Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhällä työttömällä ei edes ole varaa uutta vuotta viettää...

Vierailija
29.12.2023 |

Köyhällä työttömällä ei edes ole varaa uutta vuotta viettää...

Vain 6€ tilillä ja uuden vuoden tarpeisiin menisi vähintään 100€.

Kommentit (264)

Vierailija
201/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6 eurolla saa nakkeja, perunasalaattia, sipsejä - siis uuden vuoden perusnaposteltavaa. Ehkä myös serpentiiniä koristeeksi.

100 euroa on kyllä hulppea hinta yhdestä illasta. Taidat halutakin raketteja ja viinaa. Ne kyllä sitten maksaakin enempi.

Mutta jos oikeasti olisit halunnut 100 euron edestä juhlia vuoden lopussa, olisit kyllä vrmasti saanut tammikuusta alkaen säästettyä 8,5 euroa joka kuukausi. Joten kyllä saat ihan itseäsi syyttää, jos et sellaista summaa ole saanut sivuun kerättyä kokonaisen vuoden aikana.

Työttömällä ei ole varaa säästää euroakaan kuukaudessa.

ap

Olen itsekin työtön ja todellakaan ei joka Kelan-korvauksen euro ole mennyt viimestä senttiä myöten joka kuukausi. Kymppi kuussa jää varmasti kaikilla yli ja enempikin.

Vierailija
202/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä täällä ap valitat? Joko kuolet nälkään tai yrität löytää naisen joka elättää sut. Joku 20 tai 30 vuotta vanhempi mummeli voisi sut huolia. Tai sitten alat myymään seksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jättää ne siiderit ostamatta työttömyyskorvauksista pitkin vuotta, saa ostettua siideriä loppuvuonna uuden vuoden juhliin.

Kyllä se nyt vaan niin on, että valinnoista ne kulut koostuvat.

Vierailija
204/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis pitäisikö veronmaksajien maksaa sulle shampanjat, taksit, raketit ja bileet yms. Menepä töihin.

Ei tarvitse sen kummempaa kuin siidereihim 50€, tupakkaan 11€, nakkeihin ja perunasalaattiin 30€.

ap

Perunasalaatin teet kyllä itse noin 3 eurolla. Mä tein tänään.

Pitää olla Forssan perunasalaatti 800g se maksaa 4,65/€ kpl lähi kaupassa

ap

Lainaa se satanen vaikka vanhemmiltasi tai joltain kavereiltasi.

Vierailija
205/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mäkään aio viettää uuttavuotta mitenkään enkä koe jääväni mistään paitsi.

Vierailija
206/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömille voisi olla joku ilmainen juhla jossa olisi ruokatarjoilu ja elävää musiikkia. 

Työtön ei edelleenkään tarkoita köyhää. Itse olen pitkäaikaistyöttömäksi laskettu, mutta köyhä en ole edelleenkään, vaikka saan vain sen perustyöttömyysturvan. 

Mieheni tienaa edelleen ja meillä on vieläkin säästöjä ja sijoituksia.

Vierailija
207/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömille voisi olla joku ilmainen juhla jossa olisi ruokatarjoilu ja elävää musiikkia. 

Työtön ei edelleenkään tarkoita köyhää. Itse olen pitkäaikaistyöttömäksi laskettu, mutta köyhä en ole edelleenkään, vaikka saan vain sen perustyöttömyysturvan. 

Mieheni tienaa edelleen ja meillä on vieläkin säästöjä ja sijoituksia.

Jatkan vielä. Ysärin lapsena osaan vetää menot tiukalle. Meillä syödään nyt makoronilaatikkoa ja kaalisoppaa, mutta varallisuuteen ei kosketa.

Vierailija
208/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

>>  Ei tarvitse sen kummempaa kuin siidereihim 50€, tupakkaan 11€, nakkeihin ja perunasalaattiin 30€. ap <<

Kyllä tämä minun mielestäni on varsin outo tarvelista yhdelle.

Yksi tupakka-aski vissiin on tuo 11 euroa. Suosittelen kyllä lopettamaan tupakoimisen. Kuka nyt siitä haluaa maksaa, että lopulta sairastuu?

Ja miten saat 30 euroa menemään nakkeihin ja perunsalaattiin? Sangollisenko syöt yksinäsi?

Ja niin paljon siideriä, että tarvitset 50 euroa! Opettele juhlimaan ilman alkoholia, tai edes pienemmällä alkoholinkulutuksella.

Vierailija
209/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun alat säästää 10e/kk niin sinulla on vuoden kuluttua 120e uudenvuoden tarpeisiin. Ja kun vähän ennakoi ja hankkii juhlajuomat jo hyvissä ajoin ulkomailta niin rahaa jää säästöön taas jo seuraavankin uv:n tarpeisiin. 

Vierailija
210/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6 eurolla saa nakkeja, perunasalaattia, sipsejä - siis uuden vuoden perusnaposteltavaa. Ehkä myös serpentiiniä koristeeksi.

100 euroa on kyllä hulppea hinta yhdestä illasta. Taidat halutakin raketteja ja viinaa. Ne kyllä sitten maksaakin enempi.

Mutta jos oikeasti olisit halunnut 100 euron edestä juhlia vuoden lopussa, olisit kyllä vrmasti saanut tammikuusta alkaen säästettyä 8,5 euroa joka kuukausi. Joten kyllä saat ihan itseäsi syyttää, jos et sellaista summaa ole saanut sivuun kerättyä kokonaisen vuoden aikana.

Työttömällä ei ole varaa säästää euroakaan kuukaudessa.

ap

Olen itsekin työtön ja todellakaan ei joka Kelan-korvauksen euro ole mennyt viimestä senttiä myöten joka kuukausi. Kymppi kuussa jää varmasti kaikilla yli ja enempikin.

Minulla on isompi vuokra ja isommat ruoka kulut kuin sinulla ja niistä ei voi säästää niin ei jää mitään

ap

Vierailija
211/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tosiaan hakenut töitä paljon, etkä päässyt edes haastatteluun, niin kouluttaudu toiselle alalle. Esim. hoitoalalla ja varhaiskasvatuksessa on töitä niin paljon tarjolla, että voit valita työpaikkasi.

Vierailija
212/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis pitäisikö veronmaksajien maksaa sulle shampanjat, taksit, raketit ja bileet yms. Menepä töihin.

Ei tarvitse sen kummempaa kuin siidereihim 50€, tupakkaan 11€, nakkeihin ja perunasalaattiin 30€.

ap

Perunasalaatin teet kyllä itse noin 3 eurolla. Mä tein tänään.

Ja yhdelle ihmiselle kahdeksi kerraksi riittävän valmisrasian saa 2 eurolla. Siihen paketti nakkeja 3 eurolla niin uudenvuoden eväät maksoi 5 euroa ja jos viitsii palauttaa ne eilen ryystetyt "normaalit" ruokajuomat eli 30 tölkkiä/pulloa kauppaan niin saa vielä muutaman euron lisää ja kas, rahat riittää vielä sipseihin ja dippiinkin.

Kyllä noilla eväillä yksi uusi vuosi tulee juhlituksi.

Nyt kun vielä viisastuu kokemastaan julmasta kohtalosta ja alkaa säästämään heti tammikuussa sitä seuraavaa uutta vuotta varten niin ei tarvitse säästää kuin 2 euroa viikossa. Silloin ei olekaan enää vuoden päästä köyhä eikä kipeä vaan voi juhlistaa uutta vuotta mieleisellään tavalla.

Vierailija
213/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

>>  Ei tarvitse sen kummempaa kuin siidereihim 50€, tupakkaan 11€, nakkeihin ja perunasalaattiin 30€. ap <<

Kyllä tämä minun mielestäni on varsin outo tarvelista yhdelle.

Yksi tupakka-aski vissiin on tuo 11 euroa. Suosittelen kyllä lopettamaan tupakoimisen. Kuka nyt siitä haluaa maksaa, että lopulta sairastuu?

Ja miten saat 30 euroa menemään nakkeihin ja perunsalaattiin? Sangollisenko syöt yksinäsi?

Ja niin paljon siideriä, että tarvitset 50 euroa! Opettele juhlimaan ilman alkoholia, tai edes pienemmällä alkoholinkulutuksella.

Rupesin laskemaan kuluja:

ryhmäliikuntatuntiin n. 100 eur/kk

kännykkäliittymä n. 30 eur/kk

Auton pesu 2 kertaa kuukaudessa n. 40 eur

Kollageeni ja karnosiini yhtreensä n. 60 eur/kk

Nikotiini (6 eur pänikkä/vrk), n. Alle 200 eur/ kk

600 eur kuukaudessa ei riitä alkuunkaan.

Vierailija
214/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä täällä ap valitat? Joko kuolet nälkään tai yrität löytää naisen joka elättää sut. Joku 20 tai 30 vuotta vanhempi mummeli voisi sut huolia. Tai sitten alat myymään seksiä.

Kun alat pyllistelemään miehille ja tarjoat nielemistä maksua vastaan niin sinähän pian kierit rahassa.

Vierailija
215/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netistä löytyy oikoluku ohjelmia, jolla voi tarkastaa tekstinsä ennen lähetystä. Vinkkinä työhakemuksiin. 

Tämä palsta ei ole mikään työhaastattelu, ei haittaa vaikka pari kirjoitus virhettä

ap

Töissä haittaa, tolvana. Persuja äänestit ja nyt ne on vallassa. Lähetä ensi vuonna kiitoskirje Purralle kun sun tulot tippuu entisestään.

Vierailija
216/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitä sitten tarvitsee ostaa uudeksi vuodeksi? Vuosi vaihtuu ihan vaan ostamatta mitään sen kummempaa. 

Vierailija
217/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tämä vakkaritrolli, kyynelsilmin lapset odottavat saavansa savulohta jne.

Vierailija
218/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lähteä ulkomaille töihin. Olen tehnyt sitä jo pitkään. Haen ulkomailta rahat ja sitten kun alkaa työ kyllästyttämään tulen Suomeen korvauksille. Onneksi omaisuus ei vaikuta korvauksiin. Sitten taas kun olen ollut vähän aikaa Suomen äärettömän anteliaiden veronmaksajien ruokittavana, lähden ulkomaille töihin vähäksi aikaa. Kaikkeen on ratkaisu, Suomeen jos juuttuu, voi ratkaisu olla vaikea löytää. 

Vierailija
219/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla työtä tekevillä nettotulot nousevat. Pitäkää tosiasiat mielessä, vaikka sosialistipropangaa aina kuuntelettekin. 

Vierailija
220/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit katsonut koulussa taululle. 

No mitä paskaa taas. Luuletko, ettei koulutettu voi olla työtön?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi