Minkä ikäisenä tyttäresi sai/saa korvikset korvaan ?
meillä nyt 6v tulossa. yllätyin et monikaan liike ei laita viel alle 7v:lle...
meidän neiti halunnut niitä jo 4v lähtien, ehkä on sitten oikeesti tosissaan niiden suhteen.
Kommentit (59)
Täyttää syksyllä 7v. On vain niin kovin lapsellinen vielä, että:
a) ei ymmärtäisi puhdistaa korvia
b) kadottaisi korut alta aikayksikön
c) en halua vielä tytöstäni mitään pikkupimua
Katellaan muutaman vuoden päästä... Itse sain kun täytin 13!
Nyt 9 v eikä ole kyllä kertaakaan korviksien perään hinkunut, ensi vuonna katsotaan sitten ahluaako oikeasti. Korvikset vähän out, kaveripiirissä (luokalla) vain muutamalla tytöllä on korvikset.
korvikset olleet jo vuosia. Odottaminen ei todellakaan kirkastanut asiaa tippaakaan. Silloin lupasin mielessäni, että jos saan tytön, se saa korvikset, heti kun haluaa.
Tyttö halusi 3 vuotiaana ja sai ne.
Olisin saattanut laitattaa synttärilahjaksi, jos olisi halunnut, mutta ei vielä. Itse sain 10-vuotiaana kinuttuani muutaman vuoden ja se oli kyllä ihan passeli ikä kun osasin itse ne jo hoitaa.
korvikset olleet jo vuosia. Odottaminen ei todellakaan kirkastanut asiaa tippaakaan. Silloin lupasin mielessäni, että jos saan tytön, se saa korvikset, heti kun haluaa.
Tyttö halusi 3 vuotiaana ja sai ne.
-- eli paikkailit omia huonoja kokemuksiasi sitten tyttäresi kustannuksella?? Voi pyhä sydän! Kun et itse saanut heti niin sitten annat kyllä tyttärellesi heti? Eikö ole kultaista keskitietä sitten...
Nämä tällaiset vastauksethan on av.n vakiokamaa.
Missä viipyy se vastaus, että annatko lapsen nussiakin alle 10 vuotiaana kun et itse saanut.
halusi itse. ei ole ollut mitään ongelmia, kuten tulehduksia.
itse sain muistaakseni 7v.
Meillä sai alle kuukautisena korvat korviin.
missä kävitte laittamassa ja paljonko maksoi?
Missä kävitte laittamassa?
kun täyttivät 8v. Rohkenivat ihan itse vasta haluta =) Joku kirjoitti että synnärillä laittoivat niin ihan pakko on virnuilla jotta jos minä vielä raskaaksi tulisin ja tytöksi tulokas osottautuisi niin lapsivesipunktion ohessahan nuo samalla reijittää...
kun täyttivät 8v. Rohkenivat ihan itse vasta haluta =) Joku kirjoitti että synnärillä laittoivat niin ihan pakko on virnuilla jotta jos minä vielä raskaaksi tulisin ja tytöksi tulokas osottautuisi niin lapsivesipunktion ohessahan nuo samalla reijittää...
Get a life.
Tyttö olis saanut myös, muttei halunnut.
Nyt ikää 9v ja on alkanut ajoittain haluta korviksia, kun niitä muillakin on, mutta aina se on sit vaan jäänyt. Eli ei oo reikiä vieläkään.
Alle kouluikäisenä en antas laittaa. Musta lapsen pitää kuitenkin ymmärtää, että se laittaminen sattuu (ja jos haluu silti, niin ok) ja ne pitää sit hoitaa myös, ettei tulehdu.
Synnärillä jo korvikset vauvalle? Missä?
Itse haluan kuukauden päästä syntyvälle tyttärelleni laittaa korvakorut mahdollisimman pian. Kyseessä on kulttuurisidonnainen juttu ja päätös on harkittu ja loppuun käsitelty. Haluaisin tietää, missä pienen vauvan korviin on mahdollista laittaa reiät Suomessa?
ei edes huomannut, meni ohi hetkessä. kertaakaan ei ole tulehtuneet tai ollut mitään ongelmia niiden kanssa. tyttö nyt 3v.
Missä laitoitte? Tyttäreni syntyy kuukauden päästä ja tarkoituksena on laittaa korvakorut mahdollisimman pian.
On nyt 4v, ei ole vielä asiasta puhunut.
1-vuotiaalle neidille käydään laittamassa ja ehkä kohta 8- vuotiaalle pojalle. Pojalle vaan toiseen korvaan.
niin sitten voidaan harkita. Ikää on kohta 8v eikä ole vielä korviksia toivonut, kyselee aina välillä sattuuko niitten laitto.
mutta kumpikaan ei ole vielä halunnut. Nyt tytöillä ikää 11 ja 9.
Tädin 6v synttärilahja tytöille.
Esikoisella on jo, toinen saa lokakuussa ja kolmas sitten kahden vuoden päästä, jos haluaa. Pojalle ei taideta vielä tossa vaiheessa laitattaa. :)