Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kesä-heinäkuun kaksos-odottajat

07.01.2007 |

heipä hei!

mulla oli tänään tosi nolo kokemus....ne hormoonit.oltiin 90v juhlilla ja mummo alko siin sit selittää et eläis viel niin kauan et näkis nää pienet kaksoset ja et ne olis terveitä niin repesin täysin ku ei se tiedä et ollaa käyty siel punktiossa niin jotenki toi kaksosten terveydestä puhuminen vaikutti . et on nolooo en mee enää ikinä mihinkää.

kirjotellaako me jatkossa tällä vai tolla monikko puolella?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ihme, että sinun reaktiot olivat tuollaiset. Hormoonit laittaa välillä itkemään paljon paljon pienemmistäkin asioista. Eikä sinun tarvitse sitä hävetä. Mikä siinä onkaan että itkeminen on mukamas niin noloa.

Joko olet saanut punktiovastaukset?

Monikko puolella kävin taas piipahtamassa ja siellä on kovin hiljaista. Toisaalta siellä helpommin löytäisimme toisemme, varsinkaan kun minun ei ainakaan tule käytyä tänne joka päivä kirjoittamassa.

Ja saatais tietty sinne puolellekin vähän eloa.

Katsotaan jos minä, sinä taikka joku meistä kesä-henäkuun kaksosodottajista sinne innostuis kirjoittelemaan.

Vierailija
2/7 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollaattori:

Tosiaan näitä hormoneja tuntuu riittävän tuplasti, jos esikoisen odottamiseen vertaa. Irtosihan ne itkut silloinkin, mutta nyt on kaikki väkevästi kaksinkertaisena. Joten trollaatori, älä tosiaan noloile vaikkei muut sitä käsittäisikään.

Tuo testitulosten odottaminen on varmasti kuluttavaa ja eikös niitä vastauksia joudu odottamaan viikkoja? Onneksi teillä on kuitenkin kohta faktaa tiedossa.

Kieltämättä itsellä jäi hieman kaivelemaan tuo punktiotarve, kun poimumittauksista jäi jotenkin epävarma fiilis. No, täytyy vaan luottaa, että ammattilaiset osaavat asiansa ja kaikki on muutoinkin hyvin.

Se 2,2mm turvotus ei liene kovin huolestuttava luku (meillä 2mm molemmilla vaikka tosin esikoisella 1,4mm). Meille ei ainakaan puhuttu mitään jatkotutkimustarpeista, joten teille ehkä vaikutti sikiön pienempi koko?

Nuksuli:

Nuksuli ehdotti monikkopuolelle kirjoittamista. Sinnehän me ehkä kuuluisimme ja saisi tosiaan tuokin palsta meistä lisää elämää, edes vähän...

t. Kubla

14+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi muillakin tuntuu nuo hormonit heittelevän, itsestä tuntuu, että pala on kurkussa asiasta kun asiasta.

Mitenkäs teillä muilla, onko maha jo kovasti kasvanut? Ja onko paino noussut jo kovastikin? Itsellä ei ole vielä kovin iso maha. Tai itse sen kyllä huomaan, muttei vielä näy ulkopuolisille. Eikä painokaan ole noussut, mutta minulla on yleensäkin lähtenyt nousuun vasta puolenvälin tienoilla. Sen jälkeen sitä on sitten tullutkin, keskimäärin n. 15 kg! Siksipä vähän hirvittää, että kuinka valtavaksi tässä ehtii vielä kasvaa... Toivon meidän kaikkien puolesta, että alkukesä ei ole kovin kuuma! =) Onko teille kenellekään sanottu, kuinka paljon kaksosraskaudessa suunnilleen " saisi" tulla painoa?

Huh, kuulostaapa pinnallisilta ja typeriltä kysymyksiltä, mutta mielessä on nämäkin asiat pyörineet.

Torstaina olisi ensimmäinen neuvolalääkäri, minua kieltämättä jännittää mennä sinne. Olisi tietenkin ihana kuulla, että kaikki on hyvin, koska jotenkin olen koko ajan jotenkin varuillaan tämän raskauden suhteen. Johtuukohan omasta iästä, vai tästä kaksosuudesta, mene ja tiedä.

Nyt lähden laittamaan ruokaa, moi.

T. pyrytyttö ja vauvelit rv 13+3

Ps. Minulle on aivan sama, kirjoittelemmeko täällä, vai monikkopuolella. Siellä on kieltämättä melko hiljaista.

Vierailija
4/7 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kubla: Googletin tuota niskaturvotusasiaa, kun meilläkin se on edessä ensi viikolla. Siellä puhuttiin, että 1-2mm turvotus on normaalia ja jopa 3mm. Jossakin jutussa manittiin, että tuvotus muuttuu sikiön koon muuttuessa, eli sekin pitäisi ottaa vielä huomioon. Kannattaa surffailla, kävin ihan HUS:in ja TYS:in sivuilla, eli pitäis olla ihan faktatietoa.

Pyrytyttö: Kyselit mahan kasvusta. Minulla maha kasvoi heti alussa. Varmaan siis suurin osa hormonaalista turvotusta. Jo viikolla 8 ensimmäinen naapuri tuli kysellemään, että saako onnitella. Nyt sitten masun kasvu on ollut tasaista pikkuhiljaa. Paino ehti jo nousta pari kiloa, mutta nyt lisääntyneen pahoinvoinnin myötä tippunut taas ainakin kilon. Minä kun olen ollut aikaisemmissakin raskauksissa sellainen, että jos vain joku mainitsee että olen raskaana, paino nousee jo siitä sen pari kiloa. Eli kiloja tulee helposti :(. Edellisissä raskauksissa 19/ raskaus, joista kyllä onneksi imetyksen jälkeen ei jäänyt kuin muutaman Minulle ei ole ainakaan vielä kukaan sanonut paljonko paino saisi nousta.)

Minua on myös jännittänyt tämä raskaus enemmän kuin aiemmat. Ja jotenkin on tullut oltua varovaisempikin kuin edellisissä. Miehelleni nämä ovat ekat, erittäin odotetut lapset ja myös sillä haluaisin, että kaikki menisi hyvin.

Hepulissa odottelen ensiviikkoa, meillä vasta sitten seuraava lääkäri.

Aikas lailla teitä taas etsiskelin. Jos huomenna jaksan koneelle niin taidan huhuilla teitä tuonne monikko puolelle, ellei joku ehdi ennen. Trollaattori siellä olikin jo käynyt kyselemässä hankinta juttuja :)

Nuksuli 11+2

Vierailija
5/7 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiloista ei ole tällä kertaa tässä vaiheessa vielä tietoa, niin on ollut paha olla, että olen vasta nyt päässyt lähtölukemaan. Ekassa raskaudessa painoin nlakortin mukaan tässä vaiheessa 4 kg enemmän kuin nyt.

Mutta olen takuuvarma, että sieltä ne kilot vielä tulevat. Toivottavasti eivät kuitenkaan tuplana, sillä edellisestä lihoin 17kg, joista 10kg lähti synnytyksestä ja loput 7kg hiellä ja tuskalla viime keväänä punttisalilla. Elättelin suloisia toiveita, että imetys olisi vienyt loput, mutta tulipa taas todistettua, että minusta ei kilot pois " ilmaiseksi" inahda : )

Mahakupu on kyllä jo noussut ja raskaus on ulospäin ilmeinen. Eilen ja tänään olin sekunnin ajan tuntevinani liikettä, mutta oli tosiaan niin pikaisesti ohimenevää, etten tullut aivan vakuuttuneeksi asiasta, sillä saattoihan tuo olla joku " suolenmutkahdus" . Esikoisen liikkeet aloin tuntea muistaakseni vkolla 17, joten aika aikaistahan tuo vielä olisi.

Huomisesta eteenpäin siis monikkopuolella, ken pinon sitten avaakaan.

Terkut,

Kubla

Vierailija
6/7 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti vielä kiittämäni vinkistä. Täytyy lukaista noista turvotusarvoista tarkemmin.

Vierailija
7/7 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän vähän ylemmäksi ja nyt hyppään tuonne monikkojen puolelle...