Jaksan enää vain fiksujen ja samalla aallonpituudella olevien ihmisten seuraa
En jaksa, jos ihmiselle pitää selitellä asioita. Tykkään kun puhumme ns. samaa kieltä ja hän ymmärtää ne sanomattakin, ja on sivistystasoltaan samaa luokkaa. En myöskään jaksa vastailla tyhmiin kysymyksiin. En jaksa perustella mitään kellekään, riittää kun itse tiedän asianlaidan. En jaksa selän takana puhuvia ihmisiä
Aina ei ole ollut näin. Joku ylikuormittuminen? Mielialaongelma? Vai vain aikuisiän mukanaan tuoma kypsyys? Vai muuten vain kypsyminen...?
Muilla vastaavaa?
Kommentit (28)
Tää on oikea ongelma. Pahinta on, että keskustelu ryhmässä vajoaa aina tyhmimmän ölisijän tasolle. Mukavampi olla hiljaa. Tyhmimmät ovat usein eniten äänessä. En kestä työpaikan juhlia.
Sama minulla. En esimerkiksi puhu enää töistäni mitään. Teen vähän epätavallista työtä. Suojelen itseäni epäasialliselta käytökseltä, kuten pilkkaamiselta ja ihmettelyltä.
En halua lapsiperheitä kotiini kylään. Näin on parempi.
Haluaisin huomauttaa sen tosiasian, että Auervaara huijasi onnistuneesti juuri kouluttautuneita naisia. Ja Auervaara itse on kognitiivisesti heikonpuoleinen yksilö. Ei ole mitään erityistä syytä olettaa, että yliopistokoulutus sellaisenaan lisäisi ymmärrystä todellisesta reaalimaailmasta, vaan toisinaan opinnot keskittyvätkin teoreettisen ideaalimaailman kuvaamiseen. Puhumattakaan siitä, että nykyisin kursseja vain suoritetaan asioita päähän pänttäämällä, mikä ei edes ole oppimista, vaan ulkoamuistelemista.
Mikään koulutus ei takaa viisautta.
Entä jos ei ole hajuakaan asioista, eikä halua vaivata kysymyksillä, tunnetko noin ?
Minulla on sama, ja lisäksi jaksan nykyään olla vain vähän ihmisten kanssa muutenkaan. Liian rasittavaa. On se joskus mukava olla jonkin aikaa niiden seurassa, jotka ymmärtävät asioita samalla tavalla kuin itse, mutta pääsääntöisesti, mitä vähemmän ihmisiä sitä parempi.
Olen ollut havaitsevinani, että muutamassa vuodessa ihmisistä on tullut entistä itsekkäämpi kaikista. Tai sitten se olen vain minä.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin huomauttaa sen tosiasian, että Auervaara huijasi onnistuneesti juuri kouluttautuneita naisia. Ja Auervaara itse on kognitiivisesti heikonpuoleinen yksilö. Ei ole mitään erityistä syytä olettaa, että yliopistokoulutus sellaisenaan lisäisi ymmärrystä todellisesta reaalimaailmasta, vaan toisinaan opinnot keskittyvätkin teoreettisen ideaalimaailman kuvaamiseen. Puhumattakaan siitä, että nykyisin kursseja vain suoritetaan asioita päähän pänttäämällä, mikä ei edes ole oppimista, vaan ulkoamuistelemista.
Mikään koulutus ei takaa viisautta.
En nyt ihan koulutukseenkaan viitannut, vaikka sekin voi korreloida monen asian kanssa. Voihan sivistystä hankkia muutenkin ja lukea.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Entä jos ei ole hajuakaan asioista, eikä halua vaivata kysymyksillä, tunnetko noin ?
Ja vaikka kysyisikin, niin mulle ainakin riippuu siitä miten kysytään. Ei tietämättömyys ja uteliaisuus mikään huono asia ole. Mutta jos vaikkapa jotain tieteen todistamaa asiaa vastaan alkaa öyhöttämään vain siksi ettei itse tajua siitä yhtään mitään ja vaan koska 'musta tuntuu et ei se niinku niin oo' niin silloin on vaikea löytää yhteistä säveltä. Toki jos ei ole hajuakaan asioista eikä koskaan kysy niin eipä siinä muuta kuin hyvää jatkoa.
Toinen on se että ihminen on kykenevä kuuntelemaan ja yrittäämiettia asioita toisenkin näkökulmasta ja ehkä jopa kykenevä empatiaan. Vaikka olisikin periaatteen ihminen niin kertoo joustavuudesta ja samaistuttavuudesta kun ei ole jäärä.