Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raitistuminen ja laihtuminen

Vierailija
29.12.2023 |

Lopetin joulukuussa alkoholin käytön terveydellisistä syistä, toistaiseksi kokonaan. Lehdissä näkee säännöllisesti artikkeleita ihmisistä, jotka ovat raitistuttuaan pudottaneet jopa kymmeniä kiloja muutamassa vuodessa. 

Kysyisinkin: onko jollain kokemusta siitä, miten pelkkä raittius, ilman liikuntaa, vaikuttaa? Olen toistaiseksi, väliaikaisesti, pyörätuolissa, ja kuntoutan itseäni fysioterapeutin ohjeiden mukaan - mitkään hulavanteet tai edes vesijuoksu ei tässä vaiheessa tule kysymykseen. 

En siis kysy liikuntavinkkejä tai ruokavalio-ohjeita, haluaisin vain kuulla kokemuksia kehomuutoksista, joita pelkkä alkoholin jättäminen tekee. 

Susan

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että tulet laihtumaan koska rupeat syömään enemmän, tarvitset jotain alkoholin tilalle ja yleensä se on syömisen lisääntyminen

Vierailija
2/8 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu ihan siitä alatko lohtusyömään juomisen tilalle. Hyvin yksilöllistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljonko olet juonut

Vierailija
4/8 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nesteisiin se pääosin perustuu, se dokaaminen kerryttää ylimääräistä nestettä pitkin kehoa aika paljonkin, varsinkin kasvoihin. Sen takia siitä sanotaan niin

Vierailija
5/8 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi vaikuttaa sokeri-ja rasva-aineenvaihduntaan haitallisesti eli kyllä juomisen lopettaminen kannattaa myös painonpudotusmielessä. Nälän tunteet saattavat hälventyä, koska juominen sekottaa nälkähormoneja. 

Tsemppiä!

Vierailija
6/8 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin neljä kiloa kun jätin alkoholin pois eli noin kilon kuussa.

Vierailija
7/8 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvetta lohtusyömiselle; olen ollut raittiina jo muutaman viikon, eikä ruokahalussa tai -valiossa ole tapahtunut mitään muutoksia. 

Jouluna herkuttelin toki enemmän kuin normipäivinä, mutta niin nyt varmaan teki valtaosa suomalaisista. Olipa jättänyt viinit kauppaan tai ei.

Susan

Vierailija
8/8 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yllättäen ei vaikuttanut juurikaan, vaikka olin juonut 6 isoa tuoppia joka päivä, muuten paitsi perjantaina ja/tai lauantaina enemmän. Painonpudotus kuitenkin oli lähinnä 3 nestekiloa lähti parissa viikossa, siihen tyssäsi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän