Espoolainen Elina, 37, joutui hätään Helsingissä ohikulkijat eivät auttaneet
Varmasti kyseessä huijaus tai syyttää seksuaalisesta ahdistelusta, hard pass.
Espoolainen Elina, 37, joutui hätään Helsingissä ohikulkijat eivät auttaneet: "Kävelivät ohi ihan pääni vierestä"
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä ainakaan miehenä uskalla mennä naista auttamaan. Saa syytteen seksuaaliswsta häirinnästä.
Normaalit miehet kyllä uskaltaa, koska heille ei tule mieleen seksuaalisesti ahdistella hädässä olevaa naista eikä silloin tule mieleen myöskään pelätä syytöksiä. Sitten taas kaltaisesi miehet joille naiset ovat ensisijaisesti hyödykkeitä ja esineitä, no, te olettekin toinen juttu.
Ei tule mieleen pelätä syytöksiä?? Olemme huolissamme seuranneet uutisointia naisten syytöksistä jo pitkään. Hauskin tapaus lähihistoriassa: mies heitettiin ulos kuntosalilta koska hän tuiijotti naista treenaamassa. Muuten hyvä mutta kun mies oli sokea, eli hänen oli vähän vaikea tuijottaa limaisesti ketään. Eipä estänyt naista nostamasta meteliä ja salin henkilökuntaa, canceloinnin pelossa, poistamasta miestä ja antamasta porttikieltoa.
Nuorempana menin aina kysymään kävikö pahasti, mutta monta kertaa on käynyt niin, että kaatuja ei ole vastannut mitään. Eli on tavallaan ollut, kuin en olisi paikalla. En tiedä onko kyse jostain järkytyksestä vai nolostumisesta.
Niinpä on hankala tietää, että kuka kaipaa kaatuessaan apua ja kuka tahtoo könytä ylös omassa rauhassa lumia putsaten ja kapsäkkejään keräillen.
Olen yrittänyt tässä löytää jonkun kultaisen keskitien, että koitan sivusilmällä vähän aikaa seurata mitä tapahtuu. Ikinä en jättäisi ketään tiedottomana makaamaan.
Ihan hirveää jos ihmiset on niin välinpitämättömiä, ehkä jopa naureskellaan tai kuvataan someen jaettavaksi 🙁
Ei voi tietää onko joku juoppo tai narkki poreissa.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa "elämää" kaatopaikalla HELLsingissä.
Vasaran alle koko pitäjä.
Nakei ja hoddokkei turu murtussel hoiloiloi.
Itse en ole saanut apua, kun olisin tarvinnut, joten en auta. En nyt, enkä vastedes.
Oppivathan Elina ja Meri siinä vähän elämän realiteetteja. Ihan hyvä opetus.
Helsinkiläistä naista sattuu. Tykkään tästä. Kaaduit liukkaalla arvoisa Elina? Mitä mieltä olet suomalaisista pikkutytöistä jotka ovat joutuneet matugenereiden väkivaltaisen joukkoriksastuksen uhriksi??????
Vierailija kirjoitti:
Ei voi tietää onko joku juoppo tai narkki poreissa.
Niin?
itse olen herättelyt naapurin lääkenarkin ainakin 3 kertaa kun on ollut tajuton. Pari kertaa on ollut niin aineissa ettei herännyt niin soitin ambulanssin. Aina ohikulkiessaan vilkaisen pihalle näkyykö siellä makaamassa tai näyttääkö muuten että olis ok tilanne
Jopa narkkikin on ihminen ja autan häntä jos voin sen tehdä vaarantamatta itseäni.
Maalla kun asun niin huolehdin parista leskeksi jääneestä naisesta. Soittelen ja kyselen kuulumiset ja käyn ajamassa tarvittaessa nurmikkoa, taluttamassa koiraa ym. Täällä vielä välitetään muista. Apua saa viimeistään kun kysyy mutta usein apua jo tarjotaan ennenkuin kerkeää kysymään.
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiläistä naista sattuu. Tykkään tästä. Kaaduit liukkaalla arvoisa Elina? Mitä mieltä olet suomalaisista pikkutytöistä jotka ovat joutuneet matugenereiden väkivaltaisen joukkoriksastuksen uhriksi??????
"Ei savua ilman tulta."
- Vanha sananlasku
Muistakaa kaikki että ei tarvitse edes osata auttaa itse, riittää että osaa soittaa 112 niin sieltä antavat kyllä ohjeita ja lähettävät apua tarvittaessa
Vierailija kirjoitti:
Unohdit allekirjoituksesi: Jammu-setä
Joskus liukastuin selälleni jäisessä mäessä ja lastenrattaiden kanssa vastaan tullut nainen ei luonut silmäystäkään minuun. Enpä siitä nyt niin paljoa mieltäni pahoittanut, että olisi pitänyt lehteen asti mennä, mutta olisihan joku "kävikö mitenkään?" tai vastaava ollut ihan kiva, kun sen tapahtuman aivan satavarmasti näki.
Kaaduin suojatiellä ja useampi ihminen kiirehti auttamaan.
Kiitos, helsinkiläiset! :)
PS Olin tietenkin selvä.
Vierailija kirjoitti:
Perskokkarehallituksen politiikkka on tarttuvaa. Ihmei ettei joku peruspersu käynyt potkaisemassa päähän ja kokkare vienyt arvoesineitä. Jollekin kristillisdemonille olisi kelvannut vaikkapa mahdollinen pökäle housuista ja bättre människa mahdollisesti hokisi fyi fania.
Huutista tälle. Kukahan onkaan se, joka käy muiden taskuilla.
Tdazissa nyt vain on tuollaista, muuttaisi pois