Köyhällä työttömällä ei edes ole varaa uutta vuotta viettää...
Köyhällä työttömällä ei edes ole varaa uutta vuotta viettää...
Vain 6€ tilillä ja uuden vuoden tarpeisiin menisi vähintään 100€.
Kommentit (264)
Vierailija kirjoitti:
Jollei työnantajalle työntekijät kelpaa, niin sitten ei kelpaa. Työnantajan ongelma.
Sinullahan se ongelma on, kun et voi edes uuttavuotta viettää ja juhlistaa.
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä on aikaa kävellä ostoksille etäämmällekin kuin siihen kalliiseen lähikauppaan.
Laitanko untuvatakin vai minkkiturkin?
Me työtään ollaan oltu ennenkin työssä.
Työttömyysjutut ei toimi.
laitetaan daami silkkipaidassa rakentamaan linnunpönttöä.
Ainut työllistymiseni este on työttömyys ja siihen liitetyt stereotypiat.
Työllistymiseen vaikuttaa lähinnä hyvä tuuri. Millään muulla ei ole merkitystä.
Suomi on täynnä osaavia, halukkaita ja asioista kiinnostuneita ihmisiä.
Kuitenkin kaikki työttömät työnhakijat pyritään leimaamaan epäkelvoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Työllistymiseen vaikuttaa lähinnä hyvä tuuri. Millään muulla ei ole merkitystä.
Suomi on täynnä osaavia, halukkaita ja asioista kiinnostuneita ihmisiä.
Kuitenkin kaikki työttömät työnhakijat pyritään leimaamaan epäkelvoiksi.
Kukaan noista ei enää ikinä mene töihin, jos rekryammattilaisten homma jatkuu
Rekryjutuissa ongelma on nimeenomaan osaavien ja koulutettujen työttömien rekryäminen.
Ne kouluttamattomat voitte osoittaa johonkin sopivaan koulutukseen.
Olen ns perinteinen Kokoomuksen kannattaja, jolla on hyvä tausta ja tehnyt elämässään kaiken oikein.
Nyt kuitenkin olen työtön työnhakija ja voin kertoa, ettei työpaikat vaan tuosta noin nappaa kiinni. Yritä itse!
Olen aina ennen saanut työni aivan normaalisti, mutta nyt en samoilla tavoin kirveelläkään.
Ainut ero on oma ikäni. Eläkkeeseen on n. 20v. Alta viisikymppisten palkkaus ei näköjään onnistu.
Sinällään hassua, jos kuvitellaan uuden rekry olevan töissä muutaman vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollei työnantajalle työntekijät kelpaa, niin sitten ei kelpaa. Työnantajan ongelma.
Jos vetäsee illassa 30 siideriä niin en usko että kyseisen henkilön puuttuminen rosterista on työnantajalle mikään ongelma.
Ihan normaali määrä miehille.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kun sult@ kysytään, mikset ole työssä, niin mitä voit vastata?
Tuo on koko asian ydin.
Vastasin jo että ei saa töitä vaikka tuhansia hakemuksia laitettu
ap
Vierailija kirjoitti:
Jos harmittaa työttömänä rahan vähyys: niin opiskelijana voi saada opintotukea noin 250e/kk euroa kuukautta kohden. Tuosta 250e/kk pitäisi maksaa ruoka, julkisen liikenteen kuukausilippu, netti (koulu vaatii), koulukirjat (joita ei löydy tai saa kirjastosta sekä loppu-osa vuokrasta ja muut kulut. Päätoiminen opiskelu vie 8h arkisin, jonka myötä kaikilla ei ole resursseja tai mahdollisuutta tehdä töitä ohessa.
Lisäksi opiskeluihin usein sisältyy palkaton työharjoittelujakso, joka kestää usein noin 3 - 6 kuukautta oppilatoksesta riippuen.
Opiskelijoista osa joutuu tilanteeseen, että heidän pitää tehdä palkatonta työtä harjoittelijana 8h päivässä eri yrityksissä puoli vuotta ja samalla nostaa opintolainaa, eli velkaantua lisäksi 4-5% lainan koroilla ilmaistöissä.
Jos harmittaa, voisi olla myös huonomminkin. Asennetta voi muuttaa. Ikävää, että useiden taloudellista asemaa heikennetään yhä enemmän. Tsemppiä!<
Sain opiskelijana kyllä yli 1000€/kk tukia + 2 ilmaista ateriaa päivässä
ap
Työttömille voisi olla joku ilmainen juhla jossa olisi ruokatarjoilu ja elävää musiikkia.
6 eurolla saa nakkeja, perunasalaattia, sipsejä - siis uuden vuoden perusnaposteltavaa. Ehkä myös serpentiiniä koristeeksi.
100 euroa on kyllä hulppea hinta yhdestä illasta. Taidat halutakin raketteja ja viinaa. Ne kyllä sitten maksaakin enempi.
Mutta jos oikeasti olisit halunnut 100 euron edestä juhlia vuoden lopussa, olisit kyllä vrmasti saanut tammikuusta alkaen säästettyä 8,5 euroa joka kuukausi. Joten kyllä saat ihan itseäsi syyttää, jos et sellaista summaa ole saanut sivuun kerättyä kokonaisen vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis pitäisikö veronmaksajien maksaa sulle shampanjat, taksit, raketit ja bileet yms. Menepä töihin.
Ei tarvitse sen kummempaa kuin siidereihim 50€, tupakkaan 11€, nakkeihin ja perunasalaattiin 30€.
ap
Perunasalaatin teet kyllä itse noin 3 eurolla. Mä tein tänään.
Vierailija kirjoitti:
6 eurolla saa nakkeja, perunasalaattia, sipsejä - siis uuden vuoden perusnaposteltavaa. Ehkä myös serpentiiniä koristeeksi.
100 euroa on kyllä hulppea hinta yhdestä illasta. Taidat halutakin raketteja ja viinaa. Ne kyllä sitten maksaakin enempi.
Mutta jos oikeasti olisit halunnut 100 euron edestä juhlia vuoden lopussa, olisit kyllä vrmasti saanut tammikuusta alkaen säästettyä 8,5 euroa joka kuukausi. Joten kyllä saat ihan itseäsi syyttää, jos et sellaista summaa ole saanut sivuun kerättyä kokonaisen vuoden aikana.
Työttömällä ei ole varaa säästää euroakaan kuukaudessa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun sult@ kysytään, mikset ole työssä, niin mitä voit vastata?
Tuo on koko asian ydin.
Vastasin jo että ei saa töitä vaikka tuhansia hakemuksia laitettu
ap
Jos haistavat ne 30 siideriä, mitkä vedät ihan helposti?
Nykyiset työttömät joutuu kilpailemaan rekryfirmojen avoimista paikoista, joissa on korkeakouluvaatimus, tietty osaaminen ja työkokemus.
Eivät kuitenkaan tule valituksi. Itsekin olin erääseen pestiin parempi kuin hyvä. Miksi en tullut valituksi?
Firma halusi antaa mahdollisuuden jollekin, jolle oli urahyppy eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis pitäisikö veronmaksajien maksaa sulle shampanjat, taksit, raketit ja bileet yms. Menepä töihin.
Ei tarvitse sen kummempaa kuin siidereihim 50€, tupakkaan 11€, nakkeihin ja perunasalaattiin 30€.
ap
Perunasalaatin teet kyllä itse noin 3 eurolla. Mä tein tänään.
Pitää olla Forssan perunasalaatti 800g se maksaa 4,65/€ kpl lähi kaupassa
ap
Jos harmittaa työttömänä rahan vähyys: niin opiskelijana voi saada opintotukea noin 250e/kk euroa kuukautta kohden. Tuosta 250e/kk pitäisi maksaa ruoka, julkisen liikenteen kuukausilippu, netti (koulu vaatii), koulukirjat (joita ei löydy tai saa kirjastosta sekä loppu-osa vuokrasta ja muut kulut. Päätoiminen opiskelu vie 8h arkisin, jonka myötä kaikilla ei ole resursseja tai mahdollisuutta tehdä töitä ohessa.
Lisäksi opiskeluihin usein sisältyy palkaton työharjoittelujakso, joka kestää usein noin 3 - 6 kuukautta oppilatoksesta riippuen.
Opiskelijoista osa joutuu tilanteeseen, että heidän pitää tehdä palkatonta työtä harjoittelijana 8h päivässä eri yrityksissä puoli vuotta ja samalla nostaa opintolainaa, eli velkaantua lisäksi 4-5% lainan koroilla ilmaistöissä.
Jos harmittaa, voisi olla myös huonomminkin. Asennetta voi muuttaa. Ikävää, että useiden taloudellista asemaa heikennetään yhä enemmän. Tsemppiä!