Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun hallitus ajaa paljon enemmän ihmisiä toimeentulotuelle, palkkaako se paljon uusia hakemusten käsittelijöitä?

Vierailija
29.12.2023 |

Vai onko ajatus että pitkät jonot tuovat säästöjä? 

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette kai kuvittele että Orpoa tai Purraa kiinnostaa tuleeko 100000 uutta työpaikkaa, se on tekosyy sille että voivat leikata köyhiltä ja antaa lisää rikkaille. 

Vierailija
62/67 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette kai kuvittele että Orpoa tai Purraa kiinnostaa tuleeko 100000 uutta työpaikkaa, se on tekosyy sille että voivat leikata köyhiltä ja antaa lisää rikkaille. 

Sinulla on termit sekaisin. Jatkossa tuensaajilta ei oteta enemmän, vaan annetaan vähemmän.

Töissäkäyville ei jatkossakaan anneta mitään, vaan heiltä otetaan vähemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki nousee. Se on unohtunut näissä median hysteerisissä uutisoinneissa. 

Se on normaali indeksikorotus, joka on sidottu siihen, että myös eläminen on kallistunut ja hinnat nousseet. Kelan tuet on sidottu tällaiseen indeksiin. Nykyinen hallitus on pistänyt useiden KELAn tukien indeksikorotukset jäihin, jolloin niihin ei tule normaaleja korotuksia elämisen kallistuessa, eli siis nämä tuet käytännössä "laskevat" kun eläminen kallistuu ja hinnat nousevat. Toimeentulotuen indeksikorotusta sen sijaan ei jäädytetty ja siksi tuki "nousee". Kuitenkin siis käytännssä pysyy elinkustannuksiin nähden samalla tasolla.

Vierailija
64/67 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin juuri 400 päivää työttömänä ja nautiskelin ansiosidonnaisesta. Ihanaa saada rahaa tekemäträ mitään. Nyt ansiosidonnainen on loppumassa ja palaan työelämään. Mikä on toisaalta ihan mukavaa vaihtelua.

Tämä ilmiö on muuten ihan tutkittu juttu.

Miten noin vain palaat takaisin työelämään ansiosidonnaisen päätyttyä?

Vierailija
65/67 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyvinvointialueet sulkevat terveyskeskuksia ja ympärivuorokautisen hoivan paikkoja"

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009906684.html

Vierailija
66/67 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat saa kenkää. 

Vierailija
67/67 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännittää kuinka monta te-toimiston uutta ihmistä soittaa minulle ensi vuonna käsitellessään asioitani. Tänä vuonna noita pätkätyöläisiä oli 4 kpl. Eli eri ihminen joka soitolla ;D

Hienoa, että olemalla poissa kokopäivätöistä olen voinut työllistää 4 muuta ;D

-winner-

Ehkäpä voisit mennä itse tuonne töihin. Tekisit töitä 8 tuntia päivässä, palkka 2400, joista verojen ja muiden maksujen jälkeen jää käteen 1900 euroa kuussa. Eli saman verran mitä saat nyt tekemättä mitään. 

Olenko jossain sanonut, "etten tee mitään"? Sanoin, etten tee kokopäivätöitä. Ja abouttis tuon verran tulee osa-aikahommistakin. Ja jos/kun 4 ihmistä vaihtuu vuodessa, niin ei ole mikään pitkän linjan unelmahomma tuo te-toimiston käsittelijä. Kuulostaa melkein samalta, jos menisi puhelinmyyjäksi.

-winner-