pelkkiä asumisen kuluja, on ideologinen valinta, jolla halutaan ohjailla ihmiset asuntosijoittajien asuntoihin vuokralle. Käytännössähän esim. velattomasta omistusasunnosta muutto vuokralle tarkoittaa aina kalliimpaan muuttamista. Ja tuo tarkoittaa samalla myös sitä, että mikä tahansa elämänkriisi voi suistaa perheen talouden raiteiltaan ja pakottaa myymään kodin. Joskus pakkomuutto voi tulla eteen jopa tilanteessa, jossa on alentuneesti toimintakykyinen esim. sairasloman, kuntoutuksen tms takia.

Kyllä asumisen tukeminen on ollut tärkeimpiä asioita, ja erityisen perusteltua. Jatkossahan voi käydä vaikka niin, että lyhytkin työttömyys, väliaikainen sairasloma, lapsen parin vuoden syöpähoidot ja sen vuoksi kotiin jääminen hoitamaan tarkoittaa monelle kodin menettämistä. Aika julmaa politiikkaa. Esim. lapsen sairastuessa on vaihtoehtoina joko kodin menetys tai lapsen hylkääminen laitokseen. Ja useimmiten pakkomyynti vielä tarkoittaa sitä, että pitää myydä pilkkahinnalla, jotta saa elinkustannukset katettua. Ja tämän seurauksena moni ei koskaan enää pääse uudestaan kiinni omistusasuntoon.

Tämä on oikeistopuolueilta täysin tietoista politiikkaa. Oikeistopuolueet haluavat keskittää asunnoista ja rakennuskannasta mahdollisimman ison osan asuntosijoittajille (varsinkin suuromistajille), ja oikeistopuolueet haluavat mahdollisimman ison osan kansasta asuvan vuokralla asuntosijoittajien asunnoissa. Oikeistopuolueiden Suomessa asunnot eivät ole koteja, vaan voittoa tuottavia sijoituskohteita, ja ihmisen asumisella on vain yksi tarkoitus: tuottaa voittoa sijoittajalle. Tätä on oikeistolainen politiikka.

Vierailija
99/140 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisille rehellisille työssäkävijöille ei näy mitenkään.

Vierailija
100/140 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkön hinta on korkealla tällä viikolla. 

Tänä talvena ei saa sähkötukea eikä verovähennystä sähkölaskuun.