Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Köyhällä työttömällä ei edes ole varaa uutta vuotta viettää...

Vierailija
29.12.2023 |

Köyhällä työttömällä ei edes ole varaa uutta vuotta viettää...

Vain 6€ tilillä ja uuden vuoden tarpeisiin menisi vähintään 100€.

Kommentit (264)

Vierailija
121/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on rahaa mutta en  juhli. Ei kiltti ja kunnollinen mies viitsi yksin juhlia uutta vuotta. Olen kotona ja pelaan pleikkaria ja juon ehkä olutta muutamia. Rahasta ei ole kiinni. Tänään pitää käydä hakees 5-6 päivän ruuat koska on luvattu -24 pakkasta niin ei ulos voi lähtee vähään aikaan.

Siis pakkasella ei voi mennä ulos? Miksi ei voi? Onko tämä jokin uusi normaali?

Vierailija
122/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilu ja rakettien katselu ilmaiseksi. Eurolla pussi mikropoppareita. Palapeli, jotain katseltavaa tai kuunneltavaa areenasta. Ihan kiva uuden vuoden aatto. 

Ps. Ensi vuonna oppisopimuksella lähihoitajaksi tai hoiva-avustajaksi. On sitten seuraavana uutena vuotena joko rahaa tai tekemistä (=olet töissä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä jatkaa ulinaansa päivästä toiseen ;))=

Vierailija
124/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin leipoa pikkupullia ja voi olla että muutaman voisin antaa köyhille. Voi hakea illan aikana Sörnaisista.

Vierailija
125/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä niin kun tästä sairaalareissusta tulee iso lasku. Toivottavasti pääsen tänä vuonna pois.

Kiire tulee kun vuosi on kohta päätöksessään.

Vierailija
126/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jääkö köyhä työtön siis vuoteen 2023? Ei. Kyllä vuosi vaihtuu hänellekin, ja ihan ilmaiseksi. Ensi vuonna kannattaakin mennä töihin ja lopettaa ruikutus.

Ei saa töitä, yli 1000 hakemusta laitettu työnantajille...

ap

Eihän tuo ole paljon paskaakaan. Minä olen laittanut excelin mukaan vajaa 28 000 hakemusta menemään. Sekin on liian vähän.

Vierailija
127/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Steam on ilmainen ja sinne vaikka Team Fortress (ilmainen). Sitten vaan alat näyttämään venäläispelaajille missä on kaapin paikka. Näin, ongelma ratkaistu.

Vierailija
128/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis pitäisikö veronmaksajien maksaa sulle shampanjat, taksit, raketit ja bileet yms. Menepä töihin.

Ei tarvitse sen kummempaa kuin siidereihim 50€, tupakkaan 11€, nakkeihin ja perunasalaattiin 30€.

ap

50 eurolla saa jotain 20-25 siideriä. Aikamoinen määrä.

Itse ostin juuri nakkeja ja perunasalaattia viidelle henkilölle, meni kymppi.

Yleensä juon sen 20-30 juomaa illassa

ap

Vierailija
129/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jääkö köyhä työtön siis vuoteen 2023? Ei. Kyllä vuosi vaihtuu hänellekin, ja ihan ilmaiseksi. Ensi vuonna kannattaakin mennä töihin ja lopettaa ruikutus.

Ei saa töitä, yli 1000 hakemusta laitettu työnantajille...

ap

Miten monta kertaa olet käynyt paikan päällä CV kädessä kysymässä? Moneenko paikkaan soitit jälkikäteen? 

En rupea tyrkyttämään jos ei hakemus riitä, se on työnantajan tehtävä antaa niitä töitä

ap

Vierailija
130/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten uuden vuoden tarpeisiin saa kulumaan 100€

Kerroin sen jo, en tarvitse sen kummempaa kuin siidereihin 50€, tupakkaan 11€, nakkeihin ja perunasalaattiin 30€.

ap

Vierailija
131/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroin sen jo, en tarvitse sen kummempaa kuin siidereihin 50€, tupakkaan 11€, nakkeihin ja perunasalaattiin 30€.

ap

Nakit ja perunasalaatti 30e? Mulla meni niihin 5e.

Vierailija
132/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

3 pakettia nakkeja aattona ja 3 pakettia päivänä ja 1kg perunasalaattia per päivä, nakit snelmannin kunnon nakkeja eikä mitään jauho mössöä

ap

Vierailija
133/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

3 pakettia nakkeja aattona ja 3 pakettia päivänä ja 1kg perunasalaattia per päivä, nakit snelmannin kunnon nakkeja eikä mitään jauho mössöä

ap

Kuinja iso perhe sulla on? Meillä nuo riittää neljälle.

Vierailija
134/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on rahaa mutta en  juhli. Ei kiltti ja kunnollinen mies viitsi yksin juhlia uutta vuotta. Olen kotona ja pelaan pleikkaria ja juon ehkä olutta muutamia. Rahasta ei ole kiinni. Tänään pitää käydä hakees 5-6 päivän ruuat koska on luvattu -24 pakkasta niin ei ulos voi lähtee vähään aikaan.

Siis pakkasella ei voi mennä ulos? Miksi ei voi? Onko tämä jokin uusi normaali?

Tuolla periaatteella me pohjoisempana asuvat oltais koko talvi pirtissä.

Vierailija
135/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön lopettaa valittamisen ja menee töihin kerämään pulloja.

Vierailija
136/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja tilanne, mutta ei kannata ajatella, että uusivuosi on mikään erityinen juttu, jota "kaikki" juhlii. Ei juhli. 

Olemme mieheni kanssa nettona yht n. 2400€ tienaava pariskunta, eli keskituloisia. Tyypillinen uudenvuodenviettomme ei maksa senttiäkään enempää kuin mikään muukaan päivä. Käymme kävellen katselemassa muiden ampumia raketteja ja syömme tänä vuonna:

- pienen tarjouskinkun (riittää helposti 2-3 päivälle, jalostetaan loppukinkusta varmaankin pyttipannua ja suolaista pannaria)

- perunoita, keitetään reilusti niin voi tehdä osasta seuraavana päivänä pyttipannua ja perunasalaattia

-omenoita, sipulia, oliivia perunasalaatissa. Turkkilaisesta jugurtista kastike.

- porkkanoita, kurkkua, sipsiä, dippi turkkilaisesta jugurtista.

- joululahjasuklaita

- juomaksi mies osti viikonlopuksi itselleen olutsixpackin, itselläni on vissyä kun en alkoholia juo eikä limut maistu.

Tuota kaikkea nyt ei kuudella eurolla saa, mutta kahdellakympillä saa. Kuudella eurolla ostaisin nakkeja, perunoita (irtona), sipsiä, kermaviiliä ja munia. Ehkä juuri ja juuri saisi. 

Vierailija
137/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin menisi vähintään satanen? Mä olen työtön ja köyhä, mutta kyllä mä ajattelin huomenna viettää uuttavuotta ihan siinä missä muutkin. Ostin paketin nakkeja (2,49 euroa) ja reilun kilon jauhoisia perunoita (noin 1,50 euroa) ja litran punaista maitoa (1,44 euroa) aion tehdä huomenna ruuaksi nakit ja muusin. Ja tuosta siis riittää vielä maanantaillekin ja tiistaillekin syötävää. Maitoa riittää moneksi päiväksi kahviinkin.

Lisäksi ostin kaksi pussia sipsejä 3, 50 eurolla joista toinen pussi saa jäädä kaappiin odottamaan ja kermaviilin (n. 55 senttiä) johon sekoitan itse mausteita ja silppuan nuo jalapenopurkin loput.

Limua on vielä vaikka kuinka paljon, kun hain jo ennen joulua tarjouksesta tuollaisen 24-packin fantaa (9,99 euroa). Varmaankin olisi litrahinta pienempi isoissa pulloissa, mutta kun en ole niin suurkuluttaja niin tuollainen pikkupullo on mulle sopivampi kun menee sitten ikäänkuin kerralla eikä jää väljähtymäänkään. Tuollainen satsi siis riittää useammaksi kuukaudeksi mulla.

Menisikö siis vitonen tuohon huomiseen uuteen vuoteen?

Vierailija
138/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuolla 6 eurolla saa jo paketin nakkeja ja perunasalaattilootan. Tai pussin sipsejä ja dipin jos ei nakit maistu.

Vierailija
139/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhä jatkaa ulinaansa päivästä toiseen ;))=

No tuollainen köyhä on ihan vaan omasta syystään köyhä. Kuka täysjärkinen töissäkäyvä ja/tai hyvätuloinenkaan hassaa 100 euroa yhden ihmisen uudenvuoden juhlimiseen?

Satasellahan saa jo koko perheelle melkoiset tarjoilut.

Vierailija
140/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Montako kiloa sä söisit niitä nakkeja ja perunasalaattia?! Tuollainen puolenkilon paketti nakkeja on kolmisen euroa ja valmista perunasalaattia saa niissä pienissä rasioissakin (a' 400g) kaksi kappaletta neljällä eurolla. Isommassa kaukalossa varmasti vieläkin edullisemmin.