Sain yritykselleni kilpailijan, voinko selvitä?
Kyseessä erityiset tuotteet.
Olen toiminut alalla pitkään.
Myynti on semmoinen että tulen toimeen.
Nyt parin korttelin päähän avattu
Kaksi kertaa suurempi kilpailija.
Olen ih.etellyt hiipuneitajoulumyyntejä
Menemmekö molemmat konkkaan?
Siis kilpailija ja minä?
Heillä on iso uusi alkuvarasto
Ja verkkokauppa , jota minulla ei ole.
Kommentit (36)
Mitä jos laajentaisi näkökulmia. Markkina on edelleen sama eli nyt jaatte saman asiakasmäärän, tosin kilpailijalla isommat/kalliimmat tilat ja myyvät edullisemmin. Jos markkina ja asiakasmäärät eivät kasva, niin kannattavuus voi olla koetuksella heilläkin, jos se on ollut sinullakin. Turistit eivät ole kanta-asiakkaita, vaan heidät houkutellaan kerta ostoksille ja elämyksillä on iso osuus kokemuksesta. Varmistaisin liikkeen ulkopuolen houkutteluvuuden ja näyttävyyden, ns ranskalainen kahvila/italialainen pizzeria/englantilainen teekauppa->suomalainen elämyskauppa. Satsaa Instaan/faceen jollain tapaa, esim kaupassa jokin kohde jossa voi ottaa kuvan ja postata, tai herättelee postaamaan asiakkaita. Turistit etsivät kohteesta tietoa etukäteen ja tämä voi olla juuri se keino millä he haluavat etsiä juuri sen pienen puodin kohteesta. Erottaudu tuotteilla, varmista että valikoimassa on paljon oikean hintaluokan tuotteita turisteille eli 5e-25e ja kimppa tarjouksia 3kpl 18e. Sen lisäksi arvokkaampia hyvälaatuisia asioita.
Ei nämä välttämättä osu juuri sinulle, mutta oli mukava ajatella, mitä jos olisikin oma liike, se olisi ihanaa!!
Ota lainaa
Kehitä yritystäsi
Esim. take-away kahvit halvalla
Hymyile asiakkaille
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos laajentaisi näkökulmia. Markkina on edelleen sama eli nyt jaatte saman asiakasmäärän, tosin kilpailijalla isommat/kalliimmat tilat ja myyvät edullisemmin. Jos markkina ja asiakasmäärät eivät kasva, niin kannattavuus voi olla koetuksella heilläkin, jos se on ollut sinullakin. Turistit eivät ole kanta-asiakkaita, vaan heidät houkutellaan kerta ostoksille ja elämyksillä on iso osuus kokemuksesta. Varmistaisin liikkeen ulkopuolen houkutteluvuuden ja näyttävyyden, ns ranskalainen kahvila/italialainen pizzeria/englantilainen teekauppa->suomalainen elämyskauppa. Satsaa Instaan/faceen jollain tapaa, esim kaupassa jokin kohde jossa voi ottaa kuvan ja postata, tai herättelee postaamaan asiakkaita. Turistit etsivät kohteesta tietoa etukäteen ja tämä voi olla juuri se keino millä he haluavat etsiä juuri sen pienen puodin kohteesta. Erottaudu tuotteilla, varmista että valikoimassa on paljon oikean hintaluokan tuotteita turisteille eli 5e-25e ja kimppa tarjo
Juuri näin
Itse asiassa oli hyvä myynti tänään.
Tuli hyvää palautetta.
Olen hyvä luomaan kivan ilmapiirin .
Kiitos hyvästä palautteesta.ap
Et voi voittaa, valitettavasti. Myy yrityksesi sille kilpailijalle, kun vielä saat siitä kohtuuhinnan.
Onnekas sinä, jos nyt vasta joku tuli kilpailemaan samoille apajille.
Ole tarkkana ja lopeta suosiolla toiminta jos tulos alkaa näyttää huonolta. Konkurssiin saakka ei kannata taistella.
Kiitos kaikille kilteille kommentoijille
Asiallisista neuvoista.
Onko jollain omaa kokemusta tämmöisestä? Ap
Vierailija kirjoitti:
Ota lainaa
Kehitä yritystäsi
Esim. take-away kahvit halvalla
Hymyile asiakkaille
Lainarahan käyttöä yrityksen pyörittämiseen miettisin kyllä pari kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Onnekas sinä, jos nyt vasta joku tuli kilpailemaan samoille apajille.
Ole tarkkana ja lopeta suosiolla toiminta jos tulos alkaa näyttää huonolta. Konkurssiin saakka ei kannata taistella.
Olen asiaa jopa ihmetellyt :) ap
Vierailija kirjoitti:
Et voi voittaa, valitettavasti. Myy yrityksesi sille kilpailijalle, kun vielä saat siitä kohtuuhinnan.
Lopeta jankkaaminen, kun vielä pystyt.
Siirrä liike muualle, jos et halua vielä laittaa pillejä pussiin.
Oletko kysynyt kilpailijalta, josko hän voisi lopettaa toimintansa? Ymmärtää kyllä varmasti tilanteesi ja poistuu, kun ystävällisesti selität, että sinun liiketoimintasi ei kestä kilpailua.
Palkkaa m a m u jengi uhkailemaan ja polttamaan kilpaileva liike.
Kokeneen vinkki:
Ei se paremmaksi muutu.
Mitä nopeammin poistat itsesi huonosta kuviosta, sen parempi itsellesi jatkossa.
Eli lopeta tuo liike, vaikka tekisi kipeää.
Maailma ympärilläsi muuttuu aivan koko ajan.
Jos ripustaudut menneeseen, et pääse koskaan osalliseksi tulevista mahdollisuuksista.