Teinit eivät syö punalapputuotteita joten joudun ostamaan täydellä hinnalla ruokaa
Olen yrittänyt monesti. Pari kertaa toinen teini sai ripulin ruuasta ja on nyt erityisen tarkka, että kaikissa on päiväystä
Kommentit (47)
Mistä teinit tietää mikä on punalaputettua ja mikä ei? Mun 20v poika lähti tänä syksynä opiskelemaan ja ostaa itekin tarjouksia, ei ole vielä nostanut lainaa. Opetin pojan laskemaan ja tietysti syö yliopistolla joka päivä myös. Tarkoitan vaan, että tuo ripulitarina ei oikein ole uskottava, makuutatko lämmintä ruokaa hellalla? Paa jääkaappiin.
Olemme kohtuullisesti (yht. 120 te/v) tienaava pariskunta. Lapset muuttaneet opiskelemaan. Ovat nyt jouluna käymässä ja tänäänkin syödään punalappuruokaa.
Lohikeittoa lounaaksi ja illalla kanapihvejä. Pelkästään järkevää ostaa kallein osa ruoasta (lohi, pihvit, salaattipussit) punalapulla ja käyttää heti. Nuoret samaa mieltä.
Jauhelihaa viskasin 3 kg pakastimeen odottamaan lihapullan tai tortillojen tekoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teinit voivat laittaa itse ruokansa tuoreista raaka-aineista. Harvemmin hevi-osastoa tai muita perustarvikkeita on punalaputettuna, vaan eineksiä.
Meilläpäin on paljon lihoja punalaputettu. Itse ostan niitä koirille.
Koirille jauhelihoja ja maustamattomia kanan suikaleita. Kilojinta jää joskus alemmaksi kuin koirien omien ruokien.
Mun exä ei suostunut syömään punalaputettuja kun hänen mielestä ne on vanhentuneita vaikka päivämäärää olisi vielä jäljelläkin. Söi silti tietämättään ja hyvällä halulla kun nypin laput pois. Suosittelen samaa teinien kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Mun exä ei suostunut syömään punalaputettuja kun hänen mielestä ne on vanhentuneita vaikka päivämäärää olisi vielä jäljelläkin. Söi silti tietämättään ja hyvällä halulla kun nypin laput pois. Suosittelen samaa teinien kohdalla.
Niin. Lienee syystäkin exä, jos tarpeettomasti nurisee hyvästä ruuasta/ ruuan raaka-aineista niin on asia, josta en ainakaan itse pidä. Eriasia on, jos on joki sairaus tai muu erityinen syy välttää, jonkin syömistä. Punalaputettujen tuotteiden halveksinta on luulosairautta tai mielenvikaisuutta.
Täälläpäin myydään vaan .-30 pros. Joskus ssa edellispäivän tuotteita. Joitakin tuotteita voi syödä vanhoinakin mutta niitäei saisi myydä.
No voi jumaliste, anna niiden pentujen nähdä 3 päivää nälkää niin alkaa ruoka kun kelpaamaan.
Tässä oli oikein spessu esimerkki "kermaperseistä".
Vierailija kirjoitti:
Olemme kohtuullisesti (yht. 120 te/v) tienaava pariskunta. Lapset muuttaneet opiskelemaan. Ovat nyt jouluna käymässä ja tänäänkin syödään punalappuruokaa.
Lohikeittoa lounaaksi ja illalla kanapihvejä. Pelkästään järkevää ostaa kallein osa ruoasta (lohi, pihvit, salaattipussit) punalapulla ja käyttää heti. Nuoret samaa mieltä.
Jauhelihaa viskasin 3 kg pakastimeen odottamaan lihapullan tai tortillojen tekoa.
Tortillat tehdään maissista tai vehnästä, mutta ei lihasta.
Punalapputuotteessa on päiväystä jäljellä. Mutta kuinka kauan ostamisen jälkeen sä pidät niitä jääkaapissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et vaan osaa kokata. Mut sit taas, mitä mulla kiinnostaa mitä ostat ja jätät ostamatta. Taidanpa mennä konvehtilaatikolle rapistelemaan..
Toivottavasti jääkin rapisteluasteelle, muuten me maksetaan sinun läskisairautesi.
Olipas iloinen ja hyväntuulinen kommentti :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On vähän kuivia syödä ilman täytteitä. - Mieluummin sit syön vaik riisikakkuja tai rieskaa kuin tortilla "lättyjä" / tortillan maissikuoria.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Täälläpäin myydään vaan .-30 pros. Joskus ssa edellispäivän tuotteita. Joitakin tuotteita voi syödä vanhoinakin mutta niitäei saisi myydä.
Parasta ennen on eri asia kuin viimeinen käyttöpäivä.
En minäkään syö ja olen aikuinen nainen.Syy lihan kaliiseen hintaan,aloin syömän vege tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Teinit syö mitä vanhempi käskee syödä! Ja meillä ei ollut vaihtoehtona että lautaselle jätetään ruokaa. Kasvattakaa ny prkl ne pentunne!
Meitä oli viisi sisarusta. Meidän ei ollut koskaan pakko syödä mitään ja ruokaa sai jättää, jos se ei kerta kaikkiaan maistunut. En muista, että tätä olisi useinkaan sattunut. Ruoka oli hyvää kotiruokaa, marjat, juurekset, salaatit kasvoivat omakotitalon pihalla. Kellään lapsella ei ollut ruokaongelmia, ei lapsena eikä aikuisena. Terveinä oltiin, hyvin pärjäsimme koulussa ja opiskeluissa, vielä aikuisinakin arvostamme hyvää, ravinteikasta ruokaa. Sitä tarjoamme myös lapsillemme emmekä pakota heitä syömään mitään. Hyvin nuo elämässä pärjäävät.
Onneksi meidän kaupan lihoissa on erittäin hyviä tarjouksia ilman laputusta, ja päivämäärät kohdillaan. Itse suosin näitä tarjouksia, mutta en varsinaisesti laputettuja tuotteita. Joskus saatan tehdä poikkeuksen, jos käytän tuotteen heti, mutta kanaa tai kalaa en osta koskaan laputettuna tai muuten huonolla päiväyksellä.
Käyn kerran viikossa kaupassa, joten päiväysten tulee olla kunnossa. Kun käy harvoin kaupassa ja noudattaa ostoslistaa, niin ei tule tehtyä turhia heräteostoja. Tällä tavalla säästää jo huomattavan paljon rahaa, sillä yleensä ihminen tekee jotain turhia heräteostoksia per kauppareissu.
Kun kaupassakäyntikertoja on vähän per vko/kk, niin heräteostokset vähenevät. Samalla tulee syötyä välillä jääkaappi tyhjäksi ja ruokahävikki vähenee.
Mutta jokainen tyylillään....ota laput pois tuotteista, jos se auttaisi asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On vähän kuivia syödä ilman täytteitä. - Mieluummin sit syön vaik riisikakkuja tai rieskaa kuin tortilla "lättyjä" / tortillan maissikuoria.
Eri
Tortilla on se lätty ja lätystä tehdään tacoja, wrappeja, enchiladoja jne. Myös munakas on tortilla.
Tiesitkös että oluessa on myös parasta ennen päivä? Saksasta voi tilata vanhaksi menemässä olevia oluita. Halvimmillaan 2.99 e / laatikko on olluy 24 x 0.33 l tölkin salkku. Toki rahti päälle.
Mutta punalaputettua ruokaa ja olutta
Liha ei saa mennä yli päiväyksen. Punalaputettuna ei saa myydä vanhaa. Se pitää siis käyttää heti, jos ostat.
En tiedä onko trolli aloitus, mutta miten te ootte noin helvetin käsiä jälkikasvunne kanssa?
Toivottavasti jääkin rapisteluasteelle, muuten me maksetaan sinun läskisairautesi.