Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te muut työttömät teette "vapaa-ajallanne"?

Vierailija
29.12.2023 |

Tuntui hassulta kun aloin kirjoittaa mitä teette vapaa-ajallanne? Itselläni ei nyt muuta olekaan kuin vapaa-aikaa, perheellisillä varmaan tilanne eri tai vaikka parisuhteessa olevilla. 

Minulla ei ole ystäviä juurikaan eikä parisuhdetta. 

Itse:

- katselen avoimia työpaikkoja sekä yrityksiä, joihin voi laittaa avoimen hakemuksen ja lähetän hakemuksia vähintään sen 4 / kk

- hain yhteen työnhakua edistävään koulutukseen, joka tukee taustaani ja parantaa työllistymismahdollisuuksia vähän eri alan töihin

- luen paljon kirjoja, lehtiä ja käyn kirjastossa viikoittain, nyt on onneksi aikaa lukea

- alan kohta prepata englannin kielen taitoa kirjojen avulla, on hyvä kielipää niin voin tehdä sen itsenäisesti

- aloitin painonvartijoiden ruokavalion ja teen kävelylenkkejä jos sää sallii, tämä oli hyvä askel minulle

- keskustelen keskustelupalstalla

- välillä katson telkkaria, lähinnä leffoja

- välillä käyn seurakunnan tilaisuuksissa

- siivoilen ahkerammin kuin töissä ollessa

Jos rahatilanteeni kohta sallii, niin haluaisin esim. jollekin kansalaisopiston kurssille, että tulisi jotain harrastusta. Kuntosaliharrastuksenkin haluan aloittaa, tässä lähellä on paikka jonne työttömät pääsevät alennuksella kertakäynneille tai useamman kerran kortteja on myös. Jostain kuulin että siellä on ti ja to maksuton käynti työttömille, ja toinen niistä on ohjattu käynti. 

Koen, että puuduttavasta työstä ja ei-parhaasta-mahdollisesta työyhteisöstä pois joutuminen on tuonut myös paljon hyvää elämääni. Tarvitsin varmaan jonkinlaista hermolomaa, ja kehitän nyt itseäni mm. kielitaitoa preppaamalla ja terveyttä (painonpudotusta) edistämällä. 

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauran työssäkävijöille ja makoilen Tempur sängyssäni

Vierailija
22/35 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä täällä Ko Samuilla tekisi :) Huomenna uimaan ja pari kertaa viikossa maksullisiin. Kaljaa hallitusti.

Suuren osan vuodesta olen matkoilla. Elämä on hyvää ja rentoa! Ei tähän pelkkä työmarkkinatuki riittäisi mutta onhan se mukava lisä. Maksullisissa voi käydä sen ansiosta useammin. Ruoka täällä on halpaa ja hyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen uutta ammattia.

Vierailija
24/35 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitöitä teen, kierrän kirppikset, käyn kirjastossa 

Vierailija
25/35 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oon koukuttunut kattomaan La Promesaa ja Gran hotellia YleAreenalta. Tahtoo siivouksetkin unohtua.😂

Vierailija
26/35 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin elämästäni. Kellonajalla ei ole mitään väliä; kun nukuttaa niin nukun, kun on nälkä niin syön, kun janottaa niin juon jne. Tosin mulla on osa-aikatyöpaikka, se vähän rajottaa mutta ihaninta aikaa mun elämässä, ei itketä iltasin eikä aamusin ja saan nukuttua, jee!

Vierailija
27/35 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruma akka ei jää ikinä työttömäksi.

Täytyy olla aika paha olla, jotta tuollaisen kommentin laittaa. En itse ole työtön, mutta mulla on ollut aiemmin pitkiäkin työttömyysjaksoja. Ap vaikuttaisi elävän juuri niinkuin työttömänä "kannattaisi". Työnhakua, mutta rajoitettu aika vuorokaudesta ja harrastuksia. Sellaisiakin, joihin ei työssäkäydessä ole ollut aikaa paneutua, kuten nyt vaikka tuo Painonvartijat. Noilla spekseillä polla pysyy kasassa ja se duunikin jossain vaiheessa löytyy. Tärkeää on kokemukseni mukaan pitää jonkinlainen arkirutiini. Ei missään tapauksessa mitään kalsarikännejä arkena. Toisaalta juhlapäivinä kannattaa juhlia ja viikonloppuisinkin löysätä hieman. Tsemppiä Ap:lle ja muille työnhakijoille! Työnhaku on rankka vaihe elämässä, mutta harvalla elinkautinen.

Vierailija
28/35 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautin elämästäni. Kellonajalla ei ole mitään väliä; kun nukuttaa niin nukun, kun on nälkä niin syön, kun janottaa niin juon jne. Tosin mulla on osa-aikatyöpaikka, se vähän rajottaa mutta ihaninta aikaa mun elämässä, ei itketä iltasin eikä aamusin ja saan nukuttua, jee!

Tämä. Hykerryttävän lämmin ja kiva olo tulee kun kylmänä talviaamuna näen ahkerien pikku työläisten menevän töihin tienaamaan minulle sos.turvaa ja minä se vain vaihdan kylkeä ja jatkan kauniissa unimaailmassa.

Vierailija
29/35 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on pienikin mahdollisuus niin pimeitä hommia

Missäs sellaisia voisi tehdä?

Suhteilla ja tuttavien kautta

Vierailija
30/35 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä kun rahoitat itse elämäsi, saat papukaija merkin.

Ja jos sinä pystyt tarjoamaan työpaikan, josta maksetaan palkkaa, saat kaksi papukaijamerkkiä, mutta tuskin tuolla äidinkielentaidolla.

Vierailija
31/35 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun 8 tuntia, ruoan valmisteluun ja syömiseen menee keskimäärin 2 tuntia. Loput 14 tuntia tuunaan CV:tä, kirjoitan hakemuksia ja valmentaudun peilin edessä haastatteluja varten.

Vierailija
32/35 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressaan ja murehdin. Jouduin pois ihanasta työpaikasta, jonka sain monen vuoden yrittämisen ja uudelleenkouluttautumisen kautta. 

En edes muista, koska olisin nauranut viimeksi. Nettitestin mukaan olen vakavasti masentunut. Vastaamo-tapauksen jälkeen en edes ajattele hakevani apua. 

Vierailija
33/35 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe haukkaa isoimman siivun, päivällä on 3-4 tuntia omaa aikaa, kun lapset koulussa. Ulkoilen, luen/opiskelen, teen kotitöitä, pari kertaa viikossa kaupassa. Ruoanlaiton aloitan 14.30-16 välillä, riippuu mikä ruoka ja mihin aikaan pitää olla syötynä. Ruoan jälkeen harrastuksia/kuljetuksia, ulkoilua, iltatoimet. Illalla sitten taas omaa aikaa yhdeksästä alkaen. Valvon yleensä yhteentoista ja herään seitsemältä laittamaan aamupalat. Koulut alkaa kahdeksalta ja yhdeksältä. Tämä sama töiden kanssa on aika hirveää rypistämistä, ei ihmekään että uuvuttaa. Pelkkä työ itsessään jo riittää uuvuttamaan. 

Vierailija
34/35 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä vapaa-aikani kuluu sairaalan sängyllä makaamiseen.

Vierailija
35/35 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krista Muhonen ainakin vaan valittaa elämästään instaan, nukkuu monet päiväunet, katsoo teinisarjoja, pelaa simsiä ja ravaa terapiassa. nainen on melkein 30-vuotias.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme