Tulee vuodessa 600 euron säästö!
Erosin kirkosta ja reilut 600 euroa tulee säästöä. Saa riittää tämä valtion leikkaus. En myöskään kuluta, kaikki raha on pörssissä ja säästössä.
Suosittelen samaa mikäli tarvitsette säästöä ettekä käytä seurakuntien palveluita! Hautaamiseen tämä ei vaikuta koska kirkot saa valtionavustusta eikä uskolla ole merkitystä koska usko ei katso sitä maksatko jotain rahaa sen edestä.
Kommentit (47)
Valtio korottaa muita veroja niin kuittaavat tuon.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi kieltää kirkosta ero.
Sinäkö sen määräät?! Ja miksi?
Et kuluta? Asutko siis sillan alla etkä syö mitään?
Vierailija kirjoitti:
En kuluta yhtään ylimääräistä vain ne pakolliset menot. Kaikesta muusta olenkin luopunut kuten auto.
Ei ole kyse etteikö ole varaa vaan protestista kun valtio velkaantuu eikä korjaa tilannetta. Halutessaan voisivat leikata 20 miljardia niin että velka vähenee.
Kun kirkosta erotaan tarpeeksi, niin sen rahoitus tulee normiverotukseen. Vähän kuin mediavero; kun ei ollut tarpeeksi tv-luvan maksajia, niin lätkäistään pakosta kaikille.
Tulin kauan aikaa sitten jo siihen tulokseen, että jos tuolla on joku yliluonnollinen voima niin sitä ei kiinnosta rahani koska on yliluonnollinen voima eikä tarvitse käteistä.
Vierailija kirjoitti:
Kun kirkosta erotaan tarpeeksi, niin sen rahoitus tulee normiverotukseen. Vähän kuin mediavero; kun ei ollut tarpeeksi tv-luvan maksajia, niin lätkäistään pakosta kaikille.
Höpöhöpö. Millään mielikuvitusolennolla ei voi rahastaa. Yle sentään on olemassa.
Minulla tulee vuodessa tuhansien eurojen menonlisäykset, kun ex-vaimo ei leikkausten takia pysty ostamaan lapsille enää edes ruokaa ja minun pitää kompensoida pudonneet tulot, vaikka itselläni ei olisi varaa, elätän lapset jo nyt luonani vuoroviikoin. Työssäkäyvänä saan lisää velkaa, joten minun on maksettava. Työtön ex ei saa lainaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan käy niin että valtionkirkon asema loppuu ja kirkko jatkossa ottaa jäsenmaksun jäseniltään kuten vaikkapa ammattiliitot. Tai toimii lahjoitusten varassa kuten ulkomailla. Suomi on poikkeuksellinen maa tämänkin suhteen
Olen itse eronnut kirkosta vuosia sitten, mutta kysyn kuinka paljon siihen menee veroja vuodessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kuluta yhtään ylimääräistä vain ne pakolliset menot. Kaikesta muusta olenkin luopunut kuten auto.
Ei ole kyse etteikö ole varaa vaan protestista kun valtio velkaantuu eikä korjaa tilannetta. Halutessaan voisivat leikata 20 miljardia niin että velka vähenee.
Mä en ainakaan voi luopua autosta. Helppo se on kaupungeissa luopua autosta, mutta toista se on täällä maaseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Tulin kauan aikaa sitten jo siihen tulokseen, että jos tuolla on joku yliluonnollinen voima niin sitä ei kiinnosta rahani koska on yliluonnollinen voima eikä tarvitse käteistä.
No, minun elämäni lähti menemään päin persettä siitä lähtien kun erosin kirkosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi kieltää kirkosta ero.
Sinäkö sen määräät?! Ja miksi?
Uskonnonvapaus on yksi Suomen perusarvoista. En käsitä, että kukaan tulee naputtamaan siitä vuonna 2023. Takaahan laki hänellekin oikeuden uskoa tai olla uskomatta tai kuulua uskonnolliseen yhteisöön tai olla kuulumatta.
Kirkkoon en kuulu mutta auton pois laittamisella tulisi samanlainen säästö, kun saman verran vuodessa menee kiinteisiin maksuihin vaikkei paljoa ajaisikaan. Aika järjetöntä.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse eronnut kirkosta vuosia sitten, mutta kysyn kuinka paljon siihen menee veroja vuodessa?
Riippuu tuloista. Itse maksoin muistaakseni n. 700 euroa. Yli kuustonnia jo säästetty.
Kirkollusveroa menee noin 8000 eurosta eteenpäin. Sitä pienemmästä määrästä 0%. Kirkollisvero voi olla 1,5%-1,7%, riippuu seurakunnasta.
Eli jos vuosiansiot on 40 000 euroa vähennät siitä noin 8000 euroa niin jäljellä olevasta menee kirkollisvero %.
Valtion vero, kunnallisvero ja irkollisvero ovat eri asioita.
Kirkossa saa käydä, vaikka ei maksa veroa.
Palveluista sitten joutuu maksamaan, maksaako veroa tai ei!
Ei se pappi ilmaiseksi tee työtään!
"Kirkollisveroa maksavat evankelis-luterilaisen ja ortodoksisen kirkon jäsenet.
Jos olet evankelis-luterilaisen tai ortodoksisen seurakunnan jäsen ja maksat kunnallisveroa, sinun on maksettava myös kirkollisveroa. Myös kuolinpesä voi olla kirkollisverovelvollinen."
Vierailija kirjoitti:
Minulla tulee vuodessa tuhansien eurojen menonlisäykset, kun ex-vaimo ei leikkausten takia pysty ostamaan lapsille enää edes ruokaa ja minun pitää kompensoida pudonneet tulot, vaikka itselläni ei olisi varaa, elätän lapset jo nyt luonani vuoroviikoin. Työssäkäyvänä saan lisää velkaa, joten minun on maksettava. Työtön ex ei saa lainaa.
Tämä näissä leikkauksissa on vikana. Se isoin lasku kaatuu yksilöille ja läheisille jotka on huolissaan omaistensa voinnista. Meilläkin se tarkoittaa, että kulut kaatuu lopulta sivun mummoille ja papoille koska ei ole sydäntä jättää ketään kärsimään jos sillä on elämässä huono tilanne.
Saman tehnyt itsekin. Saisi tulla sama mahdollisuus muihinkin veroihin, en halua maksaa yritystukia veroillani ja niihin menee 10 miljardia vrt kirkkoon alle miljardi, joten säästö olisi valtava.