Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pick me girl ??

Vierailija
29.12.2023 |

Mitä termi siis tarkoittaa, luin tota iltalehden kolumnia mutta tuo termi ja sen tarkoitus ei avautunut 

voisko joku suomentaa, kiitos 

Kommentit (208)

Vierailija
81/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nykyaika on vaikeeta. Ihmisiä lokeroidaan enemmän kuin koskaan ennen. 

T. N43, joka varmasti on/voisi olla ns. pick me girl joidenkin mielestä, koska olen aina tullut hyvin poikien/ miesten kanssa juttuun, harrastan miesten lajeja, enkä esim. käytä ripsien pidennyksiä tms. Kuitenkin naisellinen heteronainen.

Vierailija
82/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö näihin jenkkien trendeihin aina mennä mukaan? Kysyn vaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nuoresta asti ollut aidosti kiinnostunut enemmän videopeleistä ja tekniikasta, kuin meikkaamisesta ja vaatteista. En todellakaan siksi, että haluaisin kiinnittää miesten huomion tai ärsyttää muita naisia. Inhoan ylipäätään keskipisteeksi joutumista, mieluummin olen näkymätön sivustaseuraaja.

Sama täällä, mutta sellainen ei saa olla ja muut voivat väittää sinusta ihan mitä tahansa. Samoin halveksunta ja vähättely on silloin täysin ok. Toisinpäin se on jotain ihan hirveää ja väärää. Pelkkiä kaksinaismoralistisia tekopyhiä i..ootteja nuo äänekkäimmät naisasianaiset ovat eivätkä yhtään mitään muuta. 

Vierailija
84/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feminismi ideologiana on kaunis ajatus, mutta jos sitä äänekkäästi kannattaville yksilöille, joihin törmää, tärkeintä on nokittelu ja erilaisten väittelyiden voittaminen, se valitettavasti luo yleistäviä mielikuvia. Alentuvuus on toki kaikenlaisten valistusliikkeiden kesto-ongelma; käsittämätöntä miksei joku haluaisi olla hyvis? Kun vain tyhmät ja pahikset ovat eri mieltä asiasta X

Vierailija
85/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pick me girlit ja pickmeishat ovat näitä naisia, jotka yrittävät kaikilla tavoin mielistellä poikkeuksellisen komeita ja/tai rikkaita miehiä.

Vierailija
86/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisissa naisia halventavassa kategorioinnissa on se ongelma, että ulkopuolisen on todella vaikea erottaa, esiintyykö joku vaikkapa viihtyvänsä maskuliinisten asioiden/henkilöiden parissa vai tekeekö sitä vilpittömästi. Useimmiten tällaisia termejä tunnutaan heittelevät lähinnä pilkkakirveenä

Vierailija
87/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Luetun ymmärtämisen vaikeus? Sana ei tarkoita naista, jolla on miespuolisia ystäviä. Mistä sellaista edes keksit? Se tarkoittaa naisista, joka halveksuu muita naisia ja yrittää saada miesten suosiota dissaamalla naisia tai naisellisina pidettyjä asioita.

Entä jos se dissaakin itseään? Minä ainakin nimenomaan teen pilaa itsestäni, sillä, että en ole "tyypillinen" nainen (miehen luoma stereotypia naisesta) . Olen vieläpä miesvihaaja, enkä todellakaan halua miesten huomiota, vaan lähinna ajaa miehet pois luotani.

Miten tästäkin saadaan väännettyä joku PMG? Pitää ihmisellä olla oikeus ilmaista itseään OMILLA tarkoitusperillään. Tuossahan muut ihmiset kääntävät ap-tarkoituksen päinvastaiseksi.

Vierailija
88/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. N43, joka varmasti on/voisi olla ns. pick me girl joidenkin mielestä, koska olen aina tullut hyvin poikien/ miesten kanssa juttuun, harrastan miesten lajeja, enkä esim. käytä ripsien pidennyksiä tms. Kuitenkin naisellinen heteronainen.

Olet ihan tavallinen poikatyttö vaan.

Vierailija
89/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. En ihmettele yhtään, että ihmiset voivat niin huonosti. Tämä kaikki on ihan täyttä hulluutta. Omituista, miten normaali eläminen ja oleminen ei onnistu enää millään. Ihan kaikesta vedetään herne nenään ja aina on oman kuplan ulkopuoliset ja erilaiset jollain tavoin huonoja ja kaikesta on rähistävä. Ihan sairasta.

Vierailija
90/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua tämä termi ainakin loukkaa. Olen lapsesta asti käynyt miesten voimannostosalilla paljon minua vanhemman isoveljeni kanssa, rakastanut hiihtoa, työpaikoilla olen joutunut miesten kanssa työskentelemään (minut on sijoitettu tällaisiin töihin ja olen niissä pärjännyt). Lapsena olin ainut tyttö pihapiirissä jne. Nämä syyt ovat muokanneet minusta sen, kuka olen.

T. N43

Vierailija
91/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pick me nainen on valmis jyräämään muut naiset saadakseen miehen/ miesten huomion itseensä. Tyrkky ja toksinen nainen. Ärsyttävä. Tekee kaikkensa saadakseen miesten hyväksynnän. 

Vierailija
92/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisissa naisia halventavassa kategorioinnissa on se ongelma, että ulkopuolisen on todella vaikea erottaa, esiintyykö joku vaikkapa viihtyvänsä maskuliinisten asioiden/henkilöiden parissa vai tekeekö sitä vilpittömästi. Useimmiten tällaisia termejä tunnutaan heittelevät lähinnä pilkkakirveenä

Pick me -tytön tunnuspiirteenä on se, että hän kyllä kertoo tämän. 

"Minä en viihdy naisten seurassa", "En koskaan onnistu ystävystymään naisten kanssa", "En oikein osaa jutella lapsista ja meikeistä, joten minulla ei ole mitään juteltavaa naisten kanssa", "Tykkään olla miesten kanssa kun ne on rennompia eikä juoruile" on esimerkkejä mitä pick me -tyttö voisi sanoa. Eli hän korostaa sitä, että naiset  ja miehet on hyvin erilaisia ja hän ei niiden naisten kanssa viihdy (vaikka itse on nainen, mutta hän onkin erilainen nainen). 

Lisäksi pick me -tytölle kuuluu vähän pilkallinen asenne naisia kohtaan. Kaikki naisellinen nähdään typeränä ja pinnallisena ja miehiset asiat on parempia. 

Todellisuudessa ihmiset on kaikki erilaisia, eikä ole mitenkään harvinaista että on nainen joka osaa puhua muustakin kuin lapsista ja meikeistä. Ja toisaalta miehet voivat juoruilla siinä missä naisetkin. Jos ei pysty ystävystymään naisten kanssa, vika on yleensä siinä, että suhtautuu heihin jo valmiiksi ennakkoluuloisesti ja tämä näkyy sitten käytöksessä. Eikä siinä pitäisi olla mitään väärää, jos nyt tykkää olla kotiäitinä tai tykkää panostaa ulkonäköönsä. Se ei ole mitenkään sen huonompi kuin jos tykkää rassata autoja. 

Se on ihan okei, jos nyt sattuu ystävystymään miesten kanssa ja kiinnostuksen kohteet on miehisiä. Mutta jos pitää tätä jonain meriittinä tai kokee paremmuutta sen vuoksi, silloin käytös on huonoa. 

Vierailija
93/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pick me nainen on valmis jyräämään muut naiset saadakseen miehen/ miesten huomion itseensä. Tyrkky ja toksinen nainen. Ärsyttävä. Tekee kaikkensa saadakseen miesten hyväksynnän. 

Ei miesten, vaan tietyn näköisten miesten.

Vierailija
94/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua tämä termi ainakin loukkaa. Olen lapsesta asti käynyt miesten voimannostosalilla paljon minua vanhemman isoveljeni kanssa, rakastanut hiihtoa, työpaikoilla olen joutunut miesten kanssa työskentelemään (minut on sijoitettu tällaisiin töihin ja olen niissä pärjännyt). Lapsena olin ainut tyttö pihapiirissä jne. Nämä syyt ovat muokanneet minusta sen, kuka olen.

T. N43

Ota selvää ensin mitä termi oikeasti meinaa. 

Vierailija
95/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pick me girlit ja pickmeishat ovat näitä naisia, jotka yrittävät kaikilla tavoin mielistellä poikkeuksellisen komeita ja/tai rikkaita miehiä.

öööh... Milloin rikkaat ja komeat ovat halunneet muita, kuin kauniita perinteisiä naisia kumppaneikseen? Edustusvaimo on se, joka he haluavat.

Vierailija
96/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä halveksun yhteiskunnan asettamaa ahdasta lokeroa, johon tytöt painostuksesta johtuen koittaa pienestä pitäen mahtua.

Aikuisena sitten kyseenalaistamatta käytetään ne tienatut rahat omalle terveydelle vaarallisiin hiusväreihin,  lapsityövoiman kaapimaan glitteriin ja jalat pilaaviin korkokenkiin, josta aiheutuu muuten yhteiskunnallisia kuluja sairas poissaolojen ja leikkaustarpeen takia. Puhumattakaan pikamuodin mahdollistamisesta, kun pitää aina olla uutta ja ihanaa! 

Mut.. Kyseenalaista tää järjetön nykymeno ja ootki pick me girl.. 

Pirun pinnallista. 

Vierailija
97/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minustakin tuo termi on keksitty oikeastaan vain pilkkaamistarkoituksiin, huonosti verhottua pyrkimystä saada tuollainen toiminta loppumaan, ettei vaan enää kukaan kehtaisi toimia noin, *veljeillä* miesten kanssa turhan päiten. Miksihän se niin häiritsee ylipäätään. Ehkä nimitys kertoo sen: *Valitse minut* -tyttö.

Vierailija
98/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en pidä ärsyttävänä vaan ymmärrän, että tuo asenne johtuu tästä yhteiskunnasta. Miehiä pidetään parempina ja miehiä arvostetaan enemmän kuin naisia. Joskus se voi aiheuttaa tuollaista, kun  pyritään saamaan "parempien ihmisten" hyväksyntää.

Vierailija
99/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pearl Davis on hyvä mutta aika ääriesimerkki tälläisestä pick me up- naisesta.

Vierailija
100/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. N43

Kun nimenomaan nämä asiat eivät tee yksinään kenestäkään pick me -tyttöä. 

Mutta siinä vaiheessa, jos koet PAREMMUUTTA siksi, että olet tällainen, se on sitä pick me -tyttöyttä. 

Esimerkkejä mitkä voisivat tehdä sinusta pick me -tytön:

- Koet että on hienompaa treenata hikisellä punttisalilla miesten kanssa kuin treenata naisille suunnatulla salilla

- Koet että olet pärjännyt töissä nimeonmaan siksi, että olet jotenkin poikkeava nainen kun tulet jotenkin paremmin toimeen miesten kanssa kuin muut naiset, koet että on ihailtavaa työskennellä miesporukassa ja koet että miehet ovat työssä parempia

- Koet että et tule toimeen muiden naisten kanssa, pidät muita naisia jotenkin huonompina, yksinkertaisempina, heikompina tms. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi