Puolisolle ei saa antaa palautetta
Heti takajaloillaan eikä yritä edes sovitella, kertoa, miksi toimii, kuten toimii.
Jättää hommat kesken.
Kommentit (39)
Mitään negaa se ei siedä, vaan alkaa vastahyökkäys.
Usein kun yritän asioita selittää ja kaivaa jonkun toisen aiemman kokemuksen ja tunnetilan esille jolla hän saisi käsitystä omista tuntemuksistani, käsittää kaiken väärin ja vastaa jollain aivottomalla solvauksella. Joten asioiden selittäminen vaikuttaa aika lailla turhalta.
Onko se moittimista sun palaute? Vai ihan normaali epäkohta nätisti keskusteltuna, kuin mielipide. Vai onko kumppanillasi aspergerraivo ja sisäänpäinkääntyneisyys? Eroko? Ei kai voi olla suhteessa jos kommunikaatio ei toimi mitenkään vai kummasta se on kiinni.
Palautetta voi antaa niin kovin monella tavalla, ja parisuhteessa on aina kaksi. Voi olla vika myös palautteen antajassa eikä sen vastaanottajassa.
Riippuu hyvin pitkälti kuinka sitä palautetta annetaan. Jos sitä nalkutusta on joutunut kuuntelemaan vuodesta toiseen, niin ei ihme että hermostuu helpolla.
Vierailija kirjoitti:
Palautetta voi antaa niin kovin monella tavalla, ja parisuhteessa on aina kaksi. Voi olla vika myös palautteen antajassa eikä sen vastaanottajassa.
Voipi olla tai sitten olla olematta. Kuka sen sitten määrittää kenessä se vika aina on. No naiselta kun kysytään niin vika tietysti miehessä ja toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuo sairaus on?
Suomalainen nainen
Ihan normaalisti suomen kielellä sanon palautteen. Ei kärsi sanoa mitään
Hyökkää heti vastaan. Ap
Mielestäni asioista pitää pystyä puhumaan ilman hyökkäystä.
Esimerkki tänään hän lupasi katsoa keiton perään, että valmistuu liedellä. Lähtikin toisiin hommiin kesken.
Tuntuu, kuin olisin joku valvoja.
Mun mies oli samanlainen. Vaikka olisi miten nätisti jostain asiasta sanonut niin aina hän hyökkäsi sanallisesti vastaan ja käänsi asiat minun viaksi ja toisti miten hänellä on oikeus sitä ja tätä. Yritä siinä sitten rakentavasti keskustella... Ero tuli.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies oli samanlainen. Vaikka olisi miten nätisti jostain asiasta sanonut niin aina hän hyökkäsi sanallisesti vastaan ja käänsi asiat minun viaksi ja toisti miten hänellä on oikeus sitä ja tätä. Yritä siinä sitten rakentavasti keskustella... Ero tuli.
Mietin juuri samaa. Ei tuo käytös tule muuttumaan.
Miten noita hyysättäviä ihmisiä on oikein kasvatettu? Palautetta ei kestetä.
Joku sairaus?