Onko teitä koskaan pilkattu yksinäisyydestä/kaverittomuudesta?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, yliopistossa jäin vähän ulkopuolelle kaikista yhden tuollaisen mean girlin takia. Hänen yksi keskustelunavauksensakin fuksibileissä oli haukkua eri paikkakunnalla asuvaa sisarustaan joka oli yksinäinen säälittäväksi ja noloksi, kun ei sillä ole kavereitakaan.
Kaikenlaisia luonnehäiriöisiä se maa päällään kantaakin. Muistaakseni tästä tyypistä tuli opettaja ja osa hänen kavereistaan oli vähän samanlaisia kovia ilkeitä ihmisiä.
Ilkeys yhdistää ihmisiä. Jos saa nautintoa haukkuen muita ihmisiä, niin mikäs sen parempaa kuin tehdä sitä jonkun toisen kanssa. Tuohon perustuu joidenkin ystävyys.
Niin perustuu. Tyypillistä on sekin, että keskenään muita haukkuvat ystävykset haukkuvat ja päivittelevät myös toisiaan, selän takana tietenkin. Luulen, että osa tällais
Siis olen samaa mieltä kanssasi melkein kaikesta, mutta eikös siitä ole ihan tutkimusnäyttöä että kiusaajilla voi olla epäterveellä tavalla ylikorostunut itsetunto. Eihän se tee kiusaamisesta tervettä ja toivottavaa käytöstä, eikä tuollainen hyvä itsetunto ole hyvä ominaisuus, jos se johtaa epätoivottavaan antisosiaaliseen käytökseen.
Minä näen asian niin, että tuollaisessa ylikorostuneessa itsetunnossa ei ole kyse varsinaisesti itsetunnosta vaan se on vain defenssimekanismi ja oman huonommuuden tunteen ylikompensointia. Ihminen uskottelee olevansa kova ja cool tyyppi muiden kustannuksella, vaikka on oikeasti aivan rikki ja kujalla kaikesta. Se on pelkkä rooli, joka vedetään ylle muita ihmisiä ("katsojia") varten. Moni vetää roolinsa hyvin ja uskottavasti, mikä hämää ihmisiä helposti, mutta aitoa vahvaa itsetuntoa sieltä takaa ei löydy.
Ei ole. Minulla on ollut aina ystäväonnea lapsesta asti. Parisuhdeonnea ei ole ollut ja työpaikassa käytettiin hyväksi, mutta ystäviä ja kavereita on aina ollut.
Sanoisin ihmiselle, joka haukkuu minua, rehellisesti ja napakasti: " Tuo ei tunnu yhtään kivalta. Älä "huolehdi", minä tulen saamaan uusia ystäviä."
Vierailija kirjoitti:
Minä näen asian niin, että tuollaisessa ylikorostuneessa itsetunnossa ei ole kyse varsinaisesti itsetunnosta vaan se on vain defenssimekanismi ja oman huonommuuden tunteen ylikompensointia. Ihminen uskottelee olevansa kova ja cool tyyppi muiden kustannuksella, vaikka on oikeasti aivan rikki ja kujalla kaikesta. Se on pelkkä rooli, joka vedetään ylle muita ihmisiä ("katsojia") varten. Moni vetää roolinsa hyvin ja uskottavasti, mikä hämää ihmisiä helposti, mutta aitoa vahvaa itsetuntoa sieltä takaa ei löydy.
Varmasti ainakin narsististen kiusaajien tapauksessa näin. Mutta selkeää näyttöä erityisestä itsetunnon puutteista kiusaajilla ei taida olla. Spekuloisin että semmoiset perustyypit joilla on huono itsetunto jäävät sivustakatsojan tai komppaajan rooliin, koska eivät uskalla peloltaan toimia kiusaajaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Aina jostain kiusaajapaskoja löytyy. Tälläkin palstalla aina inceleiden pilkkaamista, joka näyttää passaavan modeillekin hyvin (koska asiaton pilkkaaminen kohdistuu miehiin, oletan)
Aina, siis ihan aina, kun täällä kutsutaan jotakuta inceliksi niin se on reaktiivista ja sitä edeltää joku aivan käsittämätön naisvihan purkaus
Lähinnä kotona moitittiin vaikka äidilläni ei itselläänkään ollut kavereita.
Nuorena kylillä joku sanoi: - Kattokaa tota! Se on yksin koko ajan, sillä ei ole kavereita!
Mitäpä siihen olis osannu vastata. Hävetti.
Kun olin ollut leskenä jokusen vuoden, eräs tuli sanomaan, että mikset sinäkin jo ole löytänyt uutta. Vastasin, etten ole kyllä hakenut ja halunnutkaan ketään. Oli vähän nolo.
Myös ns. ystäväni naureskeli, kun ei minulla ole seksielämää, kun ei kerran ole kumppaniakaan. No jos hän ei saa oltua ilman m-naa ja pidettyä jalkojaan ristissä, niin ei se tarkoita sitä, etten minäkään.
Tutun mielestä olin ilmeisesti jo tarpeeksi kauan ollut hänen mielestään leskenä, koska hän tuli vikittlemään minua heti, kun jäi itse leskeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Exä aina vittuili. Oltiin silloin nuoria ja hänellä oli laaja kaveripiiri. Hän sanoi, että häntä ärsyttää, kun olen aina kotona. Nyt nuo kaverit keskittyvät perheisiinsä ja exä on vuorostaan se, joka on yksinäinen.
Ärsyttää kun olet aina kotona? No jos kavereita ei ole, niin missä sitä sitten ollaan jos ei kotona? Ei siis tietenkään koko aikaa vaan välillä esim. kirjastossa tai harrastuksissa, jos sellaisia on. Mutta valtaosa ajasta kotona.
Minä olisin lähtenyt lätkimään tuollaisen kommentin jälkeen ja sanonut, että "nytpähän en enää ole kotona, ainakaan meidän kotona". Tosin en usko että muuttaisin kenenkään kanssa yhteen, kun se asunnon etsiminen ja muutto on oma rasitteensa, varsinkin kun se pitäisi tehdä tuollaisen asian takia.
Pieni korjaus tuohon kommenttiini: tarkoitin siis, että yhteen muuttoa ei estä se että pitää etsiä asunto ja hoitaa muuttorumba, vaan jos miehestä paljastuisi tuollainen piirre, niin en jatkaisi hänen kanssaan asumistaan ja pitäisi taas muuttaa.
Eli tarkoitin: Tosin en usko että muuttaisin kenenkään kanssa yhteen, kun eron sattuessa se asunnon etsiminen ja muutto on oma rasitteensa, varsinkin kun se pitäisi tehdä tuollaisen asian takia. Jos miehestä paljastuisi tuollainen piirre.
Entinen ystäväni pilkkasi siitä, että en saa ketään miestä, minut on jätetty monta kertaa. Olen ollut pitkässäkin parisuhteessa aiemmin, mutta en ole koskaan ollut kovin suosittu miesten parissa, olen alussa hiljainen ja varautunut huonoista kokemuksista johtuen. Tämä pilkkaaja vihjaili myös ulkonäköni ja luonteeni puutteista (hänen mielestään, itse on sellainen hyvin huomionhakuinen möläyttelijä).
Niin perustuu. Tyypillistä on sekin, että keskenään muita haukkuvat ystävykset haukkuvat ja päivittelevät myös toisiaan, selän takana tietenkin. Luulen, että osa tällaisista haukkumisystävyyksistä pysyy pystyssä sen takia, että ihmiset eivät uskalla olla yksin pilkatuksi tulemisen pelossa vaan takertuvat mieluummin niihin epämiellyttäviin haukkujakavereihin. Jotkut ovat myös niin epävarmoja, että toisten mollaaminen on ainoa keino, jonka turvin he voivat kokea olevansa vahvoja. Olisi jo aika heittää romukoppaan se käsitys, että muita haukkuvat olisivat itsetunnoltaan vahvoja. Eivät ole. Jos olisivat, heillä ei olisi mitään tarvetta pilkata ja kiusata toisia. Jos on jo valmiiksi vahva, ei ole tarvetta viedä vahvuutta keneltäkään toiselta.