Espoolainen Elina, 37, joutui hätään Helsingissä ohikulkijat eivät auttaneet
Varmasti kyseessä huijaus tai syyttää seksuaalisesta ahdistelusta, hard pass.
Espoolainen Elina, 37, joutui hätään Helsingissä ohikulkijat eivät auttaneet: "Kävelivät ohi ihan pääni vierestä"
Kommentit (55)
Ihanaa "elämää" kaatopaikalla HELLsingissä.
Vasaran alle koko pitäjä.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ei kiinnosta auttaa toisia kun itsekään en ole saanut apua, vaikka sellaista olen jo pitkään tarvinnut. En tosin ole tällaiseen onnettomuuteen joutunut, vaan kyse on muusta. Todella vaikeassa tilanteessa olen jäänyt oman onneni nojaan ilman mitään apua.
Ja tuolla uhriutumisella ja katkeruudella varmistat sen ettei sinulle tule jatkossakaan tapahtumaan hyviä asioita.
Kaaduin ja pyysin apua, kas, heti ensimmäinen eli lähinnä oleva tuli apuun. Piti vain avata oma suunsa ja sanoa, että hei, tarvitsen apua. Samantien paikalle tuli toinen, joka varmisti, että kaikki on hyvin ja kysyi, pitääkö soittaa 112.
Helsinkiläisille opiksi: puhukaa toisillenne!
Vierailija kirjoitti:
Olen auttanut joka ikistä, jolla on ollut ongelma ja vienyt myös puhelimet poliisille. Ikävää vaan, että autetut eivät arvosta ylimääräistä vaivaa antamalla pientä palkkiota (puhelimet, korut ym.). Senhän saa vaatia jos ehtii laitokselle saakka, mutta jos matkalta haluavat hakea, niin luulevat, että "kiitos" lämmittää. Päätinkin edellisen kiitoksen jälkeen jättää löydöt spurguille, jotka myyvät puhelimet ja korut pimeänä eteen päin.
Olen auttanut lapsia, vanhuksia ja juoppoja, mutta eipä noista tapauksista saa itse edes hyvää mieltä. Pentunsa kadottanut ukko, ei edes saanut kiitosta suustaan. Olisi pitänyt jättää pentu niille sijoilleen huutamaan.
En suoraan sanottuna ihmettele, että ihmiset eivät auta, koska autettavat ovat paskoja. Ehkä jos oppii arvostamaan apua, niin saa apua.
Tuollaista se on jos moraali on ulkoisesta arvostuksesta kiinni
Täälläkin kuorossa huudetaan, että kamalaa jos joku tulee auttamaan ja valitellaan, että ei saa rauhassa katsella taivasta kun kaatuu. Ja sitten pitäisi tietää, keitä uskaltaa auttaa ja ketkä valittavat siitä sitten ties missä.
Minun edessäni kaatui nainen. Koira veti hänet kumoon. Kysyin, että tulenko auttamaan. Nainen sanoi että hän pärjää. Jäin vain ihmettelemään, että miksi huonostiliikkuva lähtee liukkaalla kelillä liikkeelle ilman liukuesteitä JA vielä kouluttamattoman, itselleen liian haastavan koiran kanssa.
Toisen kerran olen soittanut suoraan ambulanssin, kun näin naisen lyövän päänsä katukivetykseen. Verta tuli eikä nainen vastannut. Ambulanssi saapui ja kas, nainen nousi kuin uudestisyntynyt ja pinkoi pakoon.
Suurin osa miehistä on oppineet ettei edes katsota naisen suuntaan. Voi tulla syytöksiä ahdistelusta.
Eikö ole hienoa että hyvät miehet ovat oppineet tuon?? Nyt vielä se pieni osa joka oikeasti tekee sitä ahdistelua :)
Vierailija kirjoitti:
Kaaduin ja pyysin apua, kas, heti ensimmäinen eli lähinnä oleva tuli apuun. Piti vain avata oma suunsa ja sanoa, että hei, tarvitsen apua. Samantien paikalle tuli toinen, joka varmisti, että kaikki on hyvin ja kysyi, pitääkö soittaa 112.
Helsinkiläisille opiksi: puhukaa toisillenne!
Minua ei ainakaan auttanut kukaan lukuisista ulkkareista joita siinä vahinkopaikalla sattui olemaan vaikka pyysin jotain jolla tyrehdyttää verenvuoto.
antoivatko naiset miehille luvan lähestyä? Ensin pitäisi saada se katsekontakti ja varmistus että nainen toivoo sitä lähestymistä.
Suomalaiset auttaa vain rikollisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen auttanut joka ikistä, jolla on ollut ongelma ja vienyt myös puhelimet poliisille. Ikävää vaan, että autetut eivät arvosta ylimääräistä vaivaa antamalla pientä palkkiota (puhelimet, korut ym.). Senhän saa vaatia jos ehtii laitokselle saakka, mutta jos matkalta haluavat hakea, niin luulevat, että "kiitos" lämmittää. Päätinkin edellisen kiitoksen jälkeen jättää löydöt spurguille, jotka myyvät puhelimet ja korut pimeänä eteen päin.
Olen auttanut lapsia, vanhuksia ja juoppoja, mutta eipä noista tapauksista saa itse edes hyvää mieltä. Pentunsa kadottanut ukko, ei edes saanut kiitosta suustaan. Olisi pitänyt jättää pentu niille sijoilleen huutamaan.
En suoraan sanottuna ihmettele, että ihmiset eivät auta, koska autettavat ovat paskoja. Ehkä jos oppii arvostamaan apua, niin saa apua.
Tuollaista se on jos moraali on ulkoisesta arvostuksesta kiinni
Olen itse aivan samallaa kannalla. En auta jos siitä seuraa itselle pelkkää harmia. Se on ihan tervettä itsekkyyttä. Auttajalla on oikeus odottaa vastapalvelusta. Ei se välttämättä ole edes rahaa tai muuten arvokas vaan vain nimellinen. Mutta ihmiset ovat niin itsekkäitä ettei haluta nähdä vaivaa tai kokea edes nimellistä velvollisuutta.
Minä olen yleensä se, joka on ensimmäisenä muille apua tarjoamassa. Kun taas itselle sattuu jotain niin toivon, että kaikki pysyvät etäällä ellen makaa tajuttomana 😁 vaikka veri tirskuisi päästä, esitän loppuun asti, ettei muka sattunut yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Ei hesassa ole koskaan autettu toista, kaikki tuijottavat vain eteensä kuin mt-potilaat.
Kun mä kaaduin joitain vuosia sitten, oli heti ihmisiä vieressä hössöttämässä. Tapahtui Töölössä ja ei käynyt mitenkään mulle.
Jaa. Minä kun kaaduin niin ohikulkeneet parikymppiset nuoret miehet auttoivat minut ystävällisesti pystyyn. Kiitos heille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hesassa ole koskaan autettu toista, kaikki tuijottavat vain eteensä kuin mt-potilaat.
Kun nuorehko nainen kaatui keskustassa sähköpotkulaudalla väistäessään ajoradalle pysäköityä alin kuskaamaa taxia, oli jonossa turistiukkoja auttamassa. Ali katsoi vaan maassa makaavaa nenää pitkin.
Kun itse miehenä kaaduin veri lentäen kunnolla kekustassa vastaavasti kukaan ei auttanut. Huomasin että turistiryhmä kuvasi puhelimilla ja viereisellä penkillä venäläiset naiset naureskeli. Minusta oli ihmeellistä että vilkkaalla paikalla kukaan ei auttanut vaan jopa nauroi. #Feminismi
Jos se yhtään lohduttaa, niin olen auttanut vanhemmistaan eksyneitä poikalapsia ja kännissä kaatunukkoa ukkoa.
T. Feministi, joka vihaa miehiä
Voin siksi hetkeksi laittaa vihan sivuun ja jatkaa vihaamista sen jälkeen
Yritin kerran auttaa yhtä naista joka ajoi mopolla ojaan. Menin siihen ja se huusi painu vit--tuun. Sen jälkeen en ole ketään yrittänyt auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä ainakaan miehenä uskalla mennä naista auttamaan. Saa syytteen seksuaaliswsta häirinnästä.
Normaalit miehet kyllä uskaltaa, koska heille ei tule mieleen seksuaalisesti ahdistella hädässä olevaa naista eikä silloin tule mieleen myöskään pelätä syytöksiä. Sitten taas kaltaisesi miehet joille naiset ovat ensisijaisesti hyödykkeitä ja esineitä, no, te olettekin toinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Minun edessäni kaatui nainen. Koira veti hänet kumoon. Kysyin, että tulenko auttamaan. Nainen sanoi että hän pärjää. Jäin vain ihmettelemään, että miksi huonostiliikkuva lähtee liukkaalla kelillä liikkeelle ilman liukuesteitä JA vielä kouluttamattoman, itselleen liian haastavan koiran kanssa.
Toisen kerran olen soittanut suoraan ambulanssin, kun näin naisen lyövän päänsä katukivetykseen. Verta tuli eikä nainen vastannut. Ambulanssi saapui ja kas, nainen nousi kuin uudestisyntynyt ja pinkoi pakoon.
Toimit molemmissa tapauksissa, kuten pitääkin. Pienikin koira voi kaataa kumoon liukkaalla, myös ilman koiraa voi liukastua. Pakkohan sinne ulos on lähteä, ettei muutu vielä huonommin liikkuvaksi. On talvia, jolloin on 2 kk putkeen liukasta. Ei sitä koko aikaa voi käkkiä kotona.
Tästä ihmisvihasta pitäisi päästä eroon. On aivan järkyttävää, miten suomalainen vihaa toista suomalaista.
Kun nuorehko nainen kaatui keskustassa sähköpotkulaudalla väistäessään ajoradalle pysäköityä alin kuskaamaa taxia, oli jonossa turistiukkoja auttamassa. Ali katsoi vaan maassa makaavaa nenää pitkin.
Kun itse miehenä kaaduin veri lentäen kunnolla kekustassa vastaavasti kukaan ei auttanut. Huomasin että turistiryhmä kuvasi puhelimilla ja viereisellä penkillä venäläiset naiset naureskeli. Minusta oli ihmeellistä että vilkkaalla paikalla kukaan ei auttanut vaan jopa nauroi. #Feminismi