Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tehnyt sijaisuuksia päiväkodeissa mutta ensi vuonna se ei enää kannata, kiitos leikkausten

Vierailija
31.12.2023 |

En tiedä mistä saavat jatkossa lyhytaikaiset sijaiset. 

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut paskaa. Takuulla kannattaa

Vierailija
2/40 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menisin mielelläni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei kannata?

4/40 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin jatkan sijaistamista. Palkkaa tulee kuitenkin enemmän ku tukia, vaikkei sitä soviteltua 100-200€ enää saisikaan. 

Vierailija
5/40 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkillistä, että alat täyspäivääseen työhön ja vastaat itse elannostasi.

Vierailija
6/40 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee enemmän sijaisuuksia, niin kannattaa. 

Vierailija
7/40 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha kinastella. Sittenhän näette miten käy. Asiasta on puhuttu ja koska siitä ei ole mitään hyötyä niin seuraukset ovat mitä ovat. Vastuussa on joka tapauksessa hallitus ja sitä äänestäneet.

Vierailija
8/40 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määki lopetan osa-aikatyön, ei kannata enää. Siinähän Suomi työllistyy, kiitos hallitus.

Vierailija
9/40 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä luulisi kannattavan, sillä lyhyitä sijaisuuksia luulisi olevan tarjolla melkolailla jokaiselle arkipäivälle.

Jos ajatellaan ihan vain meidänkin päiväkotia, jossa on kuusi ryhmää, työntekijöitä ryhmissä yht. 22+3 vakituista kiertävää hoitajaa, tämän kuluneen syyskauden aikana on ollut varmaan kaksi viikkoa niin, ettei talon ulkopuolisia sijaisia ole tarvinnut palkata (tosin yhteen ryhmään sijaista ei palkata vaikka toinen työntekijä puuttuisikin). Eikä tämä ole kaupungin ainut päiväkoti, joten sijaisuuksia varmasti on tarjolla tätäkin enemmän :).

Vierailija
10/40 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodeissa on niin kova tarve sijaisille että voit halutessasi työllistyä kokopäiväisesti eri paikoissa sijaistaen. Aloitus on tietenkin provo mutta tässä on yksi esimerkki siitä mitä muutosella haetaan. Töitä olis tarjolla muttei viitsitä tehdä. Onhan se mukavampi olla vapailla 90% ajasta kuin sitoutua työhön.

Terkuin ns. paskatyotä naurettavalla palkalla vuorossa tekevä veronmaksaja.

Vierailija
11/40 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei kannata?

Koska en jaksa 

Vierailija
12/40 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodeissa on niin kova tarve sijaisille että voit halutessasi työllistyä kokopäiväisesti eri paikoissa sijaistaen. Aloitus on tietenkin provo mutta tässä on yksi esimerkki siitä mitä muutosella haetaan. Töitä olis tarjolla muttei viitsitä tehdä. Onhan se mukavampi olla vapailla 90% ajasta kuin sitoutua työhön.

Terkuin ns. paskatyotä naurettavalla palkalla vuorossa tekevä veronmaksaja.

Ei ole mikään provo. Olen osatyökykyinen, fyysinen (aaltoileva) sairaus. Eli kokoaikatyö ei tule kyseeseen. Suojaosan poiston vuoksi käteen jää niin vähän ettei kannata lähteä töihin. Bussimatkatkin on n. 15 €/päivä.

Ap

Vierailija
13/40 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noin korkeassa asemassa olevat ihmiset voivat tehdä noin älyvapaita päätöksiä?! Eikö kukaan ole ollut torppaamassa näitä kaheleita "uudistuksia", jotka saavat aikaan sen että asiat menevät huonompaan suuntaan. 😩

Vierailija
14/40 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin lopeta osa-aikatyön kotihoidossa, eivät koskaan tuu saamaan sinne kokoaikaisesti edes sitä määrää hoitajia kuin nyt eli hoitajapula pahenee. En voi tehdä kokoaikaisesti vuorotyötä toistaiseksi, tiedän monta hoitajaa joilla sama tilanne syystä tai toisesta eli menetetään kyllä isosti sote ja vaka alan työvoimaa erityisesti kalliimmissa kaupungeissa. Harmi juttu hoidettavien kannalta mutta näin se nyt menee. 

Vierailija
15/40 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkoteihin on vaikea saada työntekijöitä. Tuossa on päiväkoti lähellä ja on pitkään hakeneet hommiin ihmisiä osa-aikaisesti ja minulla olisi hommaan sopiva kokemus ja koulutus. Työpaikka on kävelymatkan päässä. Ei nyt vain kiinnosta lasten kantamat taudit. Menen mieluummin töihin muutaman kymmenen kilometrin päähän missä ei ole lapsia. Että onnea vaan siihen sijaisten saamiseen.

Vierailija
16/40 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa tulee hyvin esille ihmisten tyhmyys. On tilanteita jossa ihminen voi ottaa vastaan ainoastaan osa-aikatyötä. 

Vierailija
17/40 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni omaishoitaja on myös lopettamassa osa-aikatyöt.

Hienoja päätöksiä hallituksella 😑

Vierailija
18/40 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä ollenkaan. Omasta tahdostasi teet vähemmän töitä ja sun pitäisi siitä hyvästä saada tukirahaa? Ei vaan mene mun ymmärrykseen millä logiikalla. En oo ajatellutkaan että voisin jotain tukia vaatia, vaikka olen jo vuosia tehnyt osa-aikatyötä fyysisen sairauden takia. Kulut on suhteutettu niin että pärjään palkallani. 

Vierailija
19/40 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä ollenkaan. Omasta tahdostasi teet vähemmän töitä ja sun pitäisi siitä hyvästä saada tukirahaa? Ei vaan mene mun ymmärrykseen millä logiikalla. En oo ajatellutkaan että voisin jotain tukia vaatia, vaikka olen jo vuosia tehnyt osa-aikatyötä fyysisen sairauden takia. Kulut on suhteutettu niin että pärjään palkallani. 

Ei se ole mikään oma tahto. Aiemmin kun olin terve tein kokoaikatöitä (liki 20 v). Osa-aikatyö tulee nyt taloudellisesti niin kannattamattomaksi että järkevämpää olla tekemättä. Työ on kuitenkin raskasta ja pieni palkka.

Ap

Vierailija
20/40 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole mikään oma tahto. Aiemmin kun olin terve tein kokoaikatöitä (liki 20 v). Osa-aikatyö tulee nyt taloudellisesti niin kannattamattomaksi että järkevämpää olla tekemättä. Työ on kuitenkin raskasta ja pieni palkka.

Ap

Eli tuet ovat riittävän hyvät, kun osa-aikatyönkin voi jättää pois. Lisää leikkauksia tukiin olisi suotavaa tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän