Sain yritykselleni kilpailijan, voinko selvitä?
Kyseessä erityiset tuotteet.
Olen toiminut alalla pitkään.
Myynti on semmoinen että tulen toimeen.
Nyt parin korttelin päähän avattu
Kaksi kertaa suurempi kilpailija.
Olen ih.etellyt hiipuneitajoulumyyntejä
Menemmekö molemmat konkkaan?
Siis kilpailija ja minä?
Heillä on iso uusi alkuvarasto
Ja verkkokauppa , jota minulla ei ole.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaita muutama päivässä
En voisi oikein menettää yhtäkään.
Mitä teen? Ap
Avaa iso verkkokauppa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teen? Ap
Avaa iso verkkokauppa.
En jaksa, olen kokeillut.
Ei toiminut minulla:( ap
Tykkäätkö punatukkaisista tytöistä?
Yritä erottua jotenkin. Lisää myynnin yhteyteen palvelua jos mahdollista. Et sano tarkemmin mitä teet, mutta korjauspalvelu, asiakaskohtainen räätälöinti, ilmaiset kahvit, jokin erikoistuote joka kuukausi. Hinnalla ei yleensä pysty kilpailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Yritä erottua jotenkin. Lisää myynnin yhteyteen palvelua jos mahdollista. Et sano tarkemmin mitä teet, mutta korjauspalvelu, asiakaskohtainen räätälöinti, ilmaiset kahvit, jokin erikoistuote joka kuukausi. Hinnalla ei yleensä pysty kilpailemaan.
Näin olen tehnyt tähänkin asti.
Elän turisteista.
Miksi turisti ei menisi ensi kilpailijalle?
Kilpailijalla laajemmat aukioloajat
Ja kauppa upouusi.ap
Korona oli hirveä.
Aluksi ihmiset kävi tokaisemassa:
Miten sä selvisit?
Ei siis empaattisesti vaan ajattelivat
Että kaadun kuin puu tuulessa,ap
Aika näyttää
Eilen itketti niin että otin unilääkkeen.
En halua mennä töihin.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elän turisteista.
Ja kauppa upouusi.ap
Kyllä kaupan pitäisi menestyä jos on hyvin hoidettu. Mutta nyt on vaikeat ajat .Suosittelen sinua myymään ,ennenkuin menee huonommin.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä ap:n kilpailija pystyy?
Myy halvemmalla ja tarjoaa isomman valikoiman?
Panosta asiakaskokemukseen ja kannusta asiakkaita kirjoittamaan vaikka googlearvostelu.
Palvelu. Sillä on mahdollista erottua kilpailijasta.
Vierailija kirjoitti:
Jaa peppua ilmaiseksi
Hanki kireämmät peput kuin kilpailijalla
Tarjoa joka 10. Ilmainen peppupano
Pidä peput kireinä
Pidä peput puhtaina
Kyllä se myynti siitä harppaa
Minulla on krooninen ripuli
Asiaa tutkitaan.
Oiskin vitsi.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elän turisteista.
Ja kauppa upouusi.ap
Kyllä kaupan pitäisi menestyä jos on hyvin hoidettu. Mutta nyt on vaikeat ajat .Suosittelen sinua myymään ,ennenkuin menee huonommin.
Yrityksessäni ei käy cittariporukka.
Joka sentti kilpailijalle tulee näkymään.
En aio lopettaa ennen kuin pakko.ap
Vierailija kirjoitti:
Aika näyttää
Eilen itketti niin että otin unilääkkeen.
En halua mennä töihin.ap
Jos tuo on henkinen tilanne, niin olisiko vain parempi, että pistät vain pillit pussiin? Voi olla parempi tehdä ennemmin kuin myöhemmin se päätös. Jos yrittäjänä et halua mennä edes töihin, niin asenne on sellainen, että et tule kyllä pärjäämään. Ei se maailma kaadu, vaikka lopetat yritystoiminnan.
Tai sitten sinun täytyy ottaa niskastasi kiinni ja miettiä ihan laatikon ulkopuolelta, miten voisit yritystoimintaa kehittää. Ottaa jotain ihan uutta valikoimiin tuotteita ja palveluita.
Kiva jos elät turisteista, sillä suomalasiet ovat kokonaan lopettaneet kaikein kuluttamsen. Ei kannata velkaantua yrityksen takia, pikemminkin velkaannuttaa yritystä jos konkka uhkaa. Olisi kiva kuulostaa rohkaisevalta mutta konkurssien määrä on tämän hallituksen aikana ollut jyrkässä kasvussa, ja tässä on vielä edessä tosi vaikea talvi, eikä uusikaan hallitus saa heti taloutta elpymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elän turisteista.
Ja kauppa upouusi.ap
Yrityksessäni ei käy cittariporukka.
Joka sentti kilpailijalle tulee näkymään.
En aio lopettaa ennen
Myy firma kilpailijalle. Lepää rauhassa hetki. Mieti mitä muuta voisit tehdä. Jos et keksi uutta, kysy kilpailijalta töitä.
Jos sulla on auto tai joskus apuri, ehkä verkkokauppa toimisi (paitsi se maksaa), sinne ei ole pakko laittaa kaikkia tuotteita - vain sopivat. Matkahuolto, Schenker? Ehkä voit tuoda toiset tuotteet myös oheen, joita kilpailijalla ei ole? Ehkä ideoimalla ja uusimalla. Ei kaikkien kauppojen ole pakko olla isoja että se kiinnostaa. Joillekin sopii se pieni paremmin. Joskus tilauksen mukana jotkut laittavat pienen tuotteen kannusteeksi ostajalle, niitä pitäisi olla valmiina. Riippuu ihan mitä jaksaa ja mitä ei. -Kaikkien alojen tuotteet eivät ehkä sovellu verkkoon hyvin, joten silloin paikallisesti pitää keksiä jotain. Koollakin on väliä hieman ja turvallisuustekijät. Jotkut tekevät pakkauksia myös jossa on samassa usea tuote tai muutama. Tai sesonki.
Jos pelkää kilpailua ei kannata aloittaa mitään.
Verkkokauppa on tätä päivää. Sitä voi olla pienimuotoisestikin, eikä tarvitse mitään hervotonta olla. Itse kokeilisin sitä ennen kuin antaisin periksi. Siihen pitäisi satsata, että se oma yritys nousee hakusanoilla sinne kärkeen eikä vain se uusi naapuripulju. Verkkosivuille voi lyhyesti vielä laittaa kuinka kauan pieni yritys on toiminut jne. Jotkut arvostavat pientä liikettä ja perheyrityksiä enemmän kuin isoja puljuja ja ketjuliikkeitä.
Mitä teen? Ap